Gå til innhold

En gal verden !


Dr.X

Anbefalte innlegg

Jepp, detta er en gal verden!

 

Siden jeg åpenbart snakker om dataverden må jeg bare si at jeg blir mer og mer forundret over de helt urealistiske, tåpelige og imbesille ting som skjer. F.eks. denna helga skulle jeg på LAN med gjengen. Maskina har funka 100% fett i mange uker og alt var bare fryd og gammen, helt til maskina ikke ville starte opp vanlig. Det eneste jeg hadde gjort var å flytte maskina noen hundre meter noe som resulterte i en formatering.

Transporten var ikke røff, er det noe jeg behandler med "kåre" så er det kjære ragnhild (Jopp, maskina mi :p ) Slike underlige og totalt uforklarelige ting skjer så inni helvetes ofte! Dataverden er syk.. eller hva mener dere? :shrug:

 

=) Dr.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dataverdenens form for hjerteinfarkt.  :cry:
:lol:

 

 

Vel, det er da en klassikker at alle stabile systemer bryter ned på et LAN, er ikke snakk om noe annet.

Det er alltid noe som er galt med en eller annen maskin på et LAN.

Det kan være at pc'en(ene) ikke har godt av transporten :shrug:

I allefall så er det "#% irriterende å starte opp og få BSOD eller ntrl is missing...

 

Ønsker noen fant opp en kur for LAN viruset...

Lenke til kommentar

I fjor sommerferie var jeg alene hjemme i to uker, og da satte jeg ALT av utstyr (2x 29", høytalere + pc i stua) Det var torden en dag, og da kobblet jeg ut alt av utstyr. Så var den en stund jeg ikke var hjemme på 4-5 dager, og huset var låst. Da jeg kom tilbake bare pep maskinen når jeg prøvde å starte den. Da hadde den gått uten problemer i 8-9 mnd, og så plutselig, uten at noen hadde brukt den, og uten strøm så daua den.

Jaja...thats HW life.

Lenke til kommentar

har hatt samme problemet selv....

 

sitte hjemme og PC'en har funka som en drøm, så stikker jeg på LAN og pc'en er helt på tryne... kommer boot disk failure hver gang jeg slår på maskinen så trykker jeg på restart kanppen så er maskinen normal igjen, men ikke på LAN da går PC'en i slow motion og er helt på tryne... flytter den hjem igjen og den er fin igjen.... og jeg står i LAN med 4 andre maskiner hjemme.... og det funker fint.... bare når jeg er på LAN hos andre mskinen kødder..... :(

Lenke til kommentar

jeg tror desverre "LAN-viruset" kommer på TG hvert år.. jeg måtte formatere flere ganger i fjor.. pcen klikka mongo når jeg sku skru den på.. endte med at jeg måtte legge inn 98 for å "fikse", slik at jeg kunne legge inn XP etterpå.. var rare greier.. men det funka etter det da..

 

men man bør nok regne med å måtte formatere på TG.. bare for å være på den sikre siden liksom..

Lenke til kommentar
Dataverdenens form for hjerteinfarkt.  :cry:

Viruset angriper via nettverkskabelen og er opprinnelig fra switcher/hubber som har stått ubrukt for lenge, tiden fra infeksjon til død kan være alt fra msekunder til sekunder, og konsenkvensene kan være beinbrudd(kabel som detter ut) eller hjerteinnfarkt.

Lenke til kommentar
Viruset angriper via nettverkskabelen og er opprinnelig fra switcher/hubber som har stått ubrukt for lenge, tiden fra infeksjon til død kan være alt fra msekunder til sekunder, og konsenkvensene kan være beinbrudd(kabel som detter ut) eller hjerteinnfarkt.

:lol:

 

Vel, det er kanskje da det er lurt med en gost-image elns og bare kjøre inn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...