Gå til innhold

Pris for web-utvikling?


unundindur

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er muligens feil forum, men jeg fant ingen bedre.

 

Hva ligger prisnivået i Norge på når det gjelder web-utvikling, web-programmering og web-design?

 

Med andre ord, hva er månedlønna for denne type yrker, og hva koster det et firma å hyre inn disse tjenestene?

 

Hvis noen har linker til relevante firma med priser er det også interessant.

 

Takker for alle svar.

Endret av unundindur
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du spør både om pris og månedslønn. Hva lurer du egentlig på? Hva man kan få som lønn som webdesigner, eller hva timesprisen er hvis en bedrift skal leie inn en webdesigner?

 

Som kunde har jeg sjekket et par ganger, timesprisene jeg har fått har variert mellom 800-1200 kroner per time. Når det er sagt varierer nok dette en del på webdesign, siden hver 16 åring som kan litt HTML kan kalle seg webdesigner. Men på seriøse firma så har jeg inntrykk av at det ligger rundt dette. På utvikling er det nok større spenn, siden det kan være alt fra små web-applikasjoner til store systemer.

Lenke til kommentar

håper på å klare meg selv gjennom studietiden som frilanser, og har lest meg ganske godt opp på det. 400+- per timen er vanlig for godt kvalifiserte webutviklere med godt protofolie. firmaer som har mange stor kostnader som kontorer osv er jo en del dyrere naturlig nokk.

 

http://www.frilansinfo.no/ er det masse linker og info om det du spørr om.

Endret av datastol
Lenke til kommentar
Du spør både om pris og månedslønn. Hva lurer du egentlig på? Hva man kan få som lønn som webdesigner, eller hva timesprisen er hvis en bedrift skal leie inn en webdesigner?

 

Som kunde har jeg sjekket et par ganger, timesprisene jeg har fått har variert mellom 800-1200 kroner per time. Når det er sagt varierer nok dette en del på webdesign, siden hver 16 åring som kan litt HTML kan kalle seg webdesigner. Men på seriøse firma så har jeg inntrykk av at det ligger rundt dette. På utvikling er det nok større spenn, siden det kan være alt fra små web-applikasjoner til store systemer.

 

Jeg lurer på begge ettersom jeg ser ann markedet for å lage nettsider, og hva det koster å hyre inn folk til slike stillinger. Prisene du oppgir er svært interessante, og noe jeg setter stor pris på.

 

I mitt tilfelle er det viktigste å ha et prisgrunnlag når jeg nå skal se etter denne typen resurser.

 

Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar
håper på å klare meg selv gjennom studietiden som frilanser, og har lest meg ganske godt opp på det. 400+- per timen er vanlig for godt kvalifiserte webutviklere med godt protofolie. firmaer som har mange stor kostnader som kontorer osv er jo en del dyrere naturlig nokk.

 

http://www.frilansinfo.no/ er det masse linker og info om det du spørr om.

 

Tusen takk for hjelpen. Nå er det bare for meg å finne folk som kan programmerer en online 3D model-generator (ala den man finner i EvE online), og ikke minst finne ut hvor lang tid det vil ta, og den eventuelle prisen for arbeidet.

 

Hvis noen mot formodning skulle kunne noe om dette, eller sende meg videre i riktig rettning så setter jeg selvsagt stor pris på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...