Gå til innhold

Quiztråd om MacGyver - regler i førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan navnet vi skal fram til være Celia Jackson, og en avdød mormor/ kone av Harry som nevnes i forbifarten f.eks. under en fisketur med leiemordere i buskene eller noe sånn?

 

Det er ingen bestemødre i med i "Passages" så vidt jeg vet, der han ligger i koma og "ser igjen" sine døde foreldre, og de heter vel Ellen og James MacGyver?

Lenke til kommentar
You know that lady general that you lost? Well, I found her!

Jeg er helt blank, selv etter å ha hatt dette i bakhodet ei uke. Noen som har en ide, eller har greygenic et hint?

Nå var det vel slik at nye spørsmål kunne legges inn etter 48 timer, om ingen kom med svaret.

 

Men jeg kan jo alltids komme med et hint likevel: Det skjedde i episoden hvor MacGyver får en leiemorder etter seg...

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Siden det ikke er kommet svar på siste oppgave legger jeg ut en ny.

Macgyver får en blomsterpotte i hodet å våkner opp i England i middelalderen der han må renvaske trollmannen Merlin for drapsforsøk på kong Arthur. Macgyver finner ut hvilken gift som er brukt og hvor den kommer fra og den eneste som kunne ha fått tak på denne giften.

 

Hvilken gift er det?

Hvor var den ene plassen den kunne finnes?

Hvem var den ene som kunne ha fått tak på giften

 

Anser denne som ganske enkel, siden episoden gikk på Zebra i går.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
You know that lady general that you lost? Well, I found her!

Jeg er helt blank, selv etter å ha hatt dette i bakhodet ei uke. Noen som har en ide, eller har greygenic et hint?

Nå var det vel slik at nye spørsmål kunne legges inn etter 48 timer, om ingen kom med svaret.

 

Men jeg kan jo alltids komme med et hint likevel: Det skjedde i episoden hvor MacGyver får en leiemorder etter seg...

Kom bare på at det kunne være EP202 The Eraser?

Lenke til kommentar

Giften kommer fra Caledonia, det latinske navnet på Skottland, det mørke kalde skumle landet fullt av villmenn og uhyrer i nord.... :D Der hersker den onde dronningen eller trollkvinnen Morgana, så de kaller det også for Morganaland.

 

Det hører også med til historien at hvilken gift det er frikjenner Merlin og kaster mistanken på en ridder med navn som begynner på D? Desmond? for han er den eneste om er så tøff at han har vågd seg nordpå...

 

Men giften er litt vanskeligere (jeg ser ikke Zebra). Et metall-grunnstoff Mac kunne analysere kjemisk med enkle midler. Arsen, arsenikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...