Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Øydelagd skjerm på laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, VGA kabel vil ikke hjelpe deg, da en skjerm på en laptop bruker en flat kabel som "klipses fast" (i mangel på en bedre måte å forklare dette på) hvis skjermene er identiske så er det teknisk mulig å bytte om på dem, men det er ikke spesielt lett og du burde ha brukermanualen framfor deg hvis du ikke har gjort det før. Hvis laptoppen din har støtte for deg, så kan du bruke VGA utgangen som eneste utgang (det gjør jeg på den laptoppen jeg bruker nå, etter at baklyset sa godnatt) men, da trenger du en vanlig skjerm å koble på "vga" utgangen.

Lenke til kommentar
Nei, VGA kabel vil ikke hjelpe deg, da en skjerm på en laptop bruker en flat kabel som "klipses fast" (i mangel på en bedre måte å forklare dette på) hvis skjermene er identiske så er det teknisk mulig å bytte om på dem, men det er ikke spesielt lett og du burde ha brukermanualen framfor deg hvis du ikke har gjort det før. Hvis laptoppen din har støtte for deg, så kan du bruke VGA utgangen som eneste utgang (det gjør jeg på den laptoppen jeg bruker nå, etter at baklyset sa godnatt) men, da trenger du en vanlig skjerm å koble på "vga" utgangen.

Takk for raske svar begge to. Då må den inn til reparasjon snarast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...