Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet i gang maskina..problemet er..vista?


Anbefalte innlegg

Så ok, jeg har ett lite (mega) problem med maskina (som kjører på Vista Home Premium). Den vil ikke starte windows..i det hele tatt. Jeg får blue screen etter blue screen etter blue screen med forskjellige error beskjeder.

Når jeg kjøpte maskina bumpa jeg borti ett problem med minnet..at den krasja og måtte ta memory dump ellerno i den dur når jeg spillte spill lenge nok..så måtte jeg restarte maskina.

Ok så i går så fant jeg ut at jeg omsider skulle laste ned Winamp og Quicktime på maskina..det funka jo å fint virka det som..helt til jeg gikk på youtube og sjekka en video der..da krasja maskina..å jeg har ikke klart og kobble meg til siden.

Jeg prøvde og ta startup repair..blue screen. Prøve og trykke f8 for å gå inn på mer avansert reparerings utstyr, kom inn..og blue screen. Tenkte jaja, får heller re installere hele sulamitten fordi dette orker jeg ikke mer..men tror dere ikke at jammen så får jeg blue screen nå jeg prøver å boote fra cd'en også da..så ja, one word. HELP! hehe. Begynne å bli temmelig irritert nå føler jeg.

Må finnes en måte for å formatere harddisken uten å kobble seg til windows i visa også? Var jo så lettvindt med xp vet jeg..hmm

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo sansynlig minnet ditt som er ødelagt.

 

Prøv og bare ha en minnebrikke i maskinen. Ta ut den andre.

Bytt så til den du tok ut viss bluescreen problemet er der.

 

Nedlast en Linux distro som feks Ubuntu og kjør MemTest som ligger i boot menyen.

 

Har jeg testa ut, får blue screen uansett hvem av de 2 minnebrikkene jeg tar ut

 

**EDIT*

Ok..nå er det mulig jeg få til noe her..hmm. Vista er hvertfall plutselig villig til å reinstalleres..enn så lenge hehe

Endret av Espein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...