Gå til innhold

Hva er det Amentio driver med?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Men samtidig skal det også påpekes at det ikke noe sted står nevt at de tar beslag i penger (forhandsbetaling) i dag selv om varen ikke kommer på lager før om 30 dager"

 

 

Står det nevnt noen plasser at de ikke tar forhandsbetaling?

 

uten at jeg er noen mester i kjøpsloven så står det vel noe der om å ta betalt og love en vare i dag når man vet at den ikke finnes å oppdrive før om lang tid når varen er blitt billigere å kjøpe inn.

 

Dette blir som nevnt av noen andre her i tråden å operere i en gråsone, og det er derfor jeg ikke bombastisk går ut og sier at de svindler etc, men heller påpeker at her er det en mulighet for at man kan bli svindlet. (fordi systemet deres gjør det unaturlig enkelt å trikse med lagerbeholdning som vises i webshop kontra reelt varelager)

 

Og det er greit det at når man kjøper på billigste sjappa "må man nesten forvente litt kluss" som flere sier her, men kjøpsloven går i allefall over alle forsøk på å bortforklare noe som helst med at man burde forvente seg dette. Blir jo samme som å si at hvis du kjøper kebab billig i en mørk bakgate burde du forvente at det blir brukt skittent rottekjøtt i maten og man blir ranet og voldtatt 5 ganger på vei til og fra sjappa.. det henger ikke på greip :)

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

Det er ofte slik at "boxed" og "retail" har to forskellige SKU og dermed blir to forskellige varer hos Amentio.

 

Alltid fått raskt svar på mail, men jeg har opplevd at det tok 12 dager å få tilbake penger for en bestilling jeg kanselerte. Var hele tiden i dialog med kundeservice, så jeg var ikke bekymret for ikke å få pengene. Bare irritert. Amentio burde nok heller valgt å trekke penger når de sendte varene i steden for å "leke bank".

Lenke til kommentar

Jeg mener bestemt at man får den servicen man betaler for. Det bekrefter de fleste trådene om Amentio, veldige mange kunder handler der og får utmerket service (les: varer, trygdt kjapt og billig). Mens andre er mer uheldig og må vente lenge før de får alle delene de har bestilt.

 

Jeg anbefaler ikke Amentio til utålmodige sjeler, sjansen er stor for at ditt produkt er billigere enn annen plass før du får det fra Amentio.

 

Jeg synes egentlig det er kjekt med slike tråder, for da får vi belyst at det faktisk er en sjanse for at hvis man bestiller fra Amentio så blir man sittende med skjegget i postkassa!

Lenke til kommentar

jeg ringte i dag og avbestilte disken klokken 9 når Amentio åpnet og det skulle gå greit, pengene skal da ifølge Amentio være tilbake på min konto innen 1 til 3 virkedager. Selgeren forsøkte seg først med at han kunne "sjekke litt" utover dagen og maile meg senere om de kunne få tak i den eller ikke, men det synes jeg er svakt når man her allerede reklamerer med at de faktisk har disken inne på lager (3 stk på lager i dag Mandag 01.09.08) derfor avbestilte jeg for å være sikker. Samtalen fortonet seg helt fint og høflig og jeg ble lovet rask behandling/penger tilbake..

 

Muligens kan det ha noe å gjøre med at jeg startet samtalen med "Jeg må gjøre oppmerksom på at samtalen blir tatt opp" men men.. :!:

Lenke til kommentar

Hvis de faktisk trekker pengene fra Visa og ikke bare reserverer beløpet, da kan du bare klage til Visa og så ordner de det for deg.

 

Det er ikke lov å trekke penger fra Visa før varen sendes, men det er lov å reservere beløpet så de er sikre på at det er dekning.

 

Får Visa nok klager på slik praksis så kan de miste retten til å ta betalt med kredittkort.

Lenke til kommentar
Jeg mener bestemt at man får den servicen man betaler for. Det bekrefter de fleste trådene om Amentio, veldige mange kunder handler der og får utmerket service (les: varer, trygdt kjapt og billig). Mens andre er mer uheldig og må vente lenge før de får alle delene de har bestilt.

