Gå til innhold

Last ned Windows fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Men nå er jo MS sin virtual lite omgjengelig i forhold til hva du kan gjøre med VMWARE, så det ENESTE poenget må vel være å kunne teste OS'et. Men det kan du jo likevell... så ... vitsen?

Du kan jo bruke en mindre begrenset virtualiseringsprogramvare enn Microsoft sin og kjøre VHD-en fra Linux med VMware. Jeg husker ikke fremgangsmåten men det skal være ganske enkelt å konvertere filen til en fil VMware kan bruke. Og vips så har man gratis Windows i Linux. (I hvert fall frem til 1. juledag.) Det bør gi en myk overgang til Linux de neste månedene og et spark bak i desember for å forlate Microsoft fullstendig. Jeg må bare stille meg undrende til Microsofts selvskadetendenser i det siste. (F.eks da de kuttet salget av deres beste desktop-OS)

 

Poenget med disse imagene er beskrevet i lenken som artikkelen refererer til; å teste applikasjonkompabilitet i forskjellige nettlesere og OS.

 

Internet Explorer Application Compatibility VPC Image

Brief Description

VPC Hard Disk Image for testing websites with different IE versions on Windows XP SP2, Windows XP SP3 and Windows Vista

 

Forholdsvis fornuftig fra Microsoft, siden de aller fleste benytter deres operativsystem , i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg personlig en av de som ikke har og trolig ikke kommer til å oppgradere til Vista. Gevinstene er alt for små (fraværende) i forhold til kostnaden til at jeg ser noen som helst hensikt. Arbeidet går ikke fortere enn i mine optimaliserte XP installasjoner.

Det samme sa jeg for et halvt år siden. :)

 

Når det er sagt så ser ikke jeg heller det store behovet for vista på en vanlig maskin enda, men når jeg først skulle formatere så bestemte jeg meg for å teste ut. Og jeg er positivt overrasket. Særlig mtp. ytelse, faktisk.

Lenke til kommentar

Huff. Ja når jeg får oppgradert min PC så blir det 3 OS på maskinen.

Ubuntu 8.10 64-bit eller Fedora 10 64-Bit.

Windows XP Pro x64

Windows Vista Ultimate 64-bit.

 

Har ikke noe gammalt ræl av noe utstyr som ikke greier 64-bit så dermed går jeg for det.

 

Når jeg er oss venner og de har Vista så blir jeg så frustrert, jeg føler at man må gå så langt for og komme til riktig instilling, som går fortere på XP. Windows 98 var enda enklere...

 

Husker overgangen fra 98 til XP, var hele tiden problemer med nettverksinstillingene på XP og problemer med nettverk oss meg og andre, fant ikke hverandre osv, men i 98 gikk alt lekkert.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noe feil med den guiden i artikkelen ?

Jeg måtte velge "add existing..." på det siste punktet og ikke "add new..", for ellers ville den ikke boote hos meg.

 

Kan godt hende jeg gjorde noe galt til å begynne med, for jeg pakket ut filene en gang til og da funket det. Måtte riktignok velge "add existing...".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...