Gå til innhold

Penger trukket, men ingen ordre hos Amentio


Anbefalte innlegg

Hey!

 

Bestillte noen deler hos amentio ikveld, men fikk en feilmelding som sa at visa'n var feil eller at jeg ikke hadde dekning på kontoen.

Jeg sjekker kontoen, og ser til min forbauselse at pengene er trukket, men det er ingen ordrebekreftelse å spore, ei heller noen ordre å finne på sidene til amentio.

 

Har sendt mail til amentio, men antar at det kan ta sin tid før jeg får svar på den.

Blir pengene satt på vent før de blir ordentlig trukket? Hvor lang tid vil det ta før jeg kan bruke pengene igjen?

 

mvh

Theck1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før pengene blir trukket ved bruk av VISA, så opprettes en reservasjon av det beløpet det dreier seg om. I dette tilfellet har du sannsynligvis registrert dette reservasjons-beløpet. Reservasjonen blir trolig kansellert idet Amentio sitt system registrerer feilen over nett-terminalen.

Men du bør nok ta en tlf til Amentio og forhøre deg for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Før pengene blir trukket ved bruk av VISA, så opprettes en reservasjon av det beløpet det dreier seg om. I dette tilfellet har du sannsynligvis registrert dette reservasjons-beløpet. Reservasjonen blir trolig kansellert idet Amentio sitt system registrerer feilen over nett-terminalen.

Men du bør nok ta en tlf til Amentio og forhøre deg for sikkerhets skyld.

 

Takk for svar. Da får jeg ringe 815 nummeret deres imorgen tidlig da :roll:

Ingen andre telefonnummer de har? Jeg finner bare det.

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Før pengene blir trukket ved bruk av VISA, så opprettes en reservasjon av det beløpet det dreier seg om. I dette tilfellet har du sannsynligvis registrert dette reservasjons-beløpet. Reservasjonen blir trolig kansellert idet Amentio sitt system registrerer feilen over nett-terminalen.

Men du bør nok ta en tlf til Amentio og forhøre deg for sikkerhets skyld.

Om du leser noen andre tråder om Amentio her så ser du at de trekker beløpet med en gang, selv om de egentlig ikke har lov av Visa.

Lenke til kommentar
Om du leser noen andre tråder om Amentio her så ser du at de trekker beløpet med en gang, selv om de egentlig ikke har lov av Visa.

Om du leser trådstarters oppstartsinnlegg fremkommer det at både forsøk på bestilling og "trekk på konto" ble gjort samme kveld (igår). Bokføring av transaksjoner tar lengre tid enn som så. Deremd er det snakk om en reservasjon. Denne "lever" vanligvis 2-3 døgn men erstattes av selve belastningen hvis denne skjer før.

 

Trådstarter har i tillegg forsøkt å ringe 815-nummer midt på natten (ikke overraskende at det ikke er svar). Han bør vente til normal arbeidstid å ringe Amentio igjen. Amentio's 815 nummer vil nok virke (og det er dermed ikke behov for at Amentio skal behøve å oppgi andre nummere enn det kundesupporten benytter på sin web-sider).

Lenke til kommentar
Trådstarter har i tillegg forsøkt å ringe 815-nummer midt på natten (ikke overraskende at det ikke er svar). Han bør vente til normal arbeidstid å ringe Amentio igjen. Amentio's 815 nummer vil nok virke (og det er dermed ikke behov for at Amentio skal behøve å oppgi andre nummere enn det kundesupporten benytter på sin web-sider).

 

Til informasjon har jeg ikke prøvd å ringe 815-nummeret midt på natta ;)

Prøver å ringe de nå, så får jeg se hva som skjer.

 

Edit: Snakket med amentio nå, og det hadde skjedd en autorisasjonsfeil med betalingen. Beløpet blir reservert som flere har nevnt her, og det skulle ta kort tid før pengene ble tilgjengelige igjen, avhengig av hvilken bank.

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...