oophus_3do Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Darkfall tilbyr ikke bare mer fokus på PvP, og så masse minus i content. Hvis du med content mener hjernedøde farme-quests som i WoW har du rett. - Ingen levling, mindre farming - Det blir like mye farming. Det er fortsatt skill levels. - Bygging av byer - Bare på plasser hvor de har bestemt - Destructable environment - Bare player made bygninger - Mye mer crafting - Men fortsatt like kjedelig - STORT landskap som spillerne selv former, alt man bygger og gjør har innflytelse på andre, med andre ord en dynamisk verden - Som sagt, kan bare bygge hus, og bare innenfor et området. Kan ikke sette opp leir, bygge barrikader, lage hemmelige baser, eller slippe ting ned på bakken. Verden er ganske statisk. - Definer ordet "farming", så kan vi fortsette diskusjonen angående dette. Uten XP for levels, så blir det vell lite tvang til å drepe X antall dyr i Z sone bare pga du ikke er sterk nok til den neste. - Bygging av byer er satt av til kun plasser hvor det er forsvarlig å ha en by slik at man ikke ender med en over bebodd verden. På denne måten skaper man også litt konkurranse for de beste plassene i verdenen for husk, man kan ødelegge og ta over alt. - Destructable Environment må jeg si meg ukjent til? Når jeg ser ordene " destructable environment" så tenker jeg på trær som brekker, bakken som kan sprenges til krater osv osv, og dette vil vell strengt tatt være litt merkelig i et MMO hvis man skal kunne ødelegge alt rundt om i verdenen for det ville jo sett litt rart ut om broer og denslags skulle forsvinne etterhvert ^^. - Crafing: Den kommentaren der blir vell heller en personlig mening og ingenting annet. De fleste kvinnelige MMO spillere jeg kjenner velger MMOs basert på crafting etterom de syns det er gøyere å lage klær, innrede huset og generellt lage ting fremfor andre folk som f.eks liker action mye mer. Uansett, det at Darkfall kan tilby en verden der omtrent alt kan craftes må da sees på som en positiv ting. - STORT landskap.....: Man kan kun bygge hus? Verden er statisk? Stemmer vell ikke helt gjør det vell? Personer/grupper/guilds kan jo ta over gruver og generelt strategiske områder og eiendeler som folket i spillet vil få stor behov for når det gjelder crafting aspektet av spillet, så det at X eller Y gruppe f.eks eier en plass kan da ha ganske mye å si for den vanlige besøkende. Man kan sette opp NPC'er langs disse åstedene og be dem angripe alle, eller en rase eller visse navn osv osv, så det er jo ganske rett det han sier at det er spillerne selv som vil forme og bygge dette landet som Darkfall er laget på, Agon.
LarZen Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 (endret) Tilby noe vi ikke har sett på flere år? Et mmo spill som kun har fokus på PvP? Etter hva jeg har forstått så er dette spillet som alle andre mmo spill ang gameplay men minus masse content i form for quests etc. Dem skal prøve seg på å la spillerene ekspremintere med class builds, det er vel det eneste som virker spennende med hele spillet desverre. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener når jeg sier at vi vil få se noe man ikke har fått sett på en stund, så vet du rett og slett for lite om spillet. Joda jeg har lest igjennom lista over saker dem tror dem kommer til å ha i spillet, ting som er blitt gjort før og somregel ikke funker særlig bra. Et fint eksempel er jo AoC... Likt som alle andre MMOs angående gameplay? Er du sikker på at du har gjort hjemmeleksene dine angående det å ytre din mening i saker du har null peil på? Eneste jeg ser er mulighet for kanskje å spille i fps noe som ikke er blitt bekreftet enda, ellers blir det kanskje en fin AoC klone slik gameplay messig. Men da igjen har jeg mere tror på