Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har jeg mulighet til å sende en spørring til en asp database som omgår muligheten som er lagt til på søkesiden?

 

Lettere forklart, jeg har en nettside som har et register fritt tilgjengelig, men den begrenser seg til 25 sidevisninger pr side. Kan jeg overstyre den innebygde spørringen og sende min egen spørring, slik at jeg får tilgang til alle treffene på en side, og slipper å scrolle neste etter 25 treff?

 

Ser med en gang at " ?offset=25 " kodingen brukes, kan denne f.eks overstyres til å vise alt i sin helhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja...

 

<input > felter kan bli sendt tilbake til serveren som parametere. Vanlige linker også kan inneholde querystring. Og javascript kode....

 

Men hvilke parametere som faktisk blir brukt av serveren kan du ikke se ut ifra html-koden alene. Og det kan gjerne være parametere som du ikke får sett....

Lenke til kommentar

Det jeg tenker da, bør ikke jeg kunne se koden som blir sendt i htm siden som gjør at det blir en "sperre" på 25 visninger pr side?

 

Mulig jeg er grønn, men ser jo for meg at det enten ligger inne som default i asp databasen at sidevisning er 25 pr side, og at søkemotoren ikke sender en query om dette, eller så "må" den jo være der!

 

Iallefall, om noen kunne tenkt seg å se litt, så snakker jeg om denne siden

Endret av arch--
Lenke til kommentar

Som en ekstern bruker kan du bare glemme å få mer enn 25 personer på websiden, fordi det er nok satt i selve asp-scriptet at det skal være 25, og den der offset-greia sier bare fra hvilket nummer i meldemsrekkefølgen 25 skal skrives ut fra. For eksempel betyr offset = 2, at fra nr. 2 skal dem neste 25 skrives ut, offset = 21 vil si at fra nr. 21 skal dem 25 neste skrives ut etc. Skal du nå ditt mål må du inn på serveren og endre selve asp-scriptene, men da driver du vel med hacking... fydda!

Lenke til kommentar

Jeg har da ingen som helst planer om å bedrive noen som helst form for hacking. Poenget er jo bare at jeg trenger å hente ut en del av disse navnene til bruk i et prosjekt, om det hadde vært mulig å få mer enn 25 personer pr sidevisning.

 

Tror jeg enkelt har bevist i denne tråden at jeg ikke akkurat kan hacke noe som helst data :p

 

Men takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...