Gå til innhold

Linpus vil ikke installere programmer?


Looke

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min acer aspire one i 2 dager nå og jeg lurer på om jeg har gjort et eller annet galt, når jeg skal installere programmer har jeg fulgt guider på nettet, men av en eller annen grunn får jeg ikke til å installere. Det eneste jeg har fått til er å endre tastaturoppsettet til norsk, og fikse advanced mode slik at når du høyreklikker på skrivebordet kommer det opp en kjekk meny der du finner ting du ikke ville funnet i desktopen. Hvis jeg for eksempel skal gjøre som jeg har sett i en guide for å installere amsn på en lett måte skal jeg bare få fram advanced mode trykke system -> og add/remove software, når jeg gjør dette får jeg beskjed om å fylle inn root password som jeg også gjør, og da bare forsvinner det, og ingenting kommer fram, først når jeg prøvde dette kom jeg fram på riktig vindu, men da loada den også kom det ikke mer.

 

Noen som vet hva som kan være galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme selv.

Har etter mye trøbbel endelig fått installert Citrix, men det virker som om ting jeg installerer ikke får lov til å kjøre...

Får opp oppstartsmeldingen/splash på Citrix, og deretter ingenting, nichts, nada...

Irriterende til tusen, samtidig har jeg satt opp en Eee 900, og den er i daglig bruk her på kontoret og på farten, stort sett på Citrix. Den funker til tusen...

 

Så Acer one står i kroken og samler støv inntil dette kan løses

Lenke til kommentar
Har du kjørt /setupwfc fra terminal?

Selvfølgelig ;)

Alt etter boka (bøkene), alt er tilsynelatende i orden og Citrix starter når linker til applikasjone trykkes, men det stopper også der, dvs. Citrix blir bare "borte".

Har også lagt inn server-sertifikater og mappet C: (for Citrix) til dokumenter på hjemmeområdet.

 

Bare en litt underlig/irriterende feil, alt fungerer som sagt knirkefritt på Eee og i Ubuntu (kan ikke bruke Ubuntu på One på grunn av trådløst nettverk som jeg ikke får til å virke)

Lenke til kommentar
Har du kjørt /setupwfc fra terminal?

Selvfølgelig ;)

Alt etter boka (bøkene), alt er tilsynelatende i orden og Citrix starter når linker til applikasjone trykkes, men det stopper også der, dvs. Citrix blir bare "borte".

Har også lagt inn server-sertifikater og mappet C: (for Citrix) til dokumenter på hjemmeområdet.

 

Bare en litt underlig/irriterende feil, alt fungerer som sagt knirkefritt på Eee og i Ubuntu (kan ikke bruke Ubuntu på One på grunn av trådløst nettverk som jeg ikke får til å virke)

Gå i mappa filene ligger i fra terminal og kjør "sudo ./wfcmgr"

Om den skulle forsvinne vil det komme output på problemet

Mulig den også har verbose-mode. Da med kommandoen "sudo ./wfcmgr -vvv" som da vil gi detaljer om det meste som skjer

 

*blabla*

Noen som vet hva som kan være galt ?

Prøv å gå i terminal og skriv "sudo aptitude install <program>"

 

Sjekk om du får feilmelding av det, mulig du må kjøre "dpkg --configure -a"

 

(Gjelder om linpus er en debianbasert distro)

Lenke til kommentar
Gå i mappa filene ligger i fra terminal og kjør "sudo ./wfcmgr"

Om den skulle forsvinne vil det komme output på problemet

Mulig den også har verbose-mode. Da med kommandoen "sudo ./wfcmgr -vvv" som da vil gi detaljer om det meste som skjer

wfcmgr virker ikke (ikke på Eee heller), så jeg redigerer manuelt.

Lenke til kommentar
Gå i mappa filene ligger i fra terminal og kjør "sudo ./wfcmgr"

Om den skulle forsvinne vil det komme output på problemet

Mulig den også har verbose-mode. Da med kommandoen "sudo ./wfcmgr -vvv" som da vil gi detaljer om det meste som skjer

wfcmgr virker ikke (ikke på Eee heller), så jeg redigerer manuelt.

Sjekka nå, og jeg måtte kjøre følgende kommando først

sudo aptitude install libmotif3

 

 

nå har alt løst seg, jeg la inn linpus på nytt med recovery cden, det eneste jeg har gjort annerledes er å ikke installere updatsene, så jeg skjønner ikke helt hva som var galt :S

 

takk for svar

Tipper at oppdateringen feilet og korrupterte dpkg. Om det skulle skje igjen, prøv å gå i terminal og kjør

sudo dpkg --configure -a

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...