at AoC kommer til å få orden på sakene sine og bli et bedre spill i lengden. Om det er PvP som er greia så er det allerede idag endel kjempe bra og etablerte spill å velge blandt. Og med spill som Warhammer Online som virkelig gir PvP fans bøtter å spann med content eller Age of Conan hvor skill faktisk skiller dem "gode og dårligere" spillerene ser jeg bare ikke noe plass til Darkfall Online. Det er ikke direkte PvP greia som er tingen, det er utfallet av PvP som er tingen. Skjønte du den? Utfallet ja? Slik som all store planene i AoC. WAR derimot har utfallet av RvR store utfall, så ja jeg skjønte den. Synes det er som jeg skrev tidligere at spillet ser ut som noe som kunne kommet ut for 4-5 år siden. Og ang kvalitet så tenker jeg på hele inntrykket som denne videoen skulle gi. En kan selvf aldri dømme et spill ut ifra et film klipp så alt er bare spekulasjoner men det er nok bare en spesiel gruppe gamere som synes det der så noe bra ut. Det samme kan jeg si om The Sims og Spore også, ikke direkte 1'st class grafikk må jeg si, men gameplayet i disse spillene ser ut til å treffe blinken hos endel folk, og det vil nok Darkfall gjøre også, HVIS det serverer det det skal ha på menyen. Og etter filmen så viser dem jo at utrolig masse av det faktisk står der, så da får man bare vente å se om desserten rekker frem i tide. Er stor forskjell på dem som spiller The Sims og mmo spill vil jeg si, mmo spillere er nok mye mere kresene over hvem som skal få ca 100kr av dem vær mnd. Spesielt nå som det begynner å bli noen mmo spill med bra kvalitet å velge over. En skal nok ta hva en blir servert av filmer som dette med en stoor klype salt, forskjell på hva som blir vist og hva som kommer til å funke når tusenvis av spillere kaster seg over produktet. Regner at Adventurine kommer med noen bedre klipp senere som kan vinne interessen til flere kresne mmo spillere der ute. Endret 2. september 2008 av _LarZen_
oophus_3do Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg kan svare deg, men fiks quoten er du grei. Er litt tungvindt å svare på noe slikt noe ^^
LarZen Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg kan svare deg, men fiks quoten er du grei. Er litt tungvindt å svare på noe slikt noe ^^ Hehe, ble bare rot det der ja. Se hva jeg får til...
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Blir så bra dette. Én ting som skiller dette fra andre MMOs, og som har bidratt til at det tar så lang tid å ferdigstille (antar jeg), er i hvert fall at man slipper å vente mange content patcher på innhold, alt som har blitt lovet er med når det slippes. I WoW til eksempel tok det jo atskillige måneder før man hadde annet enn world pvp og MC/Onyxia å ta seg til, battlegrounds og annet end-game pve content var langt fra klart ved launch, og battlegroups ennå senere. Man kan jo si animasjonene er dårlige og grafikken likeså, men det er ikke den som gjør spillet, i hvert fall ikke for min del. Dette har potensiale til å bli så uhorvelig bra. En annen ting er jo at man ikke kan ha den råeste grafikken når verdenen blir så stor (rykter om at det tar 8 timer fra én side til den andre til fots, antakelig bare rykter, men stort blir det), det skal være plass til så mange spillere og de ikke har ubegrenset med ressurser dersom man vil at det ikke bare skal være spillbart for de med den råeste pcen Synes det er bra det ikke vil klare å rokke ved WoW og Blizzards fanbase, da blir spillerne i DF generelt av den eldre og mer modne garden. Mine tanker ihvertfall Gleder meg så jævlig. Endret 3. september 2008 av Stifi
