Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av hodetelefoner


DaWgMiNaToR

Anbefalte innlegg

Skal snart gå til innkjøp av et par nye hodetelefoner. Stort sett til allround-bruk, men også noe som jeg kan bruke til

studiomonitoring. Tenkte på et av disse to:

 

http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/23182

 

eller

 

http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p/details/24300

 

Har noen erfaringer med disse?

Endret av DaWgMiNaToR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har AKG K 271 Studio selv, noen som ligner misstenkelig på AKG K271 MK II. Ser ut som en update.

Bassen er mye kraftigere og tydeligere på DT 770. Noen vil mene den er for kraftig. K271 har mindre, men gjerne mer realistisk bassgjengivelse. Noen vil mene den er kjedelig å høre på, men så er den rett på sak uten farging. For studiomonitoring i ditt tilfelle er begge å anbefale, men jeg ville gått for k271 med sin ærlighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Beyerdynamic sine selv, og det viktigste for meg er faktisk at et headsett kan brukes lenge uten å sitte der med svetteringer rundt øra. Disse kan jeg ha på til øra detter av.

Lydmessig føler jeg at de er oppriktige. De hverken overdriver diskant eller bass, det bare er sånn det skal være. I tillegg til at det ser ut som et sett du har arvet fra far din fra 70-tallet, så er det ikke mye å lure på. Oldschool er kult :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fikk nettopp AKG K142 HD inn gjennom dørene. Jeg har aldri hørt noen så gode hodetelefoner før, men så har jeg heller ikke hørt så mange. Uansett, jeg har nå begynt å høre gjennom musikken min på nytt, fordi det låter så mye bedre enn det det gjorde på PC-anlegget (Creative Pro gamer g500).

Vokalen i De-Lillos har jeg aldri hørt så klar før og bassen er akkurat slik den skal være. Jeg er overbevist, hodetelefoner er veien å gå! :D

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...