Gå til innhold

newphone! - 2 års biningstid?


Anbefalte innlegg

brukt newphone i et år nå, men nå er det på tide med en iphone 3G. Faren min sier det er 2 års bining på newphone og at det koster flere tusen å kjøpe det ut. Jeg har hørt at norge har en lov som sier at max biningstid er 1 år. Er det rikitg at newphone har 2års bining?

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newphone leaser deg telefonen altså du leier den og må enten levere tilbake eller kjøpe ut etter leasingperiode, deres abonnement er jo også bare for firmaer. Du kan bytte som du vil etter ett år men det blir vel neppe Iphone med det første gjennom dem.

Ja det koster endel hvis du skal kjøpe den ut da du må betale gjenstående leasingperiode. Det postitive er jo at leasingen blir kreditert mot forbruk.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

ser at innleggene er fra september 08, men jeg må si det at vi har newphone(bedrift) og avtalen er binding i 3 år, hvor har dere 2 år fra? er det jeg som har tatt fullstendig feil?Nå har vi hatt newphone i 2 år, men skal vi ut må vi kjøpe oss ut eller vente et år til. er det feil det da?

Nå måtte jeg redigere innlegget, det er 3 års bindigstid, her er en link til en artikkel hvor newphone svarer på endel spørsmål ang. dette.

 

http://www.dagensit.no/arkiv/article136740...l=article_title

Endret av missvero
Lenke til kommentar

Hei!

 

Først og fremst leverer NewPhone norge kun abonnmenter/mobiler til bedriftmarkedet. De fleste mobil forhandlere/leverandører oppererer med 2-3 år binding til bedrifter. NewPhone norge hadde i starten 3 år bindingstid men høsten 2007 endrett de dette til 2 år.

 

Du kan fortsatt kjøpe deg en Iphone fjerne opperatør låsen fra netcom og bruke newphone abonnemente. Da slipper du å bryte leasing tiden. Den mobilen du har nå kan du enten selge eller gi vekk siden de telefonene ikke i seg selv er sperret.

 

Hvis du bare ønsker en ny mobil anbefaler jeg at du tar kontakt med Newphone norge og spør om du kan få leasing på ny mobil fra de.

Lenke til kommentar
Hei!!

 

Har de endret det? nå har vi hatt newphone i 2 år og 3 mnd, og det står i kontrakten at det varer i 3 år. om de har endret det, kan vi si opp nå da? uten å må kjøpe oss ut?

 

Skrev du kontrakt før de endrett til 2 år så er dere fortsatt bindt til den gamle kontrakten på 3 år.

 

Siden det bare er 7 måneder igjen av bindingtiden deres anbefaler jeg å ta kontakt med telenor/netcom eller annen leverandør hvis dere ønsker å bryte bindingen de pleier som regel å kjøpe dere ut av avtalen da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra :p da for vi holde ut i 8 mnd, da skal vi ha abonnement som er max 12 mnd. er ikke 12 mnd vanlig? vet du hva som er bra? vi er 3 stk som arbeider sammen og ringer hverandre mye. så det blir nok et abonnement hvor vi kan ringe gratis. noen tips???

 

Har mange gode tips ;) Hvis du forteller meg litt om ringemønstre ditt som hvor mye du ringer til dine ansette, leverandører, familie osv. Så kan jeg greit liste opp noen mobil leverandører som vil være kunstigs for deg. Alle mobil leverandører som levere bedrit abonnement har 24md binding så det slipper du ikke unna. Du kan eventuelt velge ett privat abonnement, men da mister du skatte fordelene og det er sjeldent kunstig.

 

På stående fot anbefaler jeg networknorway sitt fullkontroll abonnement Dette er abonnementene som gir din bedrift en mer forutsigbar telefonregning. Da kan dere omtrent ringe så mye dere orker og ikke være redd for høye mobilregner.

 

- Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...