Gå til innhold

Problemer med dekning med Onecall?


Anbefalte innlegg

Hei! Har i det siste hatt store problemer med dekningen med Onecall. Har noen opplevd det samme? Trodde først det var noe problem med tlf, men har prøvd med et annet simkort i tlf å da får jeg dekning. Mens hvis jeg setter simkortet fra Onecall inn i en annen tlf er samme problem. så det må være simkortet det er noe galt med. Har snakket med en annen som har Onecall og hun har hatt litt problemer, men ikke den graden jeg har. Jeg kan være uten dekning i flere timer.

 

Det men det som er rart er at det er når jeg er hjemme jeg ikke har dekning for det meste og på skolen har jeg dekning hele dagen for det meste...

 

Skjønner ingenting:P

 

Noen som vet noe? Tenkte å ringe i morgen hvis problemet ikke er løst....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt akkurat samme problem. Tok tilfeldigvis å søkte etter nett manuelt. Her kunne jeg velge telenor og det står nå N Telenor med onecall-U1 under på skjermen min. Dette uten at jeg har fått melding fra One Call. Er det noen som vet om jeg da vil ha Telenor-dekning hele tiden? Hadde vært strålende ettersom det er Network Norway som er grunnen til problemene(?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Har hatt akkurat samme problem. Tok tilfeldigvis å søkte etter nett manuelt. Her kunne jeg velge telenor og det står nå N Telenor med onecall-U1 under på skjermen min. Dette uten at jeg har fått melding fra One Call. Er det noen som vet om jeg da vil ha Telenor-dekning hele tiden? Hadde vært strålende ettersom det er Network Norway som er grunnen til problemene(?)

Fordelen med Telenor (så lenge det varer) er at du ser hvilket nett du henger på. Når det bare står OneCall/NetworkNorway i displayet er du på NWNs nett.

 

Hvis du setter telefonen på automatisk søk vil den hoppe til NWN så snart den får signaler fra senderne deres. Hvis du derimot spesifiserer manuelt søk blir telefonen på det nettet du valgte sist, uansett om det er Telenor, NetCom eller NWN.

 

Du trenger ikke få noe klarsignal for å gå på nettet til Telenor. Det som senere vil skje er at du får en OTA-melding (som du ikke trolig ikke merker noe til) som angir at priortiert nett skal være Telenor i stedet for NetCom. Deretter får du en SMS-melding om å skru telefonen av og på slik at de nye innstillingene skal tre i kraft.

 

NWNs nett er helt ok. Netcom slet litt i formiddag, og da var det fint å ha reservetelefon på NWN.

 

Edit: Jeg vil også legge til at jeg anbefaler alle NWN-kunder om å sette telefonen på automatisk søk. Da slipper dere å stå uten dekning to uker i september.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Forstår jeg det riktig at det i en periode nå med nettverksbyttet vil være mulig å benytte både NetCom-nettet og Telenor Mobil-nettet? + evt. Network Norway-nettet om det er slikt i nærheten?? Før man får denne OTA-meldingen vel og merke, eller at NetCom stenges...

 

Videre, foregår nettverksovergangen sim-kort for sim-kort, eller laster man over hele områder i slengen? Forstår det slik at man i Oslo er over på Telenor-nettet nå - mens her i Bergen er man fortsatt på NetCom, ingen andre nett åpne... Dette gjelder i alle fall for meg/mitt sim-kort ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Forstår jeg det riktig at det i en periode nå med nettverksbyttet vil være mulig å benytte både NetCom-nettet og Telenor Mobil-nettet? + evt. Network Norway-nettet om det er slikt i nærheten?? Før man får denne OTA-meldingen vel og merke, eller at NetCom stenges...

 

Videre, foregår nettverksovergangen sim-kort for sim-kort, eller laster man over hele områder i slengen? Forstår det slik at man i Oslo er over på Telenor-nettet nå - mens her i Bergen er man fortsatt på NetCom, ingen andre nett åpne... Dette gjelder i alle fall for meg/mitt sim-kort ;)

Jepp, i en periode kan du bruke begge nettene. Overgangen foregår kort for kort, og er ikke mer dramatisk enn at listen over foretrukne nettverk endres. Du kan gjøre det samme selv ved å gå inn i rett meny i telefonen din.

 

Edit: dette er forklaringen i grove trekk. Det er også noe med at nabocellelista i telefonen skal oppdateres.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Jepp, i en periode kan du bruke begge nettene. Overgangen foregår kort for kort, og er ikke mer dramatisk enn at listen over foretrukne nettverk endres. Du kan gjøre det samme selv ved å gå inn i rett meny i telefonen din.

 

Tjommensanten, nå har jeg Telenor-dekning - tidi :thumbup: Ved å velge Telenor manuelt, forsvant "sperretegnet" på det nettet, og jeg kan nå fritt velge mellom de to store...

