Arne Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Hei! Jeg vil (som dere ser i emnetittelen) åpne et nytt vindu ved å trykke på en knapp i vindu1. Det jeg gjør da, er at jeg lager klassen vindu1 : Form (som inneholder knappen og Main()) og vindu2: form. I vindu1 sin button.ClickHandler, legger jeg inn en vindu2 win2 = new vindu2(); Men når jeg klikker på knappen, skjer det ingenting. Har nettopp begynt å sette meg inn i vindu-programmering, og jeg har lært mye, men akkurat det å åpne enda et nytt vindu har jeg ikke lært! Jeg ser at jeg i Main() kan skrive Application.Run(new vindu2()), men det er ikke det jeg ønsker å gjøre, siden to vinduer blir opprettet fra starten av! Jeg vil åpne vinduet når jeg trykker på knappen. Det går heller ikke an å legge inn Application.Run (osv) i event-handleren til knappen, det gir nemlig runtime error. Mvh Arne
GeirGrusom Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 Application.Run må du kun kalle én gang. Det denne gjør er å holde minimum én form i livet, og behandler windows message queue for programmet.
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Skrevet 9. september 2008 Så window.show legger jeg da i click-eventen? Tøft! Så da lager jeg først en ny instance av den nye vindus-klassen, og så .shower jeg den?
Arne Skrevet 9. september 2008 Forfatter Skrevet 9. september 2008 Strålende, GeirGrusom og Jørn! Jeg anser saken som løst. Regn med å høre mer fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå