Gå til innhold

Bærbar maskin til å spille inn egen musikk, Mac eller Windows?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg lurer på hva slags bærbar datamaskin er best til å spille inn egen musikk? Har windows, men har hørt at Mac er best på det? og hvilke program er best på det? Håper noen vil komme med anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å få best lyd må du nok gå for et eksternt lydkort. proffversjonene kobles, etter hva jeg husker, oftest til med firewire. ellers er vell musikkproduksjon ganske prosessorhungrig så en maskin som har en kraftig prosessor er vel ikke å forakte. Tror dog ikke du trenger noe serlig med grafikkort.

Skrevet

Bare nevner at hvis du skal ha opptak så er vel ASIO støttet lydkort meget greit å ha da det støtter meget lav latency. Mac kjenner jeg ikke til, men de de fleste sequensere på windows plattformen støtter ASIO

Skrevet

Mac har jo eget program for slikt bruk har jeg hørt og Cubase kan brukes på mac og windows, så pass vet jeg. Men det jeg lurer mest på er hvilket av de som er mest brukervennlig og ikke vanskelig å lære seg. Vet dere noe om det? PS: for man noen av de programmene på norsk?

Skrevet

Hvis du tenker på enkel lydopptak og redigering uten altfor mye dilldall så anbefaler jeg heller audacity, den finnes i norsk språkdrakt og er enkel men samtidig har bøttevis med funksjoner. Finnes både for windows og mac.

Glemte jeg å nevne at den er open source?

Skrevet

Nei ikke fullt så enkelt, vi skal spille inn de fleste instrumenter og kunne lage trommekomp o.l. keyboard, gitar, bass og vokal skal vi spille inn og redigere.

Skrevet

Du må ialllefall styre unna Vista for alt i verden. Har en kompis som sliter med å få lydkort, trommemaskiner osv. til å fungere. Sjekk iallefall at det utsyret du har er kompatibel med Vista.

Hva slags utstyr har du nå da? og skal dere spille inn live?

Skrevet

Vi har kun instrumentene :) så vi skal kjøpe Bærbar og program for dette bruk. Har pc med vista nå, men tenkte at den kun skal brukes til jobb og ikke musikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...