Gå til innhold

Ansvarsfraskrivelse fra Telenor ved reklamasjon LØST


Boralis

Anbefalte innlegg

I Januar kjøpte jeg en SE telefon fra telenor nettbutikken, denne har for det meste vært til rep siden da og kommet tilbake med samme feilene hver gang.

Så jeg tok kontakt med Telenor for å heve kjøpet og de sendte meg en returlapp som jeg skulle bruke å sende inn telefonen og så gjorde jeg.

Men jeg merket meg at med denne fikk jeg ikke noen kvittering på at telefonen var sendt inn, så jeg fikk dama på posten til å skrive av sendingsnr for meg HELDIGVIS.

Ventet ca en mnd uten å ha hørt et ord,da ringte jeg til telenorbutikken og måtte vente i kø ca 40 min, når jeg så endelig får snakke med en kundebehandler benektes det at telefonen er motatt.

Dermed var det bare å legge på og begynne å lete etter lappen fra posten,da den var funnet var det en enkel sak å finne ut at de hadde motatt denne,så da var det ny telefon med 30 min venting denne gangen, samme svar de benektet at telefonen var motatt helt til jeg leste opp sporingsnr,da skulle hun sjekke (ny venting) de kunne ikke finne telefonen eller noe om den men lovte å ringe meg tilbake senere samme dag, ringte de?? Neida.

Ny telefon med samme venting og samme lovnad siden de fortsatt ikke kunne finne den og de skulle selvsagt ringe meg, hørte ikke et pip.

Tar så kontakt med telenor og klager,der får jeg beskjed at en må skille mellom dem og butikken og at de ikke har ansvar for hva butikken gjør og at en må henvende seg dit.

 

Men om det er så enkelt at telenor ikke har ansvar,hvorfor opplyses ikke dette da på feks deres hjemmeside,eller på min side hos dem,der får en bare reklame for kjøp av telefon og ved et enkelt klikk er man i butikken som for meg fremstår som telenors butikk.

 

Slik kundebehandling som dette synest jeg er meget dårlig av Telenor.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Januar kjøpte jeg en SE telefon fra telenor nettbutikken, denne har for det meste vært til rep siden da og kommet tilbake med samme feilene hver gang.

Så jeg tok kontakt med Telenor for å heve kjøpet og de sendte meg en returlapp som jeg skulle bruke å sende inn telefonen og så gjorde jeg.

Men jeg merket meg at med denne fikk jeg ikke noen kvittering på at telefonen var sendt inn, så jeg fikk dama på posten til å skrive av sendingsnr for meg HELDIGVIS.

Ventet ca en mnd uten å ha hørt et ord,da ringte jeg til telenorbutikken og måtte vente i kø ca 40 min, når jeg så endelig får snakke med en kundebehandler benektes det at telefonen er motatt.

Dermed var det bare å legge på og begynne å lete etter lappen fra posten,da den var funnet var det en enkel sak å finne ut at de hadde motatt denne,så da var det ny telefon med 30 min venting denne gangen, samme svar de benektet at telefonen var motatt helt til jeg leste opp sporingsnr,da skulle hun sjekke (ny venting) de kunne ikke finne telefonen eller noe om den men lovte å ringe meg tilbake senere samme dag, ringte de?? Neida.

Ny telefon med samme venting og samme lovnad siden de fortsatt ikke kunne finne den og de skulle selvsagt ringe meg, hørte ikke et pip.

Tar så kontakt med telenor og klager,der får jeg beskjed at en må skille mellom dem og butikken og at de ikke har ansvar for hva butikken gjør og at en må henvende seg dit.

 

Men om det er så enkelt at telenor ikke har ansvar,hvorfor opplyses ikke dette da på feks deres hjemmeside,eller på min side hos dem,der får en bare reklame for kjøp av telefon og ved et enkelt klikk er man i butikken som for meg fremstår som telenors butikk.

 

Slik kundebehandling som dette synest jeg er meget dårlig av Telenor.

 

Vet ikke hvilket nummer du ringte, men dette er iallefall til webshopen:

 

815 44 0 99

 

Det er kjedehuset som driver nettbutikken til telenor. Men er enig i at servicen du fikk var mildt sagt elendig! Ellers kan det jo nevnes at du kan gå til hvilken som helst Telekiosk butikk neste gang, da de tar alle telenors servicer. Der blir du møtt med litt annen holdning!

 

Edit:

 

Kom på at mCare utfører alle servicene til kjedehuset, så har du imeinnr kan du ring dem på

22 79 68 00 og spørre om det er registrert noe service på ditt apparat!

