Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows 2000, dele filer på nettverk=problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et LAN som heter Juvenilis, skulle dele filer, kryssa av på guest kun read og ikke change.

Når noen prøvde å laste ned fra meg fikk de lov til å se filene men ikke kopiere, men hvis jeg kryssa av change kunne de kopiere.

BTH:Tok på copy og ikke cut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aktiver guest accunt og del med allow users to change my files de kan ikke slette eller rename uanz ...funker i verfall med meg :) hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det.. så skriver den som skal innpå deg ftp://* *= nettverksnavn eller ip 8)

Skrevet

Pleier å lage en brukerkonto når jeg er på LAN :

Brukernavn : Hei

Blankt passord

Det samme gjør folka jeg kjenner. Funker veldig greit.... og hvis noen vil inn som ikke vet dette så sender de en Net Send for å få login-info.... :)

Skrevet
aktiver guest accunt og del med allow users to change my files de kan ikke slette eller rename uanz ...funker i verfall med meg :) hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det.. så skriver den som skal innpå deg ftp://* *= nettverksnavn eller ip 8)

Skal teste det med å slette eller flytte filer med guest account, men guest account er ikke disabled fra før!

Men det med ftp tror ikke jeg begynner med, men skal teste guest account å flytte filer, hvis det ikke går ann så gjør jeg det!

Takk for tipset :smile:

Skrevet
Pleier å lage en brukerkonto når jeg er på LAN :

Brukernavn : Hei

Blankt passord

Det samme gjør folka jeg kjenner. Funker veldig greit.... og hvis noen vil inn som ikke vet dette så sender de en Net Send for å få login-info.... :)

Skal teste det! Hvem brukergruppe skal de være i?

Skrevet
hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det..

Eller kjøre opp en DC-hubb. Det er helt genialt enkelt.

Skrevet

Men det er da klienter, ikke hubber. ;)

Jeg mener å ha sett en ikke-Neo Modus-hub som man kan laste ned, men jeg finner den ikke igjen. OpenDC funker for *n*x.

Skrevet

Prøvde å innstalere den filen fra den linken du gav meg men når jeg prøver å starte programmet får jeg feilmelding.

Går helt fint ann å innstalere!

Skrevet

Hæ? Fikk du installert det eller ikke?

Husk at du må kjøre opp en klient i tillegg på din maskin, for å være pålogget hubben.

Skrevet
Hæ? Fikk du installert det eller ikke?

Husk at du må kjøre opp en klient i tillegg på din maskin, for å være pålogget hubben.

Fikk innstalert det må jeg kjøre vanlig direct connect samtidig?

Skrevet

Ja. Du starter DC Hub og så kjører du en DC-klient (DC++ eller oDC, seff) i tillegg. Du setter opp nick, share og slots i DC++ eller oDC, og så setter du hubegenskapene i DC Hub. Så kobler klienten opp til hubben, med din private IP. Vil du at hubben skal på internett, som f.eks at vi skal komme å si hei, må du bruke public IP i DC Hub-oppsettet. Bruker du private IP der, kommer man ikke inn utenfor LANet. Uansett hva du bruker, kobler du deg alltid til din private IP i klienten.

Husk å angi port, altså typisk 10.0.0.5:1420

Husk å legge deg selv inn som OP! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...