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Joda jeg har lest igjennom lista over saker dem tror dem kommer til å ha i spillet, ting som er blitt gjort før og somregel ikke funker særlig bra. Et fint eksempel er jo AoC... Du sier: "Et fint eksempel er jo AoC". Hva mener du her? Hva har AoC med Darkfall å gjøre? Hvilke ting er det som Darkfall lover som du trur ikke vil være tilstedet ved lansering? Er vell akkurat dette som har vært årsaken til spillets 7+ år under utviklingslupen, samt spillutviklernes heller beskjedne uttalelser angående "content" spillet skulle ha. De ønsker ikke å gi oss falske forhåpninger slik at de har ventet såpass lenge med å gi ut spillet pga de ikke har vært fornøyde nok selv, samt har hatt en liten utfordring når det gjelder server-tech når de har hatt slike ambisjoner om sitt spill. Men igjen, nevn gjerne hva du trur de ikke vil klare å levere på. Eneste jeg ser er mulighet for kanskje å spille i fps noe som ikke er blitt bekreftet enda, ellers blir det kanskje en fin AoC klone slik gameplay messig. Men da igjen har jeg mere tror på at AoC kommer til å få orden på sakene sine og bli et bedre spill i lengden. FPS er da blitt bekreftet for en god stund tilbake. Jeg vil råde deg om å lese Yellowbeards oppsummering av besøkstiden han fikk der oppe. På hvilken måte vil det bli en AoC gameplay klone? Og når det gjelder melee delen av den, så er vell det uansett et positivt utfall? Selv har dem dog sakt at combat systemet er inspirert mye av Mount & Blade spillet, så er det sant så blir det hvertfall endel smilefjes rundt om i verden. Utfallet ja? Slik som all store planene i AoC. WAR derimot har utfallet av RvR store utfall, så ja jeg skjønte den. Igjen, hva har AoC med Darkfall å gjøre? Hva har Funcom med Adventurine å gjøre? Dessuten, utfallet av å handle i PvP i Darkfall vil da ha et mye, mye, myyye større utfall en hva WAR med sitt RvR system noensinne vil bety. Før et angrep på en person i Darkfall så vil du ha null anelse om hva som kan/vil møte deg. Du vil ikke kunne se noen helsebar, heller ingen level på motstanderen. Og angriper du feil person så er sjansen stor for at du ender opp naken og må starte på nytt om du ikke har vært smart å lagt fra deg litt "backup" utstyr hjemme. Hvis han du angrep er medlem av en stor "sekt" så kan utfallet også være den at du og dine kan miste alt av hva dere eier ettersom de kanskje ender opp med å angripe byen/båten deres etter at du angrep feil person. Kanskje du startet en krig mellom dine og deres? Hvem vet, muligheten er der. Hva er egentlig utfallet av RvR i Warhammer? Er det ikke den at fienden ender opp med å angripe "din" by, en by som ikke betyr noen verdens ting ettersom du vil få den tilbake igjen uansett. Utfallet av krigen betyr da ingenting ettersom dere starter fra "scratch" igjen hvor alle zonene går tilbake til 50/50 eller hva jeg skal kalle det etter en viss periode. Hva skjer når du dør? Mister du noe? Mister du XP? Mister du gear? Mister du mounten/båten/nøkkelen til huset ditt? Er stor forskjell på dem som spiller The Sims og mmo spill vil jeg si, mmo spillere er nok mye mere kresene over hvem som skal få ca 100kr av dem vær mnd. Spesielt nå som det begynner å bli noen mmo spill med bra kvalitet å velge over. "MMO spillere er nok....." Dette var da et godt argument må jeg si.. ::rolleyes:: Så andre spillere er ikke kresne av hva det skal kjøpe i butikken dem da? De bare tar med seg sine 5-600 spenn og kaster dem på det første og beste? Hvor mange MMOs er det som er skillbasert, har meningsfylt PvP (sier du WoW her så blir jeg oppgitt) og real-time combat?
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Ingen, da det potensielt og høyt sannsynlig medfører lavere inntekter dersom man avviker fra den generelle oppskriften for en MMO ala WoW. Full loot i PvP i WoW ville ført til at mange ga opp spillet, for eksempel, da det ikke apellerer til de store massene.
