Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføring av filer fra Stavanger til Bergen?


Anbefalte innlegg

Hei, som emnetittel sier, er jeg interessert i og kunne overføre filer fra huset mitt hjemme i Stavanger til hybelen i Bergen. I Stavanger har jeg bredbånd fra Lyse med hastigheten 30/30mbit, som gjør nettopp overføring av filer over internett ikke skal ha for lite båndbredde. Problemet er bare at jeg ikke vet om noen god måte og gjøre dette på. Har prøvd og opprette et virtuelt nettverk med Hamachi, noe som har fungert opp mot andre nettverk, fra Stavanger tidligere. Men nå kommer jeg av en eller annen grunn ikke igjennom. Bare for informasjonensskyld så bor jeg på Fantoft, som er student boliger som får internettforbindelsen sin fra HiB/UiB.

 

Så ja, vet dere om en bra måte og få til dette?

Bruk blir; Har to maskiner med forskjellig multimediainnhold stående i Stavanger, en med mass filmer, en med musikk og en med tv serier, det er nettopp disse filene jeg vil ha tak i;)

 

Hvis noe skulle være uklart, er det bare og spørre, eventuellt komme med tips!

 

Håper på fornuftige og oppklarende svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan sette opp en ftp server.

finns masse guider på hvordan dette gjøres på nett ;)

 

Prøvde og innstalere en FTP serverting (har aldri gjort dette før) FileZilla, noen som har hørt om dette? How to FileZilla

 

Okey, innstalerte serverprogramvaren, og clinent programvaren på en ekstern maskin, men kan noen forklare meg hvordan jeg skal koble dem sammen? Har sittet en stund nå, men fårstår null... Som nevnt, jeg har aldri gjort noe lignende før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...