Sweeneytom Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Hei. Jeg har en aa1 med ekstra minnekort. Dette er full av noen filer fra en gammel ubuntu-installasjon. Jeg ønsker å slette inneholdet, men får det ikke til. (ingen tillatelse). Hvordan formaterer jeg dette kortet?
olear Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 (endret) Alt+F2=>sudo thunar=>slett filene EDIT: Formatere som FAT: Avmonter kortet Alt+F2 skriv terminal Bruk fdisk til å finne ut navnet på partisjonen $ sudo fdisk -l $ sudo yum install dosfstools $ sudo mkfs.vfat /dev/<navn_på_partisjon> Bytt ut mkfs.vfat med andre filsystem hvis du vil, merk at Linpus støtter bare ext* som standard. Endret 31. august 2008 av olear
Sweeneytom Skrevet 31. august 2008 Forfatter Skrevet 31. august 2008 Alt+F2=>sudo thunar=>slett filene EDIT: Formatere som FAT: Avmonter kortet Alt+F2 skriv terminal Bruk fdisk til å finne ut navnet på partisjonen $ sudo fdisk -l $ sudo yum install dosfstools $ sudo mkfs.vfat /dev/<navn_på_partisjon> Bytt ut mkfs.vfat med andre filsystem hvis du vil, merk at Linpus støtter bare ext* som standard. Får bare connection refused, hva enn jeg gjør.. ingen enklere måte? :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå