Gå til innhold

støv inni kompaktkamera?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tror jeg har klart trikset med å få støv inne i kompaktkameraet mitt, har funnet mange tråder på støvfjerning på speilrefleks, men de hjelper ikke meg stort. Har ikke så lyst til å finne fram skrutrekkeren...

 

Kameraet er Finepix f40fd, legger ved et par bilder av det jeg mistenker er støv til venstre i bildet. Kameraet er kun halvannet år gammelt, men garantien dekker vel neppe støv i kameraet? Har pusset foran på linsa og ingen flekker der.

 

Det må vel noen profesjonelle til for å fikse det, noen anelse om hvor mye det vil koste for en rens? og noen spesfikk anbefaling på hvilken butikk i Oslo jeg skal gå til? Vet om et par i Oslo, men har noen har utpekt seg som flinke på dette området? :) Kameraet er for øvrig kjøpt på nett.

post-29180-1220784568_thumb.jpg

post-29180-1220784586_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal normalt ikke forekomme at støv kommer inn i et kompaktkamera og legger seg på sensoren eller inne i objektivenheten. Det er med andre ord en reklamasjonssak.

 

Send kameraet tilbake til nettbutikken der du kjøpte det, og be om en reklamasjon på grunn av dette støvet. Eventuelt kan du også sende kameraet direkte til verkstedet, men for å beholde alle rettigheter i forhold til kjøpsloven på beste måte, anbefales det å sende kameraet tilbake til forhandleren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk svar fra nettbutikken her om dagen:

"Hvis du har problemer eller feil på et Fujifilm produkt tar du kontakt med Camera og Videoteknikk så vil de hjelpe deg"

 

Pakket det godt inn og sendte det med alle nødvendige skjemaer i går, så krysser fingrene for et positivt resultat.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra nettbutikken her om dagen:

"Hvis du har problemer eller feil på et Fujifilm produkt tar du kontakt med Camera og Videoteknikk så vil de hjelpe deg"

 

Pakket det godt inn og sendte det med alle nødvendige skjemaer i går, så krysser fingrene for et positivt resultat.

Nettbutikken har plikt til å ta i mot gjenstander som skal til reparasjon. Om du får de til å ta det i mot og sende inn for deg, har du også krav på lånekamera og at de ordner opp hvis verkstedet setter seg på bakbena. Det kan bli vanskeligere om du sender direkte til verkstedet.

 

Men så tar det jo noen ekstra dager i frakt mellom deg og nettbutikken da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...