Gå til innhold

Ytelse i STALKER-clear sky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det bare var i USA at de måtte trekke tilbake kopiene jeg.

Synd. Har forhåndsbestilt og gleda meg skikkelig. Men jeg får prøve vanlig stalker med oblivion lost modden imens :)

Skrevet

Nei, det er stand-alone. Er nye områder også kan man bli med i mange forskjellige grupper. I det første spillet kunne man bare bli med i freedom og duty, mens skal være mange flere i clear sky.

Skrevet
GTX 280 i SLi funker fett folkens =)

kjøpte en til når det hakka på maks med en GTX 280:P

Stalker clear sky er laga for 1 kjerne faktisk, tor det eller ei. Anbefaler å laste ned CPU control link. Mine specs: xfx 790i ultra, xfx 9800 GX2, 4GB ddr3 1600 Mhz og Qx9650.. og det lagga litt her og der spesielt om morningen da de skikkelige lyseffektene slo til, om natta var det fps dropp noen steder. Etter litt googling fikk jeg svaret, lsta ned cpu controler og fikk mye bedre fps ;)

Skrevet

Kan legge til at jeg sitter å spiller Clear Sky i dette øyeblikk på "Maxium", men kun med 2xAA og AF - ser griselekkert ut, og få spill har like mye stemning som STALKER - mye pga lyssettingen.

Patch 1.5.0.4

9800 GTX

4 Gb RAM

E6600 2.4Ghz

Win XP

Skrevet (endret)

Jeg satt ned Enchanced Full Dynamic Lightning (eller noe) til Full Dynamic Lightning og gikk fra 18fps til 30fps.

Specs:

E6750 3.00ghz OC

8800gts 320mb

2 gig ram

Endret av Lange
Skrevet (endret)

Må nok ta en overhaling på førsteposten.

http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=540525

At GSC Game World ikke sender produktet i opplag istedet for beta testing er flaut, men folk velger trossalt å kjøpe det.
At spillet ikke støtter mer enn 1 kjerne er tragisk, særlig når man ser hvor dårlige ytelse folk oppnår. Dette er nok noe de har prøvd å husje ned.

Dumt at folk ikke krever mer =/

Endret av Zeph
Skrevet

Singleplay er ikke noe problem, men å spille network er jo bare å glemme.

Regner med det er distansen til serverne som er problemet, eller?

Må innrømme at andre spill som f.eks Red Orchestra er ikke noe problem å spille med ping rundt 100. STALKER der imot er helt umulig.

Noen andre som har prøvd network og faktisk er fornøyd?

Skrevet
Har nå kjapt testet nevnte spill som kom i posten i dag. Og det er visst ikke bare Crysis som krever sitt. Med Core 2 Duo klokket til 4,4 GHz og GTX260 klokket til 700/1500/2200 og 1920x1200 i oppløsning fikk jeg bare 22 fps når jeg vandrer rundt i en leir (uten AA). Dette var på high (maximum er neste og høyeste trinn). Kjører på Vista 64 og DX10-renderer.

Interessant er det også at CPU stod til 75%, dvs. effektivt 6,6 GHz. Det er høyere enn hva Crysis krever. Ved standard CPU-hastighet er det nok best med quad her, men jeg har ikke testet hvor mye f.eks. 3GHz Duo påvirker fps.

Positivt er at SLI skalerer veldig bra med nesten dobbel fps (med driver 177.79).

Jeg spiller i Dx9 på det høyete med 1680x1050 med 8800gtx og alt går smooth med ca 50fps utenom når sola står opp da faller det ned til 20fps ca men det varer som sagt kun når sola står opp i ca 10 min.

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skule dele litt info om ytelse.

Kjøpte Steam versionen av STALKER CS igår og har testet litt.

På min maskin q6600 @ 3.6ghz 8GB ram og

gtx 280 overklokket til 700/1506/1200 ( Nvidia 177.92 drivere)

så spiller jeg uten problemer på 1680x1050 med 2xAA.

Dette er med _alt_ på max, inkl DX10.

Ganske smooth gameplay ingen problemer med for lav FPS. Eneste

problemet er noen bugs i spillet hvor det blir choppy gameplay,

men virker ikke som om FPSn tar direkte skade av dette, og de få

plassene jeg har merket dette er i starområdet så det går ikke

utover selve spillet (sålangt jeg har spillt).

Nå har jeg ikke lest av FPSn men utifra spillbarheten vil jeg tippe

den ligger veldig stabilt på over 30~ fps, ikke akkurat hæla i taket

men jeg er glad jeg kan spille det på max, spillet ser unektelig

meget pent ut til tider.

Man får håpe Nvidia sine BIG BANG II drivere øker ytelsen endel

samt at patcher til spillet også vil gjøre noen forbedringer.

Endret av anotherzen
Skrevet
Merket også at ved soloppgang at FPS-en dalte noe, men det var egentlig helt greit, fordi det var en soloppgang jeg aldri har sett maken til i et spill før :)

Ja. Helt på begynnelsen når du kommer ut av hytta? Den var fin ass. Hadde rundt 18 fps da men...

Gjest Slettet+130498
Skrevet
Jeg har bare 1024 mb ram, 2,4 GHz prossessor og Radeon 9600xt 128 mb skjermkort. Jeg kommer til å slite på Clear sky da?

ja. det er bortkastet penger å kjøpe det for deg desverre

Skrevet (endret)

Vel, du trenger ikke veldig fancy harware for å kjøre det på "static lighting". Jeg tipper du kan kjøre det greit så lenge du skrur ned på grafikken.

Jeg bruker static lighting:

Bah, prøvde med mye tweaking men alt annet enn "static lighting" resulterer i for lav fps på min m1530, 8600gt 256mb. Går glipp av en del eye candy nå, men til gjengjeld kan dytte resten av grafikk opp på max.
Endret av Snerk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...