Endret av Slalamoses
Lenke til kommentar

Er klar over det og telefonen har som sagt vært levert inn i den lokale kjedebutikken til rep flere ganger og der har servicen vært ok,men når jeg forlangte kjøpet hevet fikk jeg beskjed fra telenor at tlf skulle sendes til mcare og jeg fikk returlapp fra telenor, de har imidlertid rotet denne bort og benektet at de hadde motatt denne, hadde ikke jeg skrevet av returnr så hadde jeg da tapt nesten 4000 kr og Telenor som i utgangspunktet solgte meg telefonen fraskriver seg annsvar,slikt henger ikke på greip.

Vurderer faktisk å si opp alle mine 4 mobil abb hos dem .

Lenke til kommentar
Et eller annet sted i kjøpsprosessen er du nok blitt opplyst om hvem du faktisk kjøpte telefonen av. Ingen tvil om at Telenor som total-leverandør har håndtert dette dårlig, men man må faktisk skille mellom operatør og nettbutikk.

 

-s

 

Tja en starter her,nettop hos telenor.

 

http://www.telenor.no/

 

Der kan en trykke på " Kjøp mobil i nettbutikken"

 

Og kommer hit.

http://nettbutikk.telenor.no/Front.aspx?VA...p;VAREKAT=MOBIL

 

Står kunn telenorlogoer hele veien og når du velger telefon her så går du vidre til å velge abb et TELENOR abb og så går du til betal .

 

Så slik jeg ser det så skiller ikke Telenor mellom oppratør og butikk her,iallefall ikke så folk flest forstår det.

Jeg har faktisk spurt noen få personer ang dette og samtlige tror det er telenor du kjøper den hos når du kjøper den på telenors side på nettet, og det er vel neppe så merkelig.

Lenke til kommentar

Telenor ringte i dag,de har nå tatt saken og vil ordne opp ovenfor butikken/verkstedet.

Jeg har selv vært i kontakt med verkstedet og de lover å sjekke saken å ringe tilbake samme dag hver gang en snakker med dem uten at noe skjer.

Så får håpe at ting ordner seg nå.

Oppdaterer her når det skjer noe nytt.

Lenke til kommentar

Telenor/kjedehuset har nå ringt tilbake og saken er løst.

Kjøpet er hevet og jeg får tilbake beløpet jeg betalte for telefonen umiddelbart.

I tillegg fikk jeg en komensasjon pga de uheldige omstendigheter.

Konklusjonen her må være at Telenor/kjedehuset tar saken og rydder opp på en helt grei måte .

 

Det ble også diskutert litt ang eierskap og der ble det bekreftet at telenor er eier av telehuset ,bare så det er klart om noen lurer.

 

Til slutt vil jeg bare annbefale alle som sender inn varer til rep eller reklamasjon om å sørge for å ha et sporingsnr på pakken,dette gjelder uansett hvem det er til da denne episoden viser at ting kan komme på avveier.

Lenke til kommentar
Telenor/kjedehuset har nå ringt tilbake og saken er løst.

Kjøpet er hevet og jeg får tilbake beløpet jeg betalte for telefonen umiddelbart.

I tillegg fikk jeg en komensasjon pga de uheldige omstendigheter.

Konklusjonen her må være at Telenor/kjedehuset tar saken og rydder opp på en helt grei måte .

 

Det ble også diskutert litt ang eierskap og der ble det bekreftet at telenor er eier av telehuset ,bare så det er klart om noen lurer.

 

Til slutt vil jeg bare annbefale alle som sender inn varer til rep eller reklamasjon om å sørge for å ha et sporingsnr på pakken,dette gjelder uansett hvem det er til da denne episoden viser at ting kan komme på avveier.

 

Bra det ordnet seg, men jeg vil bare pressisere at telenor ikke eier kjedehuset, og i dette tilfellet er det kjedehuset som har levert mobilen til deg, siden de drifter web butikken til telenor. Men telenor eier telehuset det er sant!

Lenke til kommentar
Telenor/kjedehuset har nå ringt tilbake og saken er løst.

Kjøpet er hevet og jeg får tilbake beløpet jeg betalte for telefonen umiddelbart.

I tillegg fikk jeg en komensasjon pga de uheldige omstendigheter.

Konklusjonen her må være at Telenor/kjedehuset tar saken og rydder opp på en helt grei måte .

 

Det ble også diskutert litt ang eierskap og der ble det bekreftet at telenor er eier av telehuset ,bare så det er klart om noen lurer.

 

Til slutt vil jeg bare annbefale alle som sender inn varer til rep eller reklamasjon om å sørge for å ha et sporingsnr på pakken,dette gjelder uansett hvem det er til da denne episoden viser at ting kan komme på avveier.

 

Telehuset har ingenting med Kjedehuset eller Telenor.no å gjøre. Kjedehuset drifter derimot Telekiosken, Mobildata og Nordialog (i tillegg til Telenor.no). Kjedehuset er 49% eid av Telenor.

 

Uansett, bra at det løste seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...