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Ingen, da det potensielt og høyt sannsynlig medfører lavere inntekter dersom man avviker fra den generelle oppskriften for en MMO ala WoW.Full loot i PvP i WoW ville ført til at mange ga opp spillet, for eksempel, da det ikke apellerer til de store massene. På hvilket grunnlag kan man si dette ettersom WoW ikke har noen konkurrent som nettopp har full loot på samme måte som Darkfall skal ha? Et av de mest kjente og mest spilte spillene etter WoW er da EVE som på en måte kjører samme oppskriften når det gjelder PvP, men dog ikke helt i samme setting. Hva hadde skjedd om Blizzard med sitt navn og rykte hadde lagt opp sitt spill til å støtte full loot? Ville du idag da ha sakt at WAR ikke apellerer til de store massene? Endret 3. september 2008 av o(O)phus
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 EVE har få spillere i forhold til WoW, antakelig så mange som DF kan og bør håpe å akkumulere.
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) For en teit kommentar. Men det du altså sier er at så lenge man lager non-loot spill så går det bra? LOTR var jo en slik en, så hvorfor har ikke det spillet antallet spillere som WoW? Det er jo omtrent det samme? EVE er spillet som ligger på andre plass her i vesten når det gjelder MMO spill. De eneste som slår det spillet er enten gratis spill,flash basert som runescape eller dofus eller "grind meg ihjel" spill fra asia som Lineage spillene. Uansett, hvis Darkfall klarer å få like mange spillere som EVE så burde dem være sjæleglade ettersom den fanbasen er verdt å ta vare på. Endret 3. september 2008 av o(O)phus
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Det er noe med WoW (spør ikke meg) som gjør at det appellerer til det store publikum, jeg innsnevret ikke "oppskriften" til å kun gjelde fraværet av full loot.
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Vell du sa nettopp at full loot i WoW ville resultert i at mange ville gitt opp spillet, noe som jo blir helt teit å si ettersom man ikke har noen sammenligningsgrunnlag å se til, for hva skal du gjøre for å bevise nettopp dette? Det blir det samme som å si at hvis eple hadde smakt som banan så hadde ikke så mange likt eple.. Tingen er at Blizzard lagde et spill som ble lansert på den mest perfekte tidspunkt. De åpnet en godt gjemt sjanger (en veldig god sådan) med sitt navn og rykte slik at folk som hadde vært fornøyde med demmes tidligere produkter, som jo ikke er helt få, fikk øynene opp for denne typen spill som jo er ganske vanedannende og avhengighetsskapende. Men de kunne jo like gjerne ha fulgt UO sin oppskrift og laget WoW med full loot i tankene og solgt like bra. Eller kanskje laget World of Starcraft istedet. Tingen er at de traff spikeren og gjorde knallsuksess pga perfekt timing og et dyktig og stort utviklingsteam som vet å lage godt fungerende spill. Endret 3. september 2008 av o(O)phus
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Ja, uovertruffen og enestående suksess. Det har ikke skjedd i andre spill som UO og DaoC, har de i det hele tatt hatt over en million samtidige abonnenter? Mao. kan man ikke sammenligne de med WoW, som takket være casual-friendliness og null konsekvenser for å dø (save for en liten repairkostnad) har blitt uhorvelig populært.
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Suksessen til WoW og Blizzard kunne like gjerne ha vært med World of Starcraft med eller uten loot, tingen er at de traff spikeren på hodet for når de med sitt navn og rykte lanserte et spill i en sjanger som var heller ukjent for den vanlige mannen i gata. Altså mannen i gata ble introdusert til MMO verdenen gjennom sitt kjennskap til Blizzard som spillutvikler som har vært gjennom en knak suksess i flere år før WoW kom ut, noe som da selvfølgelig har skapt blest rundt hva de lager samt planlegger å lage. Hadde du turt å sakt at hvis Blizzard nå lagde enda et MMO etter braksuksessen til WoW, og hvor denne da fulgte UO oppskriften (hvor kom DaoC inn i bildet egentlig?) så ville ikke de ha solgt like mange eksemplarer av det spillet som WoW gjorde?
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Hvis de hadde laget et darkfall-lignende spill istedet for warcraft ville det neppe opplevd halvparten så stor suksess; at de i ettertid kanskje kommer til å gjøre det (man vet jo ikke hva next-gen mmoen deres er ennå) vil nok ha sitt å si for spillerbasen - det er jo fra blizzard!! dessverre ville de nok fulgt i samme gate og laget enda et grindfest-spill med half-assed carebear pvp, nettopp for å tiltrekke alle typer spillere for å maksimere inntekt. det er et sjakktrekk, inntektsmessig, fra deres side selvsagt, men det tilbyr jo ikke noe nytt, men speiler heller wows suksess.
