Gå til innhold

Ytelse i STALKER-clear sky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stalker går jævlig bra for det meste på min pc med det meste på fullt i dx10 med 9800gx2(50-70fps), men det er en bug som gjør at spillet omtrent stopper opp på natta. Loader jeg inne samme savegamet så går det plutselig helt bra igjen. Heldigvis ikke opplevd noen crash siden jeg startet å spille med 1.05 patchen. Her er en liten test der man ser ytelsen med forskjellige skjermkort

Skrevet
GTX 280 i SLi funker fett folkens =)

kjøpte en til når det hakka på maks med en GTX 280:P

Stalker clear sky er laga for 1 kjerne faktisk, tor det eller ei. Anbefaler å laste ned CPU control link. Mine specs: xfx 790i ultra, xfx 9800 GX2, 4GB ddr3 1600 Mhz og Qx9650.. og det lagga litt her og der spesielt om morningen da de skikkelige lyseffektene slo til, om natta var det fps dropp noen steder. Etter litt googling fikk jeg svaret, lsta ned cpu controler og fikk mye bedre fps ;)

OK det forklarer hvorfor det ikke trives noe godt på min AMD 2 kjerne prosessor mens det går smooth om jeg setter affinity til bare den ene.

Var akkurat det samme med første versjonen.

Skrevet (endret)

Kjøpte Clear Sky i går, men ble litt irritert da jeg ikke klarer å dra det skikkelig.

Core 2 Duo E6850 @4Ghz

4Gb minne på 900mhz 5-5-5-12

8800gts 320mb 513/1188/792 OC til 550/1296/972

Har ikke prøvd å trikse noe voldsomt med innstillingene enda, men hvis jeg bare valgte high, så endte jeg på 10-25fps. På medium var det heller ikke store forskjellen, gikk opp til 15-30fps, noe som ikke er veldig spillbart da jeg er allergisk mot lagg. Satte så ned til Full Dynamic Lightning og maximum, og da havnet jeg på rundt 20-30fps, med fps dropps til 14fps av og til. Tipper det er skjermkortet som holder igjen, så jeg har sett litt på 4870. Hvordan drar 4870 dette spillet? Vil det evt være verdt å gå opp til 4870 X2?

Endret av Brian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...