Gå til innhold

Flashe biosen på a7n8x deluxe


Bushnell

Anbefalte innlegg

mulig dette har vert oppe før men jeg spør igjen.. funker det å flashe i windows? er det noen negative sider ved det? diskettstasjonen min funker ikke helt for tiden.. og jeg orker ikke kjøpe ny uten grunn eller skaffe en anne.. så går det fint å flashe i windows? mener å ha lest det skal være mulig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... Spm svarer til nicket :p .. Fila legger du hvor du vil på hd'en din, bare sørg for å unzippe den. Så starter du flasheprogrammet og velger, som jeg sa, "update by file" eller noe sånt og finner fram til fila du har lasta ned. Enkelt og greit.

Når det gjelder minnet ditt så regner jeg med at det kjører på 400Mhz, men det vil sees som 200Mhz siden du sikkert bare ser det i BIOS. Den må ganges med to (DDR-RAM) for å få den riktige hastigheten!

Håper dette gav klarhet i noe for seg :wink:

Lenke til kommentar
ser det ikke i bios ser det på oppstarten der den finner boot device primary osv..

Memoryfrequenzy 200

ja, da er den på 400. DDr står for Double Data Rate, altså må du doble den for å få hva den kjører på (400Mhz).

Bushnell- man kan atid ødelegge BIOS om man vil. Nå vet jeg ikke hva ASUS siktet til, men kan vel hende de mente at programmet deres var så sikkert, og at den ikke kan flashe med en bios som ikke hører til kortet eller noe slikt. Men man kan nå annyway flashe på den "vanlige" måte, med disk, og vil man ødelegge BIOS så kan man greit klare det.

Lenke til kommentar

Sikker på at Memory timingense står på default?

En annen ting er hvorfor du absolutt skal ha den opp i 400Mhz. Nforce2 kjører raskere om minnet er synkronisert med Fsb, altså 333Mhz om du ikke har overklokket den. Grunnen til dette er at mens bånbredden øker med 12%, øker latenzyen med 24%, og Nvidia driverene er opptimalisert for å kjøre synkronisert med Fsb. Da kan du også kjøre den på hissiger Memory timinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...