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Bah... Det jeg sier da er på hvilket grunnlag kan DU si at DE ikke ville ha opplevd den samme suksessen hvis de hadde vinklet WoW mer mot UO måten å gjøre det på fremfor EQ sin måte? Altså hadde de laget et Darkfall istedet for WoW da WoW kom ut så hadde nok "Darkfall" blitt like populært ettersom det ville vært Blizzard som tok sjangeren frem for så mange "Blizzard-brukere" i en tid hvor "Blizzard-brukerne" ikke viste hva et MMO var. "Blizzard-brukere" som jo er mange, ville da ha sakt til sine venner om hvor fantastisk dette spillet er som jo da igjen ville resultere i at flere ville ha kjøpt spillet. Det var jo denne "ballen" som gjorde WoW til en suksess, og den samme "ballen" kunne gjort "Darkfall" til den samme suksessen hvis så ville vært tilfellet. Skjønner du i det hele tatt hva jeg prøver å si? Eller blir dette gresk for deg? Det er altså Blizzard som har gjort denne "grindfest-spill med half-assed-carebear PvP" populært nettopp pga WoW. Hadde WoW vært UO2 så ville de vært omvendt. Endret 3. september 2008 av o(O)phus
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Hvorvidt det er utelukkende Blizzards renommé som utgjorde den avgjørende forskjellen for WOW fra å være et 1million-spiller-MMO til å bli spilt av 11-12 millioner kan man bare spekulere i, det kan man umulig vite. Jeg tror at ryktet gjorde sitt, men også hvordan spillet er lagt opp til å bli likt av alle spillertyper. Jeg forstår hva du sier, men hvorfor skal jeg måtte være enig? Jeg utelukker ikke at et UO2 av Blizzard ville blitt populært, men jeg TROR selv at en suksess for noe sånt er langt mindre sannsynlig. Endret 3. september 2008 av Stifi
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Fordi det rett og slett er umulig å si noe annet uten å nevne at det er din egen mening. Du sier det som om det var/er fakta og da er det jo ikke rart at man reagerer litt på det. Et full loot spill har da like så stor sjans for å bli likt av alle spillertyper som et spill uten loot. Hva er igrunn forskjellen så lenge spillene er laget for og uten? Man trenger ikke like PvP for å spille et spill med PvP i det så lenge det har mange andre ting å tilby, på samme måte som WoW tilbyr mer en PvE endgame som jo er det spillets "høydepunkt".
Stifi Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Har ikke sagt at det er noen uomtvistelig sannhet i det jeg skriver, beklager at du tolket det dithen. At folk i mindre grad vil like full loot er ikke utenkelig, synes jeg - tenk deg hvis det ble introdusert i WoW, man har nettopp brukt utallige timer på å farme et item, man dør ikke mye senere og det blir plukket opp av hvem enn det var som drepte deg. Litt søkt eksempel, but there you have it, det opphever hele perpetual-loot-trough-effort(grind)-systemet, som folk later til å like skal man dømme etter suksess. Man vil jo aldri vite hvorvidt et Blizzardprodusert spill med UO/DaoC/darkfall-elementer i seg ville tatt for seg av markedandeler, men jeg kan jo spekulere. På en annen side kunne jo openendednessen og alt det gode i et slikt spill utveiet det dårlige (for mange) ved full loot, men da ville jo utviklerens (Blizzards) rykte vært avgjørende for suksessen og ikke spillets kvalitet per se. Skal se på hva jeg har skrevet etter skolen, vært oppe for lenge til at det skal kunne gi noen form for mening. Jeg pleier å skrive i affekt og med litt fanboypreg, men alle er vi fordomsfulle og befengt med bias Å ikke løpe risikoen med å dø i enhver sone er en annen ting jeg tror fenger med WoW, for det er det store flertall casuals som spiller det. Yet again, bare spekulasjon, du trenger ikke forfekte at det jeg skriver er ufravikelig sannhet. Endret 3. september 2008 av Stifi
