Gå til innhold

Løst! Feilmeldinger under brenning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godkveld!

Har to dvdrw-brennere på i maskinen, den ene er en Optiarc AD-7170A koblet til IDD0, den andre er en NEC ND-3550A koblet til IDD1.

Jeg bruker Nero 8 som default brenneprogram.

Under sletting av dvdrw-plate på for eksempel NEC-brenneren får jeg en feilmelding som sier "SCSI command failed" etter ca 30 sek med sletting.

Under brenning av dvdrw-plater på for eksempel Optiarc-brenneren får jeg en feilmelding som sier "SCSI command aborted" etter ca 70-80% brenning.

I begge tilfellene løses platen ut.

Jeg har oppdatert firmwaren på NEC'en til 1.07, mens det feilet på å oppdatere firmwaren til 1.05 på Optiarc'en...

Tydelig at det har noe med SCSI å gjøre men hva?

Har sett flere på andre forum som slite rmed noe av det samme, men det er liksom ikke kommet noen tydelig løsning.

Noen som vet noen arme råd?

Endret av pat2004
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæhæ. løste det like før jeg skulle ut og leve livet. Jaja, da blir kvelden ekstra god.

Jeg leste på noen forum at folk hadde fått problemer med SCSI/RAID-drivere ifm ekstern brenning med Nero.

Selv så jeg atjeg hadde en Jmikron-driver med et tilsvarende RAID-config-program.

Jeg avinstallerte programmet og dermed ble driverne også avinstallert. Så ble begge stasjonene reinstallert, og dermed funket det!

Im a happy man! :D

Ha en god kveld! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...