Gå til innhold

Fargefordreining i ny skjerm


Goldfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=10...mp;postcount=58

 

Jepp, det er å forvente så lenge Eizo har hodene nedi jorden og fortsetter å bruke S-PVA paneler, som kanskje har fenomenal kontrast ratio, men som lider av alvorlig gamma/farge skifting, selv når man ser rett på skjermen. Ved innsynsvinkler ut på siden blir det enda verre, bare se her:

 

Dette har du vel lagt merke til selv regner jeg med.

Lenke til kommentar

Leste innlegget ditt for fort, trodde det var Eizo S2431W og ikke Eizo S2401W. Forskjellen ligger i at Eizo S2401W bruker TN-panel, mens Eizo S2431W bruker S-PVA panel.

 

Akkurat det med skarpheten syntes jeg var litt rart, men det at skjermen ikke er uniform når det gjelder gamma/farger selv ved innsynsvinkel rett på skjermen, overrasker meg ikke. Eizo S2401W er en gammel, dårlig TN-skjerm.

 

Anbefalinger på 24" ser du i signaturen min. Skal du ha en skjerm uten gamma/farge skift ved ulike innsynsvinkler, er det ingen vei utenom å få seg ett IPS-panel.

Lenke til kommentar
Leste innlegget ditt for fort, trodde det var Eizo S2431W og ikke Eizo S2401W. Forskjellen ligger i at Eizo S2401W bruker TN-panel, mens Eizo S2431W bruker S-PVA panel.

 

Akkurat det med skarpheten syntes jeg var litt rart, men det at skjermen ikke er uniform når det gjelder gamma/farger selv ved innsynsvinkel rett på skjermen, overrasker meg ikke. Eizo S2401W er en gammel, dårlig TN-skjerm.

 

Anbefalinger på 24" ser du i signaturen min. Skal du ha en skjerm uten gamma/farge skift ved ulike innsynsvinkler, er det ingen vei utenom å få seg ett IPS-panel.

 

looper87 e g2400wd e den like bra ?

Endret av KONGEN17
Lenke til kommentar
Leste innlegget ditt for fort, trodde det var Eizo S2431W og ikke Eizo S2401W. Forskjellen ligger i at Eizo S2401W bruker TN-panel, mens Eizo S2431W bruker S-PVA panel.

 

Akkurat det med skarpheten syntes jeg var litt rart, men det at skjermen ikke er uniform når det gjelder gamma/farger selv ved innsynsvinkel rett på skjermen, overrasker meg ikke. Eizo S2401W er en gammel, dårlig TN-skjerm.

 

Anbefalinger på 24" ser du i signaturen min. Skal du ha en skjerm uten gamma/farge skift ved ulike innsynsvinkler, er det ingen vei utenom å få seg ett IPS-panel.

 

looper87 e g2400wd e den like bra ?

 

Vanskelig å si, da jeg ikke har sett noen tester med colorimeter, men skjermen ser ut til å ha samme panel som forgjengeren med forbedringer i responstid. Om den har like lav input lag som forgjengeren vet jeg ikke. Med BenQ G2400W er du ihvertfall sikkret god bildekvalitet, til hva en skjerm med TN-panel kan klare. Mulig de ekstra hundrelappene er verdt om du liker svart design bedre.

Lenke til kommentar
Leste innlegget ditt for fort, trodde det var Eizo S2431W og ikke Eizo S2401W. Forskjellen ligger i at Eizo S2401W bruker TN-panel, mens Eizo S2431W bruker S-PVA panel.

 

Akkurat det med skarpheten syntes jeg var litt rart, men det at skjermen ikke er uniform når det gjelder gamma/farger selv ved innsynsvinkel rett på skjermen, overrasker meg ikke. Eizo S2401W er en gammel, dårlig TN-skjerm.

 

Anbefalinger på 24" ser du i signaturen min. Skal du ha en skjerm uten gamma/farge skift ved ulike innsynsvinkler, er det ingen vei utenom å få seg ett IPS-panel.

 

looper87 e g2400wd e den like bra ?

 

Vanskelig å si, da jeg ikke har sett noen tester med colorimeter, men skjermen ser ut til å ha samme panel som forgjengeren med forbedringer i responstid. Om den har like lav input lag som forgjengeren vet jeg ikke. Med BenQ G2400W er du ihvertfall sikkret god bildekvalitet, til hva en skjerm med TN-panel kan klare. Mulig de ekstra hundrelappene er verdt om du liker svart design bedre.

 

oki takk

Lenke til kommentar

2431 er veldig god, men kan fortsatt ikke sammenliknes med en 3 år gammel LaCie photon20visionII SIPS når det gjelder innsynsvinkel. Jeg sitter med begge SIPS på sidene og 2431 i midten, og SIPS skjermen har faktisk mindre "fargefordreining" selv om de er på sidene ;)

 

Men for all del, 2431 har langt bedre kontraster og sortnivå. Kan ikke sammenliknes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...