Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL, noe negativt med det?


Anbefalte innlegg

jeg har modem og venter på at Firstmile skal bygge ut sentralen jeg er tilknyttet (34 intressenter for øyeblikket) og jeg tenkte jeg skulle spørre om det noe minus med ADSL, for jeg har nesten bare hørt bra ting om det.

 

Så mitt spørsmål er : Er det noen skikkelige negative ting med og ha ADSL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det sosiale livet ditt ikke blir verd noe :D

 

Nei du jeg kan ikke tenke meg noen skikkelige argumenter for ikke å ha ADSL.

 

Selv har jeg 1mbps, og det er så fett....Laste ned alt og ikkenoe på slik og ikkenoe. Lastet akkurat ned 500+Mb på 1 time, 128kbps i snitt.

 

Men ikke tro at du får ADSL tvert fra firstmile, selv om det er 30 eller flere interesserte. Det tar tid å bygge ut hele norge.

Lenke til kommentar
At det sosiale livet ditt ikke blir verd noe :D  

 

Nei du jeg kan ikke tenke meg noen skikkelige argumenter for ikke å ha ADSL.

 

Selv har jeg 1mbps, og det er så fett....Laste ned alt og ikkenoe på slik og ikkenoe. Lastet akkurat ned 500+Mb på 1 time, 128kbps i snitt.

 

Men ikke tro at du får ADSL tvert fra firstmile, selv om det er 30 eller flere interesserte. Det tar tid å bygge ut hele norge.

 

Jeg vet det tar tid og bygge ut men Firstmile skal jo i runde2 (som nå har startet såvitt jeg vet) bygge ut sentraler som det står sentral søknad innvilget xxxxxxx og det er visst noen som allerede har bestilt ifra dem. (Det står sentral søknad innvilget på min)

Men jeg vet at det en en sjanse for at jeg ikke får adsl med EN gang. Gleder meg noe sinnsykt til jeg får SHDSL som det blir på meg. Pingen min blir sikkert mye lavere også når jeg spiller online.

Lenke til kommentar
Upload!

 

de fleste som ikke kjører server, det være seg ftp,spill,web, mailserver trenger vel ikke mer enn 512 som charlie fra ngt tilbyr.

 

Sef så kan man aldri få nok...så skal man dele filer og har råd, kjør på....og du kommer og til å se hvor fort et par hundre gb fyller opp hd'n.. :lol:

Lenke til kommentar

ulempe med adsl er up-load og at det bruker kober par. max speed er 2,3mbit på 3500m(sdsl), 8mbit på 3500m (adsl) og vdsl 45mbit på 1500m

og at du må ha en "adsl splitt" er og en "adslrouter" og at det adsl boxen går ofte i lyn/torden :cry: . og at telenor riber deg for penger for bruk av koberpar.

Lenke til kommentar
ulempe med adsl er up-load og at det bruker kober par. max speed er 2,3mbit på 3500m(sdsl), 8mbit på 3500m (adsl) og vdsl 45mbit på 1500m  

og at du må ha en "adsl splitt" er og en "adslrouter" og at det adsl boxen går ofte i lyn/torden :cry:  . og at telenor riber deg for penger for bruk av koberpar.

 

1. avstandene varierer kraftig med kvaliteten på kabelen, de tallene du har er vel i teorien og de stemmer kanskje der det er helt nye kabler, men ikke elelrs.

2. Kjøp et lite overspenningsværn så slipper du og betale hvis det går til helvette, men routeren min gikk til &&/¤/%#&%( når lynet slo ned, lukte svidd, et 3com trådløst punkt fikk seg en trøkk og en switch ble grilla. Ngt bytta routeren uten å diskutere en gang :woot: . Dog de andre utstyret var jo ødelagt da :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...