ChalStye Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 jeg har lagt inn mandrake og fått en bootloafer derifra. nå skal jeg flashe biosen min fra diskett, men jeg får ikke til å komme meg til diskettstasjonen, hvodan i grønneste granatskogen får jeg til å komme meg til A: før bootloaderen? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 Kan vel sette biosen til å boote fra floppyen? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 har prøvd det, men det funker ikke, bootloaderen kommen uansett har tilogmed sletta partisonene til linux Lenke til kommentar
whoi Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har aldri opplevd at bootloaderen har dukket opp før pcen prøver å boote fra diskett eller cdrom, hvis den er satt til det. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg synes å huske at Mandrakes LILO har et valg for floppy. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 Normalt vil et av valgene på bootloader under Linux være floppy, da vil maskinen starte fra diskett. Dette er tilfelle for LILO, usikker på GRUB da jeg ikke har brukt den noe særlig. Ved tekstbasert bootloader prøv å skrive floppy og se om maskinen starter fra diskett. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 har et floppy valg men da sier den at det er ugyldig systemdisk, diskettstasjonen står på first bootdevice. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 Da tror jeg heller det er et problem med disketten. Hadde den vært botable ville den jo bootet først. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2003 fant ut at det var noe galt med disketten funket fint når jeg tok win me bootdisketten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå