Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny laptop som hakker!


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny Multicom Kunshan M570+ med følgende specs:

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHz FSB1066 6MB cache 35W

- 320GB SATA 5400RPM 2,5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

 

Etter at jeg har innstallert alle drivere som følger med (utilities & drivers disk) så hakker den ved at jeg feks. kjører en film, en lydfil eller Counter Strike 1.6.(50 fps!!!)

Tror det må være driveren til skjermkortet da lyd og bilde ikke hakker lenger når jeg avinnstallerer den. Dette er sykt irriterende, har prøvd flere av de siste driverne, men alle gir samme hakking.

Setter enorm pris på all hjelp!

Endret av Leoumg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt meg en ny Multicom Kunshan M570+ med følgende specs:

 

- 17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo T9600 2.8GHz FSB1066 6MB cache 35W

- 320GB SATA 5400RPM 2,5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

 

Etter at jeg har innstallert alle drivere som følger med (utilities & drivers disk) så hakker den ved at jeg feks. kjører en film, en lydfil eller Counter Strike 1.6.(50 fps!!!)

Tror det må være driveren til skjermkortet da lyd og bilde ikke hakker lenger når jeg avinnstallerer den. Dette er sykt irriterende, har prøvd flere av de siste driverne, men alle gir samme hakking.

Setter enorm pris på alle hjelp!

 

 

Avinnstaller driver, reboot og la Vista installere driveren automatisk. Har du samme problemet?

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Lastet ned driveren og skulle innstallere, men får feilmelding midt i setup. "nVidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Den støtter visst ikke 8800M GTX, kun 8800 GTX, så trenger derfor en modded INF men finner ikke den.

 

 

Kan det fungere med en nyere 175. driver?

Endret av Leoumg
Lenke til kommentar
Har avinnstallert og rebootet gått inn på enhetsbehandling og søkt på oppdatering, men den finner da bare til "standard VGA-skjermkort" hvor det står "Den beste driverprogramvaren for enheten er allerede innstallert". Antar at det var det du mente? Er litt "grønn".

 

DH Mobility Modder.NET:

 

http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php

 

How to use DriverHeaven Nvidia Mobility Modder.

 

1. Download the newest desktop drivers from NVIDIA's WEBSITE or get them from Driver Heaven Downloads.

 

1a: If you are using Windows XP or earlier, install .Net Framework (the program won't run without this), the latest version can be found at this link.

 

2. Run the downloaded driver and let it extract or if the driver is in zip format then extract it manually into a folder, for example into C:/NVIDIA/"Windows version"/"Driver version" - but cancel the installation once the driver is extracted.

 

3. Run Mobility Modder.NET nVidia Edition and browse to the driver in C:/NVIDIA/"Windows version"/"Driver version" - an example of nVidia GeForce 177.79 would be C:/NVIDIA/WinVista/177.79 - hit modify. Wait until driver is modified.

 

4. In Vista, go to C:/NVIDIA/WinVista/177.79 (Or whatever the driver installation folder was called), and run the SETUP.EXE.

 

5. Wait until Install is finished and reboot. Enjoy the new drivers !

Lenke til kommentar

Moddingen fungerer ikke på 175.19, får samme feilmelding hver gang.

 

EDIT: Fikk til moddingen og innstallerte driveren, men samme problem... alt hakker, tilogmed musen :(

 

Skjønner ikke annet enn at det er driveren til skjermkortet, for når driveren ikke er innstallert og den står på Standard VGA-skjermkort så hakker det ikke.

 

Skal ikke være lett med ny data tydligvis...

Endret av Leoumg
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...