Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk tilsendt et nytt skjermkort i dag, siden jeg ikke har fått noe skjermbilde på pcen i det siste. Så tenkte da at skjermkortet hadde gått. Men da jeg setter i det nye skjermkortet får jeg fortsatt ikke noe bilde.

 

har sjekket at skjermen funker, så den er grei.

 

Husker sist så måtte jeg stille til bake cmos, det har jeg gjort nå og ikke noe skjer da heller. Alt annet av utstyr starter opp.. Har prøvd og starte med uten noe som helst for og se da, men heller ikke da får jeg opp noe.

 

Hovedkort, asus kn8e delux.

Ram: Geli 2gb pc3200

Skjermkort: His Radeon HD 2600 XT

Cpu: husker jeg ikke nå.

PSU: Thermeltake Xaser III

 

 

Noen som kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer info er nok nødvendig.

1. Har du bios bilde eller er det helt svart?

2. Har du sjekket skjermkabelen?

3. Har du koblet strøm til grafikkkortet?

4. Har du tilgang til en annen PC kan du jo prøve grafikk kortet i den, kan jo være DOA

5. Har du satt kortet skikkelig på plass?

Prøv disse først

Endret av Entim
Lenke til kommentar
siker på at hovdkortet støtter skjermkortet ditt?

 

 

Så lenge jeg har kjøpt et agp kort, og brukt agp i alle år. og byttet ut etter at det har trengs har det alltid funket. Brått til det forje begynte og tulle, med at skjermen ikke fikk signaler, måtte da starte på nytt så kom det. Nå kommer ikke noe.

 

Og ja hovedkortet har x8

Endret av mrduck
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd og tatt hele maskinen fra hverandre og bare satt hovedkortet på et bord, og koblet på skjermkortet og 1 ram brikke, hovedkoret lyser men ikke skjermkortet men vifta går, prøvde og koble til tastatur men på den vil ikke noe lyse..

 

Noen som har en idè?

Lenke til kommentar

Psu er det nok ikke, siden den gir strøm til alt annet, har prøvd med de forskjellige kablene i pcen. Kortet får jo strøm men skjer ikke noe mere.

 

Skjermen funker som jeg har skrevet tidligere.

 

Er det hovedkoret, får jeg da bare bruke angreretten på skjermkortet, siden man ikke lengre får hovedkort med agp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...