Gå til innhold

Ny pc skjerm eller lcd tv?


EvenR

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på hvor jeg skulle plassere denne så prøver her for nå.

Jeg har nå behov for ny pc-skjerm ettersom min gamle er ødelagt. Har sett på de billige 22" fra Acer og BenQ til oppunder 2000 kr. Men jeg begynte også å tenke på en LCD tv, 32". Dette er da til bruk på et vanlig rom. Kunne trengt litt synsvinkler og erfaringer vedrørende bruk av flat-tv som pc-skjerm. Pcen min er jo fortsatt ikke allverden ettersom jeg ikke orker å ligge penger i den, men den holder nå en stund til :)

Bør det ha noe innvirkning på valget mitt?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, skal du ha LCD-tv anbefaler jeg deg å kjøpe en 1080p-skjerm. Selv kjøpte jeg en 720p-skjerm som jeg har som eneste skjerm til min stasjonære, og selv om den fungerer greit synes jeg det blir litt vel smått. oppløsningen blir jo 1360x768, og det er ikke så veldig mye mer enn 1024x768, mens en 1080p-skjerm vil gi deg noe sånt som 1900x1080 som er langt, langt bedre. Men tenk deg godt om. Jeg angrer av og til på valget mitt, for til sånt som tekstbehandling, spilling og fotoredigering egner en TV seg dårlig mtp avstand og ergonomisk plassering av mus/tastatur etc. Da er det mye bedre å ha et skikkelig oppsett med en god PC-skjerm og en ergonomisk riktig plassering av mus, tastatur og deg i forhold til hverandre.. Men fordelene med TV er jo selvfølgelig i forhold til film, visning av bilder, surfe på nettet fra sofaen etc.

 

Hadde jeg fått velge mellom en TV og en PC-skjerm i dag, etter å ha brukt en TV som skjerm i snart ett år, ville jeg soleklart valgt PC-skjerm.

 

Men jeg kjenner jo ikke dine behov ;)

Lenke til kommentar

Har selv samme tanke, jeg står mellom en Hp 24" LP2475w og en Samsung LE32A656 som er en 32".

En LCD skjerm er mer praktisk og mer mobil, mens en LCD tv er mye større og litt stress å ta med seg rundt omkring.

Slik jeg ser det ihvertfall, og en LCD skjerm blir dyrere selvfølgelig.

Jeg heller mer mot en 24" LCD skjerm nå, siden det blir oppimot 8000,- for en 32".

Hadde vært fett med en 32" tv skjerm da :p

Får se hvordan lønna blir...

Lenke til kommentar

Med tanke på ergonomien som dere sier heller jeg mot en 22" til pc, selv om jeg ser en del filmer og tv-serier på pcen så tror jeg ikke det er nok argumenter til å bruke en lcd tv som skjerm. Hvem vet når jeg får lyst å ta opp litt spilling igjen. =)

Jeg får da heller ta å kjøpe meg ny tv senere når økonomien er på en stødigere kurs.

 

Takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...