Gå til innhold

Hvordan kan jeg melde fra om trygdesvindel


Jennifer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anonymt...?

 

Jeg må melde en snart før jeg blir gal...

grunn : uvesentlig...

 

Noen tips?

 

Vanlig brev på papir til det relevante NAV-kontoret? Pass bare på å skrive brevet på maskin, men ikke din egen, ikke sette fingeravtrykk på papir eller konvolutt, og ikke etterlate DNA-bevis (spytt) bak på frimerket... (og ja, jeg har sett alt for mange krim-serier.. :p )

Lenke til kommentar

Skal du følge den helt ut må du heller ikke levere brevet et sted de har kameraovervåkning, eller personale som kan huske deg. Så, om du vet en drop kasse for post et sted uten kameraovervåkning (og kamera/mennesker som husker deg på veien til den) så er du tryggere.

 

Eller så kan du bare drite i det og ta en telefon til NAV ;)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Enklest er å sende en mail fra en anynom mailadresse. (Opprette en hotmailadresse f.eks). Du finner rett kontor (med mailadresser) ved å taste postnummer på denne linken: http://www.nav.no/page?id=1073743084

 

Eller send ett brev som blir sagt her.. Og ja, du er og forblir anynomy i Nav som tipser. Nav innkreving og kontroll som avdelingen heter ,får massevis av slike tips, og setter stor pris på disse.

 

Eller bare ring.. Har selv snakket med sjefen for en av kontrollavdelingene i jobbsammenheng, og de er faktisk trivelige folk :) Husk at selv om dette er noe som kan være vanskelig for deg, er dette helt dagligdags for dei.

Endret av bvlgari
Lenke til kommentar

Tydeligvis noen her som svetter litt. Jeg synes det er fint at noen sier ifra om de vet om noen som svindler samfunnet ved å snylte til seg mine skattekroner. De som mener noe annet synes kanskje det er helt OK at folk mottar trygd samtidig som de jobber som taxisjåfør eller snekker?

 

Jeg vet om noen som jeg tror har litt urent mel i posen, men vil selvsagt ikke si ifra om det så lenge jeg ikke er sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...