Gå til innhold

Shuttle SN41G2


freddyk

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en Shuttle SN41G2 med følgende deler;

 

AMD XP2400+

512Mb pc2100 CL2

Connect 3d Radeon 9500@9700pro

Seagate Barracuda V 80GB IDE 7200RPM

Sony DVD spiller

 

skjerm: Hitachi CML174SXW, Monitor 17"LCD TFT TCO99

 

jeg er meget fornøy med pc'n, tar lite plass, støyer lite og har bra ytelse! + at det ser bra ut også!

 

noen andre som har erfaringer med dette barebone systemet ? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med Shuttle, men ikke den du har, jeg har selv SB51G, som jeg er kjempe fornoyd med, kan ikke annet enn aa anbefale den til alle jeg kjenner.

 

JEg er saa enig med deg, det ser veldi godt ut, det e rjo litt kult hvis du setter den inn i stua, da kan du jo spille paa TV-skjermen og se paa DVD filmer, det er digg det :)

 

Neste maskin jeg kjoper blir ogsaa en Shuttle XPC, ikke bare er de smaa, men de er saa greie aa stable oppaa hverandre, helt toppers.

 

Stoy kan ikke jeg uttale meg saa mye om, pga av at jeg bor i tropelandet Singapore, det er ca 30+ grtader her hele tiden, saa vifta gaar mer eller mindre paa full styrke naa og da, men bortsett fra det saa er det utrolig lite stoy.

 

En ting, hvor fornoyd er du med HD'en, jeg skal akurat til aa kjope en ny HD, men er veldig i tvil hvilken jeg skal kjope.

Det blir enten

en Matrox diamondMax 9 plus - 80GB

Seagate eller en WD. Hvordan er ytelsen, stoy og varme paa din disk?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Vifte støyen fra psu'en er veldig lav hos meg. Prøvde å starte den uten noen komponenter og det eneste jeg hørte var en svak susing fra den lille vifta på hovedkortet.

 

Jeg hadde to grunner til å velge Seagate hardisken

1. Den støyet lite

2. Den blir ikke så varm som feks wd, da dette er et lite kabinett og lett kan påvirke varmen inne i kabinettet.

 

ytelesmessig er jeg kjempefornøyd.. eneste ytelsestestene jeg har kjørt er hdparm -tT i linux fikk 340Mb/s fra chace og rundt 50Mb/s fra disk read.

 

Sånn real lifte bruk så duger den til det meste!

Lenke til kommentar

Nå er det sikkert forskjellige grenser for hva vi mener er støy, men jeg solgte netopp en SS51G pga støyen fra PSU vifta. Sykt irriterende høyfrekvent lyd. PSU vifta var rolig nok, men PSU vifta ble jeg gal av :)

 

Gikk bra et par uker, før jeg begynte å irritere meg over den....

 

(Nå sitter jeg på en bærbar og vifta i den og irriterer meg, så det er vel muligens mine øyre det er noe galt med :lol: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...