 

...avventer bare at NN slås på her i Bergen nå :whistle:

Lenke til kommentar

Kan melde om at det no også er mogeleg å velje mellom Telenornett og Netcomnett i Flekke i Sunnfjord. Dersom ein har på automatisk søk, og har begge netta i lista over føretrekte nett, vil då telefonen skifte automatisk mellom netta dersom det eine nettet dett ut? Vil telefonen skifte nett igjen når nettet kjem inn att, slik at telefonen alltid held seg på det høgst prioriterte nettet? Elles lurte eg på kva mia_tuk meinte med at "viss ein ikkje gjer sånn og sånn, kan ein bli utan nett to veker i september"? Er det ikkje då berre å velje Telenor manuelt, evt. endre lista over føretrekte nett, og så velje automatisk søk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Kan melde om at det no også er mogeleg å velje mellom Telenornett og Netcomnett i Flekke i Sunnfjord. Dersom ein har på automatisk søk, og har begge netta i lista over føretrekte nett, vil då telefonen skifte automatisk mellom netta dersom det eine nettet dett ut? Vil telefonen skifte nett igjen når nettet kjem inn att, slik at telefonen alltid held seg på det høgst prioriterte nettet? Elles lurte eg på kva mia_tuk meinte med at "viss ein ikkje gjer sånn og sånn, kan ein bli utan nett to veker i september"? Er det ikkje då berre å velje Telenor manuelt, evt. endre lista over føretrekte nett, og så velje automatisk søk?

Som tidligere sagt, dette følger sim-kort og ikke lokalitet. I en slik omleggingsperiode kan man risikere at nett kommer og går, nett blir overbelastet, at telefonen ikke oppdaterer seg etc etc, og da er det en fordel at telefonen settes på automatisk nettvalg, slik at du alltid har dekning.

Lenke til kommentar
Moro å kunne velge mellom Netcom og Telenor så lenge det varer :)

Jeg gikk inn på lista over "prioriterte nett" på min Siemens og la Telenor NO øverst, så nå får jeg Telenor-dekning som standard. Har også dekning på Netcom, men første gang jeg valgte Telenor manuelt stod det tegnet for ingen adgang, men fikk ikke feilmelding og ble oppmeldt på nettet. Ved senere anledninger er både NetCom og Telenor åpne for å velges.

 

PS: Dette gjelder både Shetalks og Onecall som begge bruker Network Norway.

Endret av balder80
Lenke til kommentar

Eg fekk følgjande e-post frå One Call (Tek den med her, sjølv om den eigentleg ikkje inneheld noko me ikkje visste frå før):

 

Fra: One Call <[email protected]>

Sendt: 29 aug 2008 19:23 +02:00

Til: <>

Emne: Viktig informasjon fra One Call

 

Melding fra One Call

ONE CALL INNGÅR SAMARBEIDSAVTALE MED TELENOR OG GIR KUNDENE TILGANG TIL 3G

One Call benytter Network Norway sitt mobilnett i Norge. I de områder hvor Network Norway ikke har eget nett har vi hittil benyttet NetCom sitt nett. Vi bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom Network Norway og Telenor sitt nettverk skjer fortsatt automatisk, og gir kundene våre tilgang til 3G der hvor dette er bygd ut.

I løpet av 3- 6 uker vil alle One Calls kunder være flyttet over til Telenor-dekning. Du flyttes over til Telenor-dekning automatisk, og trenger ikke å bytte SIM-kort. Det eneste du selv trenger å foreta deg, er å ha din telefon påskrudd og tilkoblet mobilnettet i løpet av september eller oktober 2008, slik at vi får oppdatert ditt SIM-kort via nettverket.

For mer informasjon se www.onecall.no/dekning/Med hilsen

One Call

Vi gjør oppmerksom på at denne e-postadressen ikke er betjent.

Dersom du har spørsmål kan du benytte kontaktskjema på http://www.onecall.no/kundeservice/

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-376f9
Hvor lenge kan vi vente oss å ha både NetCom- og Telenordekning? Vil ikke NC bli sperret om sider?

Etter mine beregninger skulle NetCOm være stengt for NWN/OC-simkort nå, men er det fortsatt noen der ute som klarer å henge på NetCom? Og som faktisk ser "NetCom" i displayet?

Lenke til kommentar
Etter mine beregninger skulle NetCOm være stengt for NWN/OC-simkort nå, men er det fortsatt noen der ute som klarer å henge på NetCom? Og som faktisk ser "NetCom" i displayet?

En av de virtuelle operatørene for Mobile Norway skrev at kundene skulle få endret priotering av nett fra 25.august og 3-5 uker framover. Dvs alle burde nå ha Mobile Norway som førsteprioritet fra 29.september. De skriver ikke noe om når de sperrer for Netcom. Både OneCall og Shetalks bytter fortsatt til Netcom hver gang jeg går utenfor Telenor-dekninga (eller om jeg velger NetCom manuelt). Håper det vil fungere lengst mulig med NetCom da Telenor har elendig dekning i området.

Endret av balder80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...