 

Jeg anbefaler ikke Amentio til utålmodige sjeler, sjansen er stor for at ditt produkt er billigere enn annen plass før du får det fra Amentio.

 

Jeg synes egentlig det er kjekt med slike tråder, for da får vi belyst at det faktisk er en sjanse for at hvis man bestiller fra Amentio så blir man sittende med skjegget i postkassa!

 

Det som irriterte meg forrige gang var at de ventet alle dele inn for å pakke dem til en pakke som de sender 1 km med posten. Dermed fikk jeg ingenting før alle delene var kommet til Amentio. Da jeg bestilte andre gang fikk jeg tre pakker. Det kan dog være greit å få alt som ei pakke dersom f.eks RAMen en kjøpte ikke funka med hovedkortet og en kan bruke angrefristen på 14 dag. Funker dårlig om hovedkortet kommer 3 uker etter minne ;)

Lenke til kommentar
Det er ofte slik at "boxed" og "retail" har to forskellige SKU og dermed blir to forskellige varer hos Amentio.

 

Alltid fått raskt svar på mail, men jeg har opplevd at det tok 12 dager å få tilbake penger for en bestilling jeg kanselerte. Var hele tiden i dialog med kundeservice, så jeg var ikke bekymret for ikke å få pengene. Bare irritert. Amentio burde nok heller valgt å trekke penger når de sendte varene i steden for å "leke bank".

 

Glad jeg brukte Mastercard... Skulle dog få kreditnota om et par dager...

Lenke til kommentar
Hvis de faktisk trekker pengene fra Visa og ikke bare reserverer beløpet, da kan du bare klage til Visa og så ordner de det for deg.

 

Det er ikke lov å trekke penger fra Visa før varen sendes, men det er lov å reservere beløpet så de er sikre på at det er dekning.

 

Får Visa nok klager på slik praksis så kan de miste retten til å ta betalt med kredittkort.

 

Det som skjedde meg var at jeg fikk en mail med bekreftelse (ALLE varene finnes på lager) bare forhandbetal så sendes alt STRAKS! så da betalte jeg jo fordi alle varene var på lager og her var det ikke noe tullball, dagen etter får jeg ny mail om at ooops den disken får vi ikke før om ca 30 dager, men de fortsetter å selge varen i webshop avlikevel og i webshoppen står det at de har disken på lager (5 stk den dagen jeg bestilte, 4 stk igjen dagen etter og 3 stk igjen idag mandag 01.09.08 klokken 08:30)

 

Nå skal det sies at jeg sjekket nettop og de har oppdatert webshoppen, der står det nå at den kommer 04.09.08 (ikke 03.10.08 som de opplyser om først), om dette stemmer eller om de fortsatt ikke får disken før i oktober skal jeg ikke spekulere i, men jeg tør altså ikke stole på Amentio noe mer og tar alt de sier og skriver med en stor lastebil salt.

 

For min egen del er all tillit til at disse folka driver seriøst og med rent mel i posen ødelagt, jeg tør rett og slett ikke handle der noe mer når alt jeg har opplevd er rot og surr fra ende til annen.

 

Om jeg noen gang skal handle på Amentio igjen får det bli ett super tilbud som er så rått at jeg bare må slå til, vel og merke hvis det står at de har 100+ stk på lager. Noe annet vil være ren galskap etter denne opplevelsen.

 

edit: tyrkleighfd.hnjk!1112"

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

jeg har opplevd krøll med amentio 1 gang.

