Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm med feilmsg at UxTheme.dll ikke finnes


Anbefalte innlegg

det jeg gjorde i dette tilfellet var å kopiere fila fra recovery cd'en til system32. så starta jeg windows, fikk uxtheme feilen der. kjorte ctrl+alt+del, fikk opp task manager, valgte kjør og fikk tilgang til diskene. kopierte så uxtheme fra cd (søk på nett så finner du kopier av uxtheme for div sp'er) og ting fungerte som normalt.

 

mitt problem er at jeg ikke får opp task manager engang... så virker som jeg må reinstallere da gitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme feilen på to maskiner her på jobben. Den ene kommer opp med UxTheme.dll-feilen, og denne klarte jeg å rette ved å kopiere fila.

Men den andre kommer opp med Samlib.dll-feilen, og det får jeg ikke opp task manager, hverken i safemode eller ved vanlig oppstart.

 

Noen som har klart å komme rundt dette uten å kjøre repair på windows?

Lenke til kommentar
Har samme feilen på to maskiner her på jobben. Den ene kommer opp med UxTheme.dll-feilen, og denne klarte jeg å rette ved å kopiere fila.

Men den andre kommer opp med Samlib.dll-feilen, og det får jeg ikke opp task manager, hverken i safemode eller ved vanlig oppstart.

 

Noen som har klart å komme rundt dette uten å kjøre repair på windows?

 

Nå har jeg stresset med dette samlib.dll problemet i hele dag på jobben, og her er jeg fortsatt! :)

 

Fikk ikke tilgang til task manager, sikkermodus, eller noen ting. Prøvde å kjøre utilities&driver cden som fulgte med for å reinstallere windows uten og miste filene men den funker heller ikke.. det eneste som gjensto slik jeg så det var å formattere og gjeninstallere hele sulamitten...

 

men jeg ville jo ikke miste filene inne på maskina... så gikk bort på clahs olsson og kjøpte meg en external case for harddisker til 349 kr, tok ut harddisken fra maskina og satte denne inn i casen.. (da ble harddisken just som en ekstern harddisk) koblet denne til min bærebare pc og holder i skrivende stund på å overflytte viktige data fra harddisk til bærebar pc.. før jeg skal sette inn igjen harddisken og formatere.

 

da mister jeg ihvertfall ikke dataene... vel bortsett fra noen som ligger i mapper jeg ikke har tilgang til.. uten at jeg vet hvorfor...

 

men men.. det var den eneste og beste løsningen jeg kom på i farten ihvertfall.... med samlib.dll virker det som om man må gjeninstallere alt.. men som skrevet over.. så trenger man ikke miste alt! :)

 

og btw.. regningen på 349 kr fra olsson sender jeg selvsagt til Trend Micro, med krav om refundering av utgifter!

Endret av filmnils
Lenke til kommentar
Har samme feilen på to maskiner her på jobben. Den ene kommer opp med UxTheme.dll-feilen, og denne klarte jeg å rette ved å kopiere fila.

Men den andre kommer opp med Samlib.dll-feilen, og det får jeg ikke opp task manager, hverken i safemode eller ved vanlig oppstart.

 

Noen som har klart å komme rundt dette uten å kjøre repair på windows?

 

Nå har jeg stresset med dette samlib.dll problemet i hele dag på jobben, og her er jeg fortsatt! :)

 

Fikk ikke tilgang til task manager, sikkermodus, eller noen ting. Prøvde å kjøre utilities&driver cden som fulgte med for å reinstallere windows uten og miste filene men den funker heller ikke.. det eneste som gjensto slik jeg så det var å formattere og gjeninstallere hele sulamitten...

 

men jeg ville jo ikke miste filene inne på maskina... så gikk bort på clahs olsson og kjøpte meg en external case for harddisker til 349 kr, tok ut harddisken fra maskina og satte denne inn i casen.. (da ble harddisken just som en ekstern harddisk) koblet denne til min bærebare pc og holder i skrivende stund på å overflytte viktige data fra harddisk til bærebar pc.. før jeg skal sette inn igjen harddisken og formatere.

 

da mister jeg ihvertfall ikke dataene... vel bortsett fra noen som ligger i mapper jeg ikke har tilgang til.. uten at jeg vet hvorfor...

 

men men.. det var den eneste og beste løsningen jeg kom på i farten ihvertfall.... med samlib.dll virker det som om man må gjeninstallere alt.. men som skrevet over.. så trenger man ikke miste alt! :)

 

og btw.. regningen på 349 kr fra olsson sender jeg selvsagt til Trend Micro, med krav om refundering av utgifter!

 

en tanke til jeg kom på.. når jeg nå har tilgang til harddisken via ekstern case.. så kanskje jeg kan legge inn denne samlibd.dll filen som mangler før jeg installerer disken igjen.. så kanskje jeg slipper og reinsttalere likevel.... hakke peil jeg.. men prøver å tenke kreativt her.. :)

Lenke til kommentar

har vel hatt inne 5 maskiner med uxtheme og samlib feilen..

på samlib måtte jeg ta ut disken og kopiere denm over..

Sørg for å oppdatere pccillin etterpå før den sletter filen igjen :p er feil i 2 mønsterfiler til trend micro.. maskinene kom inn på tirsdag og fredag så feilen i mønsterfilene måtte ha vært da..

Lenke til kommentar
har vel hatt inne 5 maskiner med uxtheme og samlib feilen..

på samlib måtte jeg ta ut disken og kopiere denm over..

Sørg for å oppdatere pccillin etterpå før den sletter filen igjen :p er feil i 2 mønsterfiler til trend micro.. maskinene kom inn på tirsdag og fredag så feilen i mønsterfilene måtte ha vært da..

 

Jepp endelig hjemme etter en laaaang dag på jobb pga dette trøbblet..

fikk overført samlib.dll over på disken etter at jeg tok den ut av pcen. Slang også over denne uxtheme.dll filen for sikkerhets skyld siden noen hadde hatt trøbbel med den.

 

Da funket alt fint, og jeg kom inn i windows og fikk oppdatert pccillin, MEN selv med

nyeste update fortsetter programmet og fjerne samlib.dll fra system32 mappa.. den gjenkjenner filen som virus og setter den i karantene! Og ikke bare 1 gang... selv om jeg ikke gjorde noen ting så hadde den i løpet av en times tid klart og få 358samlib.dll filer inn i karantenebåsen.. jeg skjønner ingenting. så den nyeste updaten fikset ikke problemet? ka kan jeg gjøre med da? tenkte og ringe Trend i morgen, enn så lenge lot jeg maskina stå og surre og avsluttet hele pccillin så ikke den sku stå og karantene filer.

 

Turde ikke slå den av.. for da hadde jeg sikkert ikke fått startet den igjen og måtte gjentatt hele operasjonen igjen...

 

Får jeg ikke fisket dette så avinnstallerer jeg bare hele Trendmøkka. Lei av dette nå. 1 arbeidsdag bort i pc-vås! :(

Endret av filmnils
Lenke til kommentar

Fikk samme problem med at samlib.dll manglet - fikk løst det på følgende måte:

kobla disken opp som slave i ei anna maskin, kopierte inn samlib.dll og uxtheme.dll, boota så disken i safe mode og deaktiverte Trend, deretter vanlig boot, aktiverte Trend og oppdaterte til siste versjon. PS! Kopier inn igjen samlib.dll før neste reboot.

( Måtte gjøre dette 2 ganger ettersom Trend rakk å sette samlib.dll i karantene igjen før oppdateringa var ferdig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...