Gå til innhold

Hvilket slåss-spill? Dead or alive 4 eller Soulcalibur IV?


Sjefern

Anbefalte innlegg

Har lyst på et slåsspill til min nyinnkjøpte 360. Men hvilket bør jeg kjøpe? Har tenkt mest på enten DOA 4 eller SC IV.

 

 

 

DOA 4 har jo glatte og rene linjer, pente omgivelser og ser ut som er enkelt å bare sette seg ned med en venn og spille. 

 

 

 

SC IV har vel et litt mere avansert fightesystem, mere våpen og spesialisering av hver karakter i spillet. Ikke så pene omgivelser som DOA 4. Blir dette kanskje mindre gøy å spille to-player på? Eller er alle våpnene med på å gjøre slåssingen mere arti enn DOA 4? 

 

 

 

Grunnen til ønske om et slåsspill er jo mye at jeg ønsker å spille to-player. En-player biten er ikke så viktig. 

 

 

 

Så hvilket spill er det beste to-player spillet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud :p Soul Calibur IV er en god del bedre enn DOA4.

Kan jeg få spørre hvorfor du mener SC IV er bedre på 2player enn DOA4? Enklere å sette seg inn i? En arti modus av noe slag? Mere imponerende grafikk?

 

 

 

Jeg heller faktisk litt mot DOA4 om jeg ikke får noen gode motargumenter. Liker grafikken og Skarstard sier at det er mer mestring i det. Ser kanskje for meg at DOA4 er mere presist og at timing har mere å si der enn i SC IV? Eller er jeg på jordet nå?

 

 

 

 

Det er jo litt vanskelig for meg å prøve begge. Man må jo gjerne kjøpe spillene for å teste de sikkerlig. Ihvertfall hvis man skal få brynet seg litt på hvor gøy det er å spille 2 player...

Lenke til kommentar
Herregud :p Soul Calibur IV er en god del bedre enn DOA4.

Kan jeg få spørre hvorfor du mener SC IV er bedre på 2player enn DOA4? Enklere å sette seg inn i? En arti modus av noe slag? Mere imponerende grafikk?

 

 

 

Jeg heller faktisk litt mot DOA4 om jeg ikke får noen gode motargumenter. Liker grafikken og Skarstard sier at det er mer mestring i det. Ser kanskje for meg at DOA4 er mere presist og at timing har mere å si der enn i SC IV? Eller er jeg på jordet nå?

 

 

 

 

Det er jo litt vanskelig for meg å prøve begge. Man må jo gjerne kjøpe spillene for å teste de sikkerlig. Ihvertfall hvis man skal få brynet seg litt på hvor gøy det er å spille 2 player...

Rolig rolig. Jeg synes bare slåssingen i Soul Calibur flyter bedre. Synes også at grafikken er bedre.

 

For å nevne en artig modus, så kan man jo f.eks. lagen mange egne characters, i tillegg til at du kan modifisere original-folka.

 

Tøffere komboer, mer solig slåssing (virker som om du faktisk treffer noe, og ikke bare sparker på en ballong).

 

DOA 4 er ikke dårlig, men Soul Calibur IV er bedre.

Lenke til kommentar
Soul Calibur IV hadde vært så mye bedre med VS Teambattle og eventuelt Tag.

 

 

 

Så dette er noe DOA4 har som ikke SC IV har? Da er det jo ikke noen tvil i hvis dette er tilfelle ? 

 

Men for all del det er et veldig bra spill, det er spesielt tøft med Character Creator der enn har enormt med muligheter med klær osv.

 

Jeg eier ikke Soul Calibur IV selv, har bare spillt det en del hos en kompis, så jeg er ikke 100% sikker på om det finnes VS Teambattle eller ikke, vi har iallefall ikke sett noe spor til det.

 

Noen som kan bekrefte det? :)

Lenke til kommentar
Det kan du i alle slåssespill.

Litt terping på counter-systemet i DoA4 og ingen button-masher vil ha en snøballs sjanse i helvete.

Counter-system finnes i Soul Calibur også :) Du har også noe som heter impact. Også har du den derre Soul Gauge-greia. Og vips så ble Soul Calibur IV litt mer avansert allikevel :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...