Når jeg bestilte pcen min så bestilte jeg med XFX 8800GT Alpha dog edition som de hadde inne til en billig pris. Så et par dager etter jeg hadde bestilt pcen så fikk jeg mail om at de ikke hadde denne varen inne og at det var lagdt ut ved en feiltagelse og at det var demoprodukt og jeg måtte velge et annet skjermkort istede. så valgte jeg et EVGA 8800GT. Sendte mail tilbake og forklarte hva jeg skulle ha og varenr osv, så fikk jeg mail tilbake om at jeg måtte betale 200kr til en viss konto og sende screenshot tilbake som bekreftelse. At JEG må betale for at DE har gjort en feil syns jeg er ganske dårlig! Ikke nok med det men etter litt over 3uker med venting og en sinna utolmodig erik så kom endelig pakken :) åpna eskene osv så tok jeg opp skjermkort eska og så at de ikke hadde sendt meg EVGA versjonen, de hadde sendt Gigabyte 8800GT Turbo force edition! Akkurat det gjorde ikke så mye når det er litt fabrikkoverklokka og har MYE bedre kjøling enn vanlig 8800GT, men uansett så sendte de feil skjermkort og det er ganske dårlig av dem når jeg faktisk betaler dem 200kr ekstra for det også sender de meg feil!! Men jeg bruker amentio fordet, er såppas billig og når du bestiller 1 og 1 vare så går det ganske fort om de har det på lager. Da går det 2dager så har du det i hus. Men store bestillinger går dritt treigt. har ikke giddi og klage på at jeg fikk feil da det jeg fikk var bedre, men var jo ikke det jeg ville ha så er litt misfornøyd og.. men men :p

Og en ting til, da jeg bestilte Logitech G25, så etter 1 dag kom det opp at den var sendt osv, og tracking nr, men så søkte jeg på det på posten.no men det sto at det var ugyldig, jeg dobbeltsjekka mange ganger at jeg hadde kopiert riktig osv osv, prøvde dagen etterpå og men fortsatt så var det ikke noe inne på det nr. Så ble jeg ringt opp at et eller annet transport firma jeg ikke husker navn på men var noe med grøener eller grøehler eller noe i den duren hehe. De spurte om når de skulle levere og hvor de skulle levere osv, og de sa at pakken var sendt fra et sted jeg heller ikke husker, men var værtfall ikke amentio, men er vel det med at de ikke har eget lager hehe.

amentio har rævva service, og når man sender mail får man tilbake om at den er sendt til saksbehandler osv så får man ikke svar før et par dager etterpå.

Lenke til kommentar

jeg bestilte endel pc deler fra de forrige onsdag, og fikk alle delene idag, utenom skjermkortet (selvfølgelig?) det hadde de faktisk GLEMT og sende....

var rimelig forbanna, men da jeg snakka med de idag så fikk de en fyr til og pakke skjermkortet med engang, og kjøre det opp på posten. gjorde ting iallefall litt bedre:p

tips: drit i å send mail, ring de isteden... 10 ganger bedre, sendte 1 mail først for så og ringe de dagen etterpå. fikk aldri svar på mail =/ så ring heller til de (mitt tips iallefall)

Lenke til kommentar

Bestilte en printer fredag kveld, ordren fikk status som behandlet og varen fikk ny lagerstatus ETA 11.09.08 mandag. Sendte mail med forslag om bytte av leverandør samme kveld og fikk svar igår ettermiddag, printer ble sendt fra ny leverandør idag. Det er klart det går noen dager ekstra (i mitt tilfelle ca. 2) hvis en ikke følger med under bestilling, men jeg er storfornøyd med at de faktisk endrer ordren såpass kjapt og gjør det som skal til for å fullføre handelen..

Lenke til kommentar

la merke til at Amentio bruker ett service nummer til all kundebehandling, og fikk dermed en ekstra regning på 350 kroner for å etterlyse varene mine. (4/5 kroner per minutt avhengig av telefon leverandør)

 

Så da er Amentio kanskje ikke så billig avlikevel da

 

med mindre du ikke ringer dem og heller bare sitter og venter i håpet.. og venter.. og venter.. og venter.. :)

Lenke til kommentar
Hele tråden kan oppsummeres slik:

Man får det man betaler for. Det er gjerne så enkelt som det!!

