Gå til innhold

Varmeledende teip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om dere vet hvor jeg kan få tak i varmeledende teip, og kjøleribber på ca. 50/30/10mm..

takker,

Simen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får jo kjølepasta"lim" fra microplex osv. viss du skal feste kjøler.

Prøvde det på et gf2 mx400 kort (vifta hadde løsna, var festa med en dårlig lim før) og det funka glimrende.

Skrevet

takk for svar,

teipen må ikke være ledende da det vil gi meg en kortslutning..

Så på den pastaen og den burde jo fungere. Noen som har tips på kjøleribbene? Fant ikke det hos hverken microplex eller 3dfxcool.

Skrevet

Kjøp 3M 9890 - varmeledende, men ikke strømførende. Jeg har brukt denne i flere år, og er veldig fornøyd. Du kan bestille den fra www.elfa.se. Koster ganske mye med frakt og alt, men du får til gjengjeld veldig mye tape.

Gå heller for tape enn lim. Tape kan fjernes uten problemer, noe som dessverre ikke er tilfelle med de fleste typer varmeledende lim. Prøver du å fjerne f.eks. Arctic Silver Thermal Adhesive fra et skjermkort, er det store sjanser for at du ødelegger kjernen på skjermkortet.

Skrevet

virker ikke helt optimal ang varmeoverføring den tapen :-? hva sier du?

men holder den godt? dvs tåler den å holde litt vekt av en kjøleribbe?

er jo kjekt å bruke til gamle maskiner osv, ofte man mangler skikkelige festeanordninger osv

Skrevet

ostetpop hvordan blandes det da?

halvparten med begge medfølgende og halvparten as3, eller original as eller ?

skal jo henge litt fast da, men liker å ha muligheten til å ta det av i nødstilfelle

Skrevet

elfa er jo helt satansk dyre på frakt. 100kroner betalte jeg her hin dagen for noen pot.metere og motstander... ikke en håndfull engang. :x

kan dette gjøres på en billigere måte? evt kontakte og be om å få fårhåndsbetale og få tilsendt med brev (og det kom jeg på NÅ :roll: )

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...