Anderson_8 Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 (endret) Noen som veit om noen andre grupper som lager liknende musikk som Il Caesar? og hvilke sjanger kan man sette Il Caesar under? Endret 9. september 2008 av Anderson_8
kakesjef Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Il ceasar hinter du da til den norske elektonika/techno/trance duoen? Isåfall så kan du jo ta en titt i trance tråden trance tråden
Pigeon Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Il Caesar suger....som alle andre trance "artister". Trance burde ikke få lov til å kalle seg musikk. Man bare trykken en knapp og Voila! så har du en "sang". Alle "sangene" høres helt like ut og det er bare dumme folk som høre på det. Over og ut!
Datasmurf Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Tror du blander trance med noe helt annet Samt at jeg ikke tror du har helt peil på hvordan man lager elektronisk musikk. Gi meg programmet som gjør at jeg kan trykke på en knapp og vips ha en sang
kakesjef Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Skal vel ikke gjemme under en sko at mye trance er av ganske laber kvalitet. Il ceasar er vel kanskje et eksempel etter min mening . Dog det finnes også bedre trance.
DJ_Dark Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Først og fremst er det ikke trance i det hele tatt
Datasmurf Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Ja, såpass vet selv jeg. Hva er det forresten? Chill club-tunes?
Tordenflesk Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 (endret) Man bare trykken en knapp og Voila! så har du en "sang".Så hvorfor har ikke du blitt en berømt Trance-artist da? Siden du har erfaring Datasmurf: Il Ceasar er langt i fra "Chill". Jeg liker å kalle det Reason-musikk. Den typen en hver fjott som har kjøpt Reason kan mekke sammen. Endret 10. september 2008 av Tordenflesk
Pigeon Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Så hvorfor har ikke du blitt en berømt Trance-artist da? Siden du har erfaring Fordi jeg ikke har lyst til å var en berømt Trance-artist
-Gudfaren- Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Så hvorfor har ikke du blitt en berømt Trance-artist da? Siden du har erfaring Fordi jeg ikke har lyst til å var en berømt Trance-artist Tror ikke det står på viljen, står vel mer på kunnskapen? Er vel mye som ikke kan defineres som musikk, deriblant trash metal.
Datasmurf Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Tordenflesk, de 3 sangene jeg har hørt syns jeg da var veldig chill, ikke som i sjangeren chillout, men generelt chill. Litt som "White Sand" og "Sunny Tales (chill)" av Sunlounger ...
Kakofoni Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Er vel mye som ikke kan defineres som musikk, deriblant trash metal. Nå ble jeg nysgjerrig her. Hva er det som ikke gjør thrash metal til musikk?
DJ_Dark Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Il Caesar og Sunlounger kan virkelig ikke sammenliknes!
Tordenflesk Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Tordenflesk, de 3 sangene jeg har hørt syns jeg da var veldig chill, ikke som i sjangeren chillout, men generelt chill.Litt som "White Sand" og "Sunny Tales (chill)" av Sunlounger ... Da har du hørt noe Il Caeser jeg ikke har hørt. Deres "hits" var veldig "Galaxee" om jeg ikke husker feil.
Datasmurf Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Lax, Dark. For meg så kan de det. Begge gjør meg avslappa og setter meg i samme sinnstilstand. Det være seg om jeg hører Calma eller La Musica Electronica, eller om jeg hører Sunny Tales eller White Sand. It r lurv
-Gudfaren- Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Er vel mye som ikke kan defineres som musikk, deriblant trash metal. Nå ble jeg nysgjerrig her. Hva er det som ikke gjør thrash metal til musikk? musik'k -en (gr musike (tekhne) '(kunsten til) musene', se muse) 1 (kunsten å sette sammen el. framføre) toner i en estetisk helhet av rytme, melodi og harmoni; tonekunst; komposisjon(er); spill barokkm-, dansem-, folkem-, orgelm-, popm- / undervise i m- / studere m- / høre på, lytte til m- / sette m- til et dikt / norsk m- / klassisk m- / Bartoks m- / sang og m- / med, for full m- med alle instrumenter; av alle krefter / levende m-, se *levende / være, lyde som m- i ørene være, lyde behagelig
kakesjef Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Nå er vel dette feil sted å begynne å diskutere dette, men at musikk bare er: "toner i en estetisk helhet av rytme, melodi og harmoni" går egentlig veldig dårlig ann å si anno 2008
-Gudfaren- Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Nå er vel dette feil sted å begynne å diskutere dette, men at musikk bare er:"toner i en estetisk helhet av rytme, melodi og harmoni" går egentlig veldig dårlig ann å si anno 2008 Vel, da får ordboken oppgradere seg.
Kakofoni Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Estetikk innebærer ikke bare det som er vakkert. Og at musikk er "toner i en estetisk helhet av rytme, melodi og harmoni" er jo helt på trynet. Rytme er ikke et kriterie hverken i dagens avant-garde-musikk eller i fortidens gregorianske sang. Melodi er ikke en nødvendighet i atonaliteten eller ekspresjonismen og mangelen på harmoni er svært ofte brukt som virkemiddel i musikken. Til og med stillhet blir brukt i musikk og Claude Debussy gikk så langt som å si at "musikken er stillheten mellom notene". Så ordboka er en trangsynt jævel og skulle termer baseres på hva den ordboka definerer musikk som, hadde mye forsvunnet.
Anderson_8 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Skrevet 11. september 2008 noen som gidder å svare på det som faktisk ble spurt om i denne tråden? veit dere om noen liknende grupper og hvilken sjanger kan man plassere Il Caesar i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå