Gå til innhold

[AoC]Hvor mange er vi som fortsatt spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg som sagt spiller enda, men nå tror jeg at jeg slutter. Har en guardian i lvl 74 på Wild Soul + noen i lvl 30 og under men jeg kan ikke tenke meg å gå igjennom all den grindinga i lvl 60-74 igjen med noen annen char. Men hva skal jeg gjøre i lvl 80 med en class som suger PvP? Hadde jeg hatt en PvP class i lvl 74 hadde jeg fortsatt, men det har jeg ikke.

 

Hvorfor måtte de slippe AoC så tidlig serverne er jo tomme!

Lenke til kommentar

Lær deg å spille klassen din, en dyktig guardian som kan å "stancedance" og bevege seg er noe av de hardeste motstanderne man kan møte på.

I 60-74 er det jo masse quester i ymir's pass og atzel + instancene prison colony, amphitheater of karutonia, frosthalls som gir masse xp(om du ikke er en sånn raring som team'er opp med folk langt over deg selv i level for å ta de selvfølgelig).

Nå spiller ikke jeg på Wild Soul, men på andre servere som Aqualonia og Fury er det masse folk, så enten resubbe på en aktiv server eller vente på server-merge'n...

Lenke til kommentar

veldig vanskelig å si, enhver klasse kan igrunn denge hvilkensom helst. Dessuten blir til finjustert enda så hvilken klasse som er "best" nå kan fort forandre seg, slik det allerede har gjort flere ganger. F.eks necromanser var temmelig svak i pvp, men er nå en av de sterkeste...og flere forandringer kommer. Det viktigste er å finne en klasse man liker og passer seg og så bli dyktig med den og denge andre som tror du er et easy kill :)

Lenke til kommentar

Necromancer pga svært høy dps, range og masse cc.

 

De klarer til og med å drepe en guardian før de er tom for cc.

 

ToS er også gode, men de er ikke like gode 1 mot 1, de er derimot svært gode å ha med seg i et team og de får rimelig høy kill:death ratio.

 

Ranger gjør det også bra i PvP pga sin lange range.

 

Av melee klassene så gjør vel HoX, Assassin, Barbarian og Bear Shaman det rimelig greit.

 

Det er endel klasser som gjør det bra på sitt vis og det er soldiers. Hvis de får healing er de nesten umulige å få ned (selv for necro). Dette gjør at du varer lenge og får vært med i mange kamper. Du får ikke så mange kills per kamp men en ok kill:death ratio. De er ikke veldig spennende i 1 mot 1.

 

Spiller selv Bear Shaman og eneste som klarte å ta meg ut av soldierene var en Dark templar som kjørte bear shamanen min tom for mana. (Det skal nevnes at det var en duell uten potions).

 

I group combat føler jeg at alle har en sjangs mot alle, utenom Necro og ToS som vil dominere. Mao, at det er rimelig god balanse. :)

Lenke til kommentar
Det er endel klasser som gjør det bra på sitt vis og det er soldiers. Hvis de får healing er de nesten umulige å få ned (selv for necro). Dette gjør at du varer lenge og får vært med i mange kamper. Du får ikke så mange kills per kamp men en ok kill:death ratio. De er ikke veldig spennende i 1 mot 1.

 

Conquerer er soldiers...

 

Nå kan det være at jeg er litt forutinntatt med tanke på at jeg spiller en Bear Shaman som er omtrent det verste de kan møte. (Høy armor, ok hp, MASSE healing).

Lenke til kommentar

Så har da også NCSoft noen flere spill i katalogen sin, både eksisterende og fremtidige, samt at de er mye større enn Funcom. At de velger å kutte ut Tabula Rasa fremfor å prøve å redde det er snakk om en prioritering av hvor de skal bruke ressurser. Funcom har satset veldig mye på trumfkortet sitt, AoC, og valget vil ikke være like enkelt for de.

 

Dessuten har AoC MYE større potensiale når det gjelder en "relansering" når den tiden kommer, og når Funcom føler de har fått inn nok innhold i spillet til å kunne overbevise folk.

Lenke til kommentar
Sitter her å lurer på om eg skal starte opp igjenn. Står i mellom AoC og Lotro. Vanskelig å bestemme seg.

Testet Lotro ca 6 måneder før AoC kom ut og jeg syntes spillet var rimelig kjedelig helt fra starten av.

 

Spiller AoC på en PvE server, men lurer i ettertid på om jeg kanskje hadde hatt det mer gøy på en PvP server.

 

Raidene i AoC tar 1-4 timer, kommer an på hvor flink guildet er. Ser ikke noe problem med å joine et casual guild. Det er veldig få hardcore guilds, mest sannsynlig fordi de beste guildene er ferdig med alt som er av content nå. Guildet jeg er i nå har en boss igjen før vi har clearet alle raid.

Lenke til kommentar

Jeg sliter seriøst med min conq, jeg blir slaktet av alt som kan krype og gå, har ikke sjans rett og slett. Jeg vet at jeg ikke er den beste spilleren, men har bra spec og kan lett stance dance om nødvendig. Men f.eks necro - jeg er dau på 2 sekunder, self i improved def stance og en 8.7k HP, og de andre klassene med melee så gjør jeg absolutt ingen skade på. Selv om jeg har fult blå og en 3-4 epics (fra raid også) .

 

Er det andre faktorer enn at jeg suger som spiller inn her? Føler ikke jeg har nok forsvar, men å angripe er jo bare å go opp virker det som, for gjøre jo ikke noe skader på players.

Lenke til kommentar
Jeg sliter seriøst med min conq, jeg blir slaktet av alt som kan krype og gå, har ikke sjans rett og slett. Jeg vet at jeg ikke er den beste spilleren, men har bra spec og kan lett stance dance om nødvendig. Men f.eks necro - jeg er dau på 2 sekunder, self i improved def stance og en 8.7k HP, og de andre klassene med melee så gjør jeg absolutt ingen skade på. Selv om jeg har fult blå og en 3-4 epics (fra raid også) .

 

Er det andre faktorer enn at jeg suger som spiller inn her? Føler ikke jeg har nok forsvar, men å angripe er jo bare å go opp virker det som, for gjøre jo ikke noe skader på players.

 

Grunnen er nok at Necro er rimelig OP nå.

 

Barb er vel den classen som har mest sjangs på Necro nå, fordi de har god anti-CC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...