Gå til innhold

finnes det miniDV avspillere?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har satt i gang et prosjekt hvor jeg hjelper privat personer med å overføre hjemmevidoe til DVD. Nevner ikke mer om firmaet mitt for å ikke reklamere.

 

Mange har opptakene sine på miniDV kasetter og det er greit. Da bruker jeg bare mitt egen kamera for å overføre. Men dette sliter jo på kamera mitt som jeg glad i. Skal helst hold emeg til en type kasetter og ikke blande de. så dette kan ikke være det beste for kameraet mitt.

 

Det jeg lurer på om det finnes noe slikt som miniDV avspillere til en fornuftig pris.

Ellers vil jeg kanskje gå ti linnkjøp av et billig miniDV kamera og heller la den slite.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på om det finnes noe slikt som miniDV avspillere til en fornuftig pris.

Ellers vil jeg kanskje gå ti linnkjøp av et billig miniDV kamera og heller la den slite.

Du får mini-DV-kameraer til godt under 2000 kr, det blir ikke hvert fall ikke billigere å kjøpe egne avspillere. Det finnes, men de er beregnet på veldig proff bruk, og koster deretter...
Lenke til kommentar

Det stemmer nok.

 

Kikket i prisguiden nå at siba har et greit sony minidvd kamera til under 1500kr..Det er jo billig.

da blir det å kjøpe en dvdopptaker som jeg kan i-linke direkte til hvis kunden ikke skal ha noe videoredigering av materialet.

 

ellers er dette drømmemaskinen slik jeg ser det.

Den tar direkte opp til harddisk eller dvd. neklere kan det vel ikke gjøres.

http://www.ggvideo.com/jvc_srdvm600us.php

Lenke til kommentar

Som sagt over: Den billigste løsning er å bruke et kamera. Jeg tror ikke du skal være så redd for slitasje. Det er stor sannsynlighet for at ditt kamera blir helt utdatert før det blir utslitt.

 

Når det gjelder bruk av kassetter fra forskjellige produsenter så har jeg også hørt rykter om at man bør holde seg til samme merke, men jeg aldri sett dette dokumentert. Jeg har en mistanke om at dette er en teori som det ikke er noe hold i. Jeg tror dette er noe som oppstod i analogtiden og som ikke gjelder for DV.

Lenke til kommentar
Når det gjelder bruk av kassetter fra forskjellige produsenter så har jeg også hørt rykter om at man bør holde seg til samme merke, men jeg aldri sett dette dokumentert. Jeg har en mistanke om at dette er en teori som det ikke er noe hold i. Jeg tror dette er noe som oppstod i analogtiden og som ikke gjelder for DV.

 

Det er nok mer enn "rykter", snakker av egen erfaring; les også denne linken, post 3

 

http://www.zenera.com/dvtape.html#mix_brands

Lenke til kommentar

Om man har stort gjennomløp av media så er det ikke noe problem å slite ut forbruker kameraer slik at man enten må bytte videohoder eller kjøpe nytt kamera.

 

Proffe kameraer tåler derimot dette bedre, men er heller ikke laget for å bli brukt som tapemaskin. Problemet for folk som driver smått er at ett dv deck starter fort på rundt 15-20k for de enkleste, evnt ned med 5-10k brukt. Dette er dyrt utstyr laget for proffbruk og tåler mye bruk uten å feks. ødelegge en tape. Det er og verdt å tenke på om man jobber med verdifulle bilder for kunder....

Lenke til kommentar
Når det gjelder bruk av kassetter fra forskjellige produsenter så har jeg også hørt rykter om at man bør holde seg til samme merke, men jeg aldri sett dette dokumentert. Jeg har en mistanke om at dette er en teori som det ikke er noe hold i. Jeg tror dette er noe som oppstod i analogtiden og som ikke gjelder for DV.

 

Det er nok mer enn "rykter", snakker av egen erfaring; les også denne linken, post 3

 

http://www.zenera.com/dvtape.html#mix_brands

 

Som det står i den posten er det en som mener at problemet med tapemiksing nå er fikset, mens forfatteren mener at det ikke er det. Jeg har i alle fall ikke opplevd noen problemer med å bruker taper fra både sony og panasonic. Men for å være på den sikre siden er det nok best å holde seg til ett merke. Hvike problemer fikk du? Brukte du billige kassetter?

Lenke til kommentar
Som sagt over: Den billigste løsning er å bruke et kamera. Jeg tror ikke du skal være så redd for slitasje. Det er stor sannsynlighet for at ditt kamera blir helt utdatert før det blir utslitt.

 

Når det gjelder bruk av kassetter fra forskjellige produsenter så har jeg også hørt rykter om at man bør holde seg til samme merke, men jeg aldri sett dette dokumentert. Jeg har en mistanke om at dette er en teori som det ikke er noe hold i. Jeg tror dette er noe som oppstod i analogtiden og som ikke gjelder for DV.

Når det gjelder dette så har vi fått greie på fra camerea og videoteknik at gitte jvc moddeller må man bruke jvc bånd grunnet noe slite greier.

 

Disse guttene burde jo vite ting da de har mye reklamasjons saker.

 

Ellers tror jeg også det er ett fett men.,

Lenke til kommentar
Når det gjelder dette så har vi fått greie på fra camerea og videoteknik at gitte jvc moddeller må man bruke jvc bånd grunnet noe slite greier.

 

Disse guttene burde jo vite ting da de har mye reklamasjons saker.

 

Ellers tror jeg også det er ett fett men.,

At man må bruke ett visst merke er lureri, enkelt og greit. Man kan like gjerne bruke dv tape fra clas ohlson til 10kr som en dyr hd tape i ett hdv kamera.

 

Det som gjelder er at man bør holde seg til samme type smøring, dvs feks. Sony bruker våt mens panasonic er tørr, jvc er og tørr. Dvs at å blande Jvc og panasonic går fint, men unngå å blande Sony og jvc. Noen merker legger og igjen mer skitt etter seg enn andre, samt at noen kan slike mer på videohodene enn andre. I tilegg kommer hvor bra tapen er bygget fysisk, noen går istykker om du mister dem i bakken, andre tåler å bli kastet i bakken.

 

Mye av dette merker ikke forbrukere som har dv kameraer noe til fordi man ikke bruker kameraet nok. Proff utstyr derimot kan fort få kjørt videohodene sine like mye på en dag som elkjøp kameraet til familien hansen bruker det i hele levetiden til kameraet.

Lenke til kommentar
Det som gjelder er at man bør holde seg til samme type smøring, dvs feks. Sony bruker våt mens panasonic er tørr, jvc er og tørr. Dvs at å blande Jvc og panasonic går fint, men unngå å blande Sony og jvc. Noen merker legger og igjen mer skitt etter seg enn andre, samt at noen kan slike mer på videohodene enn andre. I tilegg kommer hvor bra tapen er bygget fysisk, noen går istykker om du mister dem i bakken, andre tåler å bli kastet i bakken.
Jepp, det er nok ikke helt uten grunn at Sony _gir bort_ en rensekassett i de fleste 5-pakninger med DV-taper, det hadde ikke kostet dem noen ting å la være (skal sies at de _har_ 5-pakninger uten også, men der jeg jobbet før betalte vi det samme for dem).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...