CerrUnozZ Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Jeg har et datagrind hvor jeg laster inn en tabell fra en access-database. Under dette datagrindet har jeg en knappe som skal lagre endringer utført i tabellen og oppdatere den igjen. Jeg deklarerer curseren slik:Private cm As CurrencyManager Fyller datagrindet slik: Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load OleDbDataAdapter1.Fill(DataSet11) Og binder curseren slik: cm = CType(Me.BindingContext(DataSet11, "Tabellnavn"), CurrencyManager) Deretter har jeg lagt disse kommandoene til "lagre"-knappen: Private Sub BtnSave_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnSave.Click Try cm.EndCurrentEdit() OleDbDataAdapter1.Update(DataSet11) OleDbDataAdapter1.Fill(DataSet11) Catch ex As Exception MsgBox(ex.ToString) End Try End Sub Men allikevel oppdaterer den kun kolonne 1 og 2, kolonne 3 oppdaterer den neste gang jeg endrer verdier i kolonne 2 eller 3 og lagrer. Jeg henter inn data med følgende SQL: SELECT ID, [Kolonne1], [Kolonne2], [Kolonne1] * [Kolonne2] AS [Kolonne3] FROM Tabellnavn Og oppdaterer med kommandosetning: UPDATE Tabellnavn SET [Kolonne1] = ?, [Kolonne2] = ?, [Kolonne3] = ? WHERE (ID = ?) Er det noen der ute som umiddelbart ser hva jeg gjør feil?
Anbefalte innlegg