oophus_3do Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) At folk i mindre grad vil like full loot er ikke utenkelig, synes jeg - tenk deg hvis det ble introdusert i WoW, man har nettopp brukt utallige timer på å farme et item, man dør ikke mye senere og det blir plukket opp av hvem enn det var som drepte deg. Litt søkt eksempel, but there you have it, det opphever hele perpetual-loot-trough-effort(grind)-systemet, som folk later til å like skal man dømme etter suksess. Nå sier ikke jeg at WoW hadde vært like suksessfullt hvis man hadde hatt dagens WoW og slengt full loot på det, for det hadde jo utvilsomt ikke fungert med spillets fokus på gear. Folk later til å like dette kun av den simple grunn den at WoW var/er deres første MMO, og tanken på det å miste sitt epic gear som dem brukte 40 timer i uken i 10 uker på å få selvsakt ikke høres så velsmakende ut. Men har de noen rett til å se ned på full loot hvis dem ikke har prøvd det selv? Det eneste de da mangler er evnen til å se for seg et MMO uten WoW sitt fokus på loot og heller se for seg fokuset på det å overleve med muligheten for suksess i en fantasi verdenen. Vær heller stolt av at du klarer å omsette deg for gear hele tiden. Se på det som poker. Noen må tape for at andre skal tjene på det, og selv i pokerverdenen så spiller folk poker selv om de taper hele tiden. Grunnen er simpel, det er følelsen av det å kunne vinne som trekker dem tilbake på samme måte som Ragnaros trakk folk tilbake pga sjansen for å få noe en "sårt" trenger, i WoWs tilfelle så blir jo dette epic loot, mens i Darkfall livet og eiendelene. Man vil jo aldri vite hvorvidt et Blizzardprodusert spill med UO/DaoC/darkfall-elementer i seg ville tatt for seg av markedandeler, men jeg kan jo spekulere. Nei akkurat. De som ser for seg det faktum at full loot spill aldri vil kunne fungere er nettopp pga at de ikke klarer å sette et full loot regelsett inn i noe annet en sine kjente, kjære MMO opplevelser fra andre ikke-loot spill og putter full loot inn i det scenarioet. Det er da selvfølgelig dømt til å ikke se så fruktbart ut ettersom full loot regelsett kastet inn i en kebabtallerken som egentlig er ment for biff ikke smaker så godt, det passer rett og slett ikke sammen. På en annen side kunne jo openendednessen og alt det gode i et slikt spill utveiet det dårlige (for mange) ved full loot, men da ville jo utviklerens (Blizzards) rykte vært avgjørende for suksessen og ikke spillets kvalitet per se. Du klarer ikke sette full loot inn i et system hvor det hører hjemme. Det å tenke på WoW med full loot blir som å tru på julenissen, han finnes ikke. Det går ikke. Skal se på hva jeg har skrevet etter skolen, vært oppe for lenge til at det skal kunne gi noen form for mening. Jeg pleier å skrive i affekt og med litt fanboypreg, men alle er vi fordomsfulle og befengt med bias Å ikke løpe risikoen med å dø i enhver sone er en annen ting jeg tror fenger med WoW, for det er det store flertall casuals som spiller det. Yet again, bare spekulasjon, du trenger ikke forfekte at det jeg skriver er ufravikelig sannhet. Man trenger ikke være hardcore for å spille Counter Strike selv med dens "strenge" death-penalty i forhold til andre FPS spill, og på samme måte, man kan være casual og spille et full loot spill. Det er ikke selve pokeren som er spennende, det er tanken bak hva som kan skje hvis du spiller dine kort riktig som er spillerens "carrot on a stick". Og hardcore som casual kommer stadig tilbake for å få igjen denne følelsen. EDIT: Er igrunn ikke særlig mye seinere der en her så jeg får komme meg til køys selv. ^^ Endret 3. september 2008 av o(O)phus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå