Gå til innhold

Skal kjøpe ny Spill-PC 10.000-14.000, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror nok ikke jeg trenger en 1000W PSU, holder mer enn nok med 850W. Vet at man burde ha 25% å gå på, på full load. Og med tanke på at maskiner med to 4870x2 i crossfire bruker 740W på full load, så går det nok bra med 850W, har heller ikke planer om å putte inn ekstra skjermkort på en stund :)

 

angående thermalright, ser at den kjøler noe sinnsykt, men er det verdt de 13 ekstra dBA. er jo godt over tidobla støy da :S Sikter til denne siden.

 

ser også at det er bare netshop og digitalimpuls som selger den, har ingen erfaring med disse butikkene, liker helst å gå for det jeg kjenner og folk jeg har handla med før. :S

 

men uansett takk for raskt svar hehe

Lenke til kommentar

Hehe, det er ikke 13 db forskjell, det kommer helt an på hvilken vifte du velger, Wibla her på forumet har flere tester av dette og har prøvd selv, han anbefaler blant annet Nexus sine vifter - men utifra bildene jeg har sett så er disse faktisk oransje :dontgetit:

Derfor ville jeg gått for en Papst vifte, du får 12 cm papst vifter på 1200 Omd/Min og 16 db - den hører du ikke.

Jeg har testet en rekke papst vifter, og når du kjøper vifter så kjøperdu for å flytte luft og kjøle ned komponentene, derfor må du ha en viftes om virkelig klarer det. Enkelte vifter (Host: SilentX) klarer ikke det, og juger om spesifikasjonene på viftene sine. :)

 

 

Angående PSU: Er enig at man/du ikke kommer til å trenge 1000 watt, men det koster 200 kroner mer for en Mist, og jeg har ikke sett noen tester av din PSU. Har selv hatt Mist sin 1000 watter (og 500 og 600 watt's utgavene) og de er dønn stille, som Hw.no's test viser (da de testet den).

Hvis du ikke trenger 1000 watt, så har også Corsair en 620 watt's utgave (Yeah, den er på vei ut, men den er knakanes god), den har modulæer kabler og er imotsettning til 1000 watt's utgaven svært stillegående, noe jeg kan skrive under på da jeg har testet (også) denne. :)

Lenke til kommentar

har lest mye godt om den PSUen jeg har valgt, så tror nok det blir den.

samma gjelder forøvrig noctua-vifta også, hehe har fått den anbefalt fra flere plasser.

i denne testen så kjøler den til og med bedre enn Thermalright sin.

om det er en liten forskjell i den andre testen så vet jeg ikke om den er stor nok til at jeg gidder å kjøpe den isteden på en annen butikk jeg aldri har handla med før.

Lenke til kommentar

Finnes en rekke tester som beviser det. Men det er liten forskjell kun noen få graders forskjell mellom kjølerene (Noctua vs TRUE). Men av erfaring og av de fleste andre her på forumet så er True den beste CPU-kjøleren. :)

 

Hvis du er ute etter en like god kjøler som True til en billigere pris, så har Xigmatek et billig alterantiv, Netshop selger slike kjølere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...