Gå til innhold

Trenger hjelp til Java+ flash


[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte kanskje å si at jeg har 8.04, men.

 

Prøvde din metode først PepsiCo, og nå fungerer nettbank og gametrailers.com fint, hehe! Takker :)

Kan du forklare meg hva som skjedde - hvorfor fungerer det nå?

 

Eneste jeg har problem med nå(java): googlet hw.no speedometer... og når man starter mål hastighet spratt det opp et java vindu:

 

"The application has requested permission to establish connections to *ip adresse* (name: null, publisher: null) - jeg trykker ALLOW - får opp lignende en gang til for opplasting.

 

Poenget er at testen ikke blir gjennomført, kommer ikke til noen resultatside.

Når det er ping test står det at jeg sitter bak brannmuur - dette skjer ikke i XP...

 

?

Lenke til kommentar

Prøvde din metode først PepsiCo, og nå fungerer nettbank og gametrailers.com fint, hehe! Takker :)

Kan du forklare meg hva som skjedde - hvorfor fungerer det nå?

Den kommandoen innstalerte codecs, java, flash, dvd og rar støtte, ved hjelp av pakkebehandleren din.

 

Ved bruk av speedometeret får jeg: "Du sitter bak en brannmur. For å skjekke opplastningshastigheten må du tillate trafikk på UDP/TDP port 4444". Mulig hw.no bruker en NAT punchthrough/UnPnP som kun fungerer på Windows brannmurer.

 

EDIT: Linux har en innebygget brannmur som heter iptables som er aktivert som default. Når du innstalerer programmer gjennom pakkebehandleren blir også nødvendige porter åpnet, men dette skjer jo ikke når en kjører en java-applikasjon i en browser (av sikkerhetsårsaker).

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Ok.

Får man gjort noe med denne brannmuren?

 

Btw, I spoke a bit too soon. Flash funker fint, helt til jeg velger fullskjerm (mens jeg ser en HD flash video på gametrailers.com) - da blir det bare grått, og bildet kommer ikke tilbake selv om jeg trykker esc eller går inn på siden på nytt.

 

Er flash helt stabilt hos dere?

 

EDIT: OK etter noen forsøk fungerer det fint igjen..

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Nei, flash er ikke helt stabilt her, men det har blitt mye bedre i det siste med flashplayer10beta/rc. Ser ut til at Adobe tar Linux mer og mer alvorlig, men det er jo igrunnen en generell trend. Kanskje blir det stabilt (i den grad flash noen gang kan bli det) når flashplayer10 kommer i endelig versjon.

 

Men ja, selvfølgelig er det noe å få gjort med firewallen. Det er en av de mest avanserte firewallene som finnes. Konfigurasjon kan man gjøre direkte med kommandoer, via egne shell, eller ved hjelp av grafiske programmer. Siden du kommer fra Windows er kanskje det siste å foretrekke? Da kan du prøve feks firestarter. Det finner du i "Synaptic package manager" under "System -> Administration" eller du kan innstalere det med kommandoen:

apt-get install firestarter

 

Har aldri prøvd det selv, så kan ikke garantere for kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...