 

Det var vel nettopp det som var problemet? Man får ikke hva man har betalt for...i tide ;)

 

Ellers har jeg stort sett greie erfaringer med Amentio. Eneste unntaket var en CPU jeg bestilte, denne var ikke på lager, men skulle komme snart. Så jeg var forberedt på å vente litt. Resten av varene var på lager. Så kom den samme CPU'en på lager, men da uten vifte. Denne ble fort utsolgt, og den jeg hadde bestilt ble enda mer forsinket. Så kommer den "beste" biten....mens jeg ventet på CPU'en, ble en av de andre delene utsolgt. Siden jeg sjekket flere ganger daglig, så oppdaget jeg dette og fikk kansellert dette produktet. Men dette er noe de burde gjøre noe med. Det minste de kan gjøre for en kunde er å reservere de produktene de faktisk har inne, slik at kunden slipper å vente til evig tid.

Lenke til kommentar
Amentio kan være ganske surrete, men som sagt tidligere i tråden de har ikke eget lager så kan ikke holde oversikten 100% hele tia. Men de er jo den billigste nettbutikken så er verdt litt venting. Jeg venta på pcen min i 3uker selvom det sto at de hadde alt på lager da jeg bestilte.. men er verdt ventinga, kan spare mye penger å bestille fra amentio istede for komplett f.eks!

 

Det er også ditt ansvar å se litt omkring om hvilket firma du roter deg borti før du bestiller. Prøv heller en av de mer etablerte firmaene som kanskje koster 21 kr mer men du får pakken din somregel etter 3 dager og ikke 2 måneder + 18 eposter senere.

 

Er du misfornøyd bør du avbestille og finne en annen nettbutikk. Det tar sikkert mindre tid uansett :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Selv holder jeg meg unna disse aller billigste butikkene så lenge det lar seg gjøre. Skal jeg handle, gjør jeg det enten på komplett eller netshop, av den enkle grunn at de er pålitelige, har et godt utvalg, og netshop legger alltid ved en sjokolade jeg kan ta en kaffe og kose meg med etter å ha skrudd PC og herja. :) Jeg vil i ni av ti tilfeller vite at produktet kommer når det skal (og at jeg får riktig produkt) foran å spare de få hundrelappene det er å hente på å gamble på en useriøs nettbutikk.

 

I logoen til Amentio står det "Amentio - Billig..." Og ja, jeg må si at hele butikken er gjennomsyret av "billig".. Hjemmesiden ser ut som noe en tusseladd i niende med data som valgfag har skrudd sammen siste dagen før innlevering av prosjektet. Daffe fargevalg, stygge fonter, klumpete design og uoversiktlig layout. Utseendet har mye å si for hvilke butikker jeg stoler på, for en butikk som tar vare på utseendet er en butikk som tar vare på kunden og varene sine også. Det ligger en god del psykologi i det der. Selv har jeg vært en trofast kunde hos komplett og netshop i alle år, hadde en periode med rot fra psdata, men komplett og netshop har alltid vært flinke og raske og levert produkter til ikke alt for høye priser.

 

Fornøyd kunde som handler litt dyrere - for trygghetens skyld.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Min erfaring tilskriver seg en stund tilbake. En harddisk sto oppført som 1 på lager hos Amentio

 

fmg. dette her skjedde nettop med meg. så etter 3 dager kommer det ETA. 19. nov. med varen fortsatt usendt.

 

Sendte melding om å kansellere og får som svar:

 

Hei

Da er ordren kansellert og beløpet refundert til din konto. Pengene vil være tilgjengelig innen 1-3 virkedager hos banken.

 

Ha en fin dag!

 

 

Så 5 min senere får jeg en mail til:

 

Hei

Ser ut til at kansellering feilet hos grossist, da produktet allerede er på vei ut. Så se bort fra siste melding, dette produktet blir ifølge grossist sendt idag.

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Tror dere amentio lyver og prøver å holde meg ventende til den nittende? :mad:

Lenke til kommentar
Hei

Ser ut til at kansellering feilet hos grossist, da produktet allerede er på vei ut. Så se bort fra siste melding, dette produktet blir ifølge grossist sendt idag.

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Tror dere amentio lyver og prøver å holde meg ventende til den nittende? :mad:

 

Da ville jeg prompte ha bedt om sendingsnr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...