Gå til innhold

Spørsmål til erfarne politibetjenter.


Anbefalte innlegg

Dette er jobbrelatert, for meg. Også har jeg selv lyst til å vite det av ren nysgjerrighet.

 

Jeg vet ikke om det er noen som har jobbet eller jobber i politiyrket her på siden, men jeg har sett mange rare spørsmål opp igjennom årene på diskusjon.no og fant ut at dette var rette stede å stille spørsmålet. Jeg var lite lysten til å kontakte politiet for å høre med de der.

 

Situasjonen:

Uteliggende ungdom som virker å være katatonisk (ikke responsiv), tydelig manisk depressiv (bipolar lidelse). Og uten informasjon om navn, adresse, nærmeste kjente. Dere vet jo som sagt ikke om personen kan være til skade for seg selv eller andre.

 

Ville personen bli tatt inn i varetekt? I så tilfelle, hvordan hadde dere rullert ham/henne? Helt fra personen blir satt i bilen til han/hun blir, - sendt på glattcelle? Psykisk evaluering?

 

 

Jeg takker for alle svar som blir rettet mot spørsmålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jobbrelatert, for meg. Også har jeg selv lyst til å vite det av ren nysgjerrighet.

 

Jeg vet ikke om det er noen som har jobbet eller jobber i politiyrket her på siden, men jeg har sett mange rare spørsmål opp igjennom årene på diskusjon.no og fant ut at dette var rette stede å stille spørsmålet. Jeg var lite lysten til å kontakte politiet for å høre med de der.

 

Situasjonen:

Uteliggende ungdom som virker å være katatonisk (ikke responsiv), tydelig manisk depressiv (bipolar lidelse). Og uten informasjon om navn, adresse, nærmeste kjente. Dere vet jo som sagt ikke om personen kan være til skade for seg selv eller andre.

 

Ville personen bli tatt inn i varetekt? I så tilfelle, hvordan hadde dere rullert ham/henne? Helt fra personen blir satt i bilen til han/hun blir, - sendt på glattcelle? Psykisk evaluering?

 

 

Jeg takker for alle svar som blir rettet mot spørsmålene.

Håndjern enten du vil eller ei og observering på lukket psykiatrisk, dette dersom du er til sjenanse for andre. Dersom du ikke er det, gir de f. Dette er utelukkende basert på personlig erfaring, så vet ikke om det er fast prosedyre. Tips: Ikke gjør motstand, håndjern på ryggen i bil er et lite helvete.

Lenke til kommentar
Jeg var lite lysten til å kontakte politiet for å høre med de der.

Jeg har kontaktet politiet med liknende spørsmål og erfaring indikerer at politiet ikke vet det selv en gang. På tross av tilsynelatende god opplæring er det trolig svært mangelfulle rutiner og lav intern konsistens rundt faktiske holdninger og praksis. Sist jeg kontaktet PHS måtte jeg først bruke en ikke ubekjeden mengde tid på å forklare at jeg ikke ville søke PHS neste år og at jeg kun har spørsmål uten videre baktanker. I den grad du møter velvilje er sjansene svært liten for at du får svar pr e-post. Du må ringe og avtale time.

 

Det er selvsagt svært urovekkende at PHS, av alle, ikke kan besvare svært enkle spørsmål knyttet til opplæring og kunnskap rundt forskjellige sykdommer, tilstander og situasjoner.

Lenke til kommentar
Dette er jobbrelatert, for meg. Også har jeg selv lyst til å vite det av ren nysgjerrighet.

 

Jeg vet ikke om det er noen som har jobbet eller jobber i politiyrket her på siden, men jeg har sett mange rare spørsmål opp igjennom årene på diskusjon.no og fant ut at dette var rette stede å stille spørsmålet. Jeg var lite lysten til å kontakte politiet for å høre med de der.

 

Situasjonen:

Uteliggende ungdom som virker å være katatonisk (ikke responsiv), tydelig manisk depressiv (bipolar lidelse). Og uten informasjon om navn, adresse, nærmeste kjente. Dere vet jo som sagt ikke om personen kan være til skade for seg selv eller andre.

 

Ville personen bli tatt inn i varetekt? I så tilfelle, hvordan hadde dere rullert ham/henne? Helt fra personen blir satt i bilen til han/hun blir, - sendt på glattcelle? Psykisk evaluering?

 

 

Jeg takker for alle svar som blir rettet mot spørsmålene.

 

 

Jeg hører på politiradioen at de ofte tar med seg folk til psykiatriske sykehus og legevakten. Ofte venter de på en fortløpende vurdering fra legene. Og etter et opphold der og noen injeksjoner med Trilofan, blir de som nye igjen..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...