Gå til innhold

Utvide partisjon uten å fjerne data på partisjonen


rscue

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har følgende problem, har en pc oppdelt i 2 partisjoner, en til programmer og en til div. lagring.

 

 

Følgende har skjedd at partisjon for operativsystemet er full og jeg trenger mer lagringsplass på denne partisjonen. er det mulig å stjele plass fra den andre partisjonen og flytte over til operativsystem sin partisjon. Men må gjøre dette on the fly uten å endre dataen som ligger på partisjon c:

 

Er dette mulig ? og hvordan kan dette gjøres på en enkel måte slik at ikke driften av pc blir forstyrret nevneverdigt..

 

Håper noen vet hvordan dette skal gjøres.

 

Rscue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være fult mulig ja. Dette gjøres ved å ta i bruk et partisjoneringsprogram.

Noter dog at dette bare er mulig om du har en harddisk på maskinen som er delt. Man kan ikke ta plass fra en annen harddisk i maskinen. Er mulig dette kan fungere om man setter harddiskene i RAID, men det er jeg usikker på så kan ikke gi korrekt svart på det.

 

Noter: Selv om dette vanligvis skal gå uten problemer. Så er dette en litt kompleks oppgave og alt kan gå galt. For å være på den sikkre siden, ville jeg tatt backup av viktige filer og dokumenter før du starter.

En annen måte å frigjør plass, og muligens den enkleste er å flytte enkle filer og dokumenter fra C: over til den andre partisjonen.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...