Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden


PilotBRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur ikke så mange har det kortet, men det skal ikke være mer enn +/- 5 FPS dårligere enn GTX 260M.

 

Mitt 9800M GT er bare litt bedre enn 9800M GTS, som har blitt rebranded til GTS 160M.

 

Jeg kjører nesten alle spill på max siden jeg kjøpte den for 11-12 måneder siden. Det nye batman-spillet ser helt fantastisk ut i fullHD (1920:1080) på min 37" LCD TV på maks grafikk (unntatt AA, men det ikke nødvendig i så høy oppløsning). 35-60 FPS. GTS 160M skal ikke ligge langt unna dette!

 

Dog, skjermkortet er overklokket, men det kan jo du også gjøre.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

La in Mac OS X 10.6 Snow Leopard på min M860 og det funker kjempebra. Mye raskere enn Win 7 etc. Utrolig bra maskin.

 

Eneste minuset er ladepluggen som faller ut. Dersom jeg ikke finner en løsning på det snart så selger jeg den. Begynner å bli lei av å måtte plugge den inn hele tiden. Løsningsforslag mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Legg noe under pluggen.. bøker eller noe, min faller ikke ut så tror det er ifra pc til pc.

 

Jeg synes at cd rommet på denne maskinen, er litt treg når det kommer til innstalajon av cdrom spill ( ikke dvd ) noe jeg kan gjøre med det?

 

Kan jo såklart være at cdene er ødelagte også

Endret av FreezedOil
Lenke til kommentar

Hallo! Jeg skal også kjøpe denne pcen : )

 

Jeg har satt den opp slik: - 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm (non-glare)

 

- INTEL CORE 2 DUO P8800 2.66GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W

 

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

 

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

- NVIDIA® GeForce® GTS 160M 1024MB DDR3 skjermkort

 

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

 

- Intel® Turbo Memory 4GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

 

- Windows Vista Home Premium 64-bit med fri oppgradering til Windows 7 Home (norsk)

 

- Installasjon av operativsystem (krever at Windows også er valgt)

 

- Bluetooth (ikke valgt)

 

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

 

- Annen programvare (ikke valgt)

 

- Antivirus (ikke valgt)

 

Total pris 13 803,-

(11 042,- ekskl. mva)

 

 

Det Jeg lurer på her er prossesoren. Er den litt treig? Jeg ser at dere har valgt INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ. Men det er ikke mulighet å få nå. Så jeg lurer på om INTEL CORE 2 DUO P8800 2.66GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W er en prossesor som er bra nokk til å spille spill som krever litt osv?

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Den er meer enn god nok til å spille spill. De 3mb med cache har ikke noe med spillytelse, tvert imot vil du få minimalt bedre resultat enn oss andre med P9500 pga 133mhz raskere prosessor.

 

P9500 har blitt erstattet av P9600 som har blitt erstattet av P9700.

 

Jeg ville valgt bort turbo memory. Det er ikke verdt pengene. Bruk de heller på større HD.

Lenke til kommentar

TIL ALLE SOM HAR PLANER OM Å KJØPE:

 

IKKE kjøp Seagate Momentus 500gb 7200.4 versjonen (finnes to av de - en med g-force protection og en uten). Det er fordi det er noe gale med disse som gjør at HDen etter lang tids bruk (12 timer+ (dette varierer fra HD til HD, for mange er det mye kortere)) begynner lage beeps og klikkelyder som gjør at den fryser i 1 sekund hver gang disse lydene kommer.

 

Dette er ett kjent problem som de fleste opplever som har kjøpt en slik HD.

 

Jeg har en slik HD og er redd den kommer til å død etter hvert.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
TIL ALLE SOM HAR PLANER OM Å KJØPE:

 

IKKE kjøp Seagate Momentus 500gb 7200.4 versjonen (finnes to av de - en med g-force protection og en uten). Det er fordi det er noe gale med disse som gjør at HDen etter lang tids bruk (12 timer+ (dette varierer fra HD til HD, for mange er det mye kortere)) begynner lage beeps og klikkelyder som gjør at den fryser i 1 sekund hver gang disse lydene kommer.

 

Dette er ett kjent problem som de fleste opplever som har kjøpt en slik HD.

 

Jeg har en slik HD og er redd den kommer til å død etter hvert.

Så Du mener at INTEL CORE 2 DUO P8800 2.66GHZ er en prossesor som er bra nokk til å spille left4dead osv. se HD filmer kanskje uten at det lagger? eller hakker sånn mye

Lenke til kommentar

Du undervurderer laptopen kraftig :)

 

Jeg har aldri hatt problemer med at jeg har for dårlig CPU. GPUen er somregel alltid flaskehalsen. Unntatt GTA IV som er latterlig teit.

 

Om du ikke er sikker, kjør på med en kraftigere prosessor. Ellers kan du kjøpe en P8800 nå, og oppgradere ved ett senere tidspunkt om du føler at du trenger bedre CPU.

Lenke til kommentar
Du undervurderer laptopen kraftig :)

 

Jeg har aldri hatt problemer med at jeg har for dårlig CPU. GPUen er somregel alltid flaskehalsen. Unntatt GTA IV som er latterlig teit.

 

Om du ikke er sikker, kjør på med en kraftigere prosessor. Ellers kan du kjøpe en P8800 nå, og oppgradere ved ett senere tidspunkt om du føler at du trenger bedre CPU.

Så denne prossesoren er Bra for bare spille, gå på internett og se på film innimellom da :p

Har litt lite peiling på prossesorer

Lenke til kommentar

Ehh, hva tenker du når du ser min signatur? Jeg har forrige modell.

 

Prosessoren er det ingen fare med. GTX 260M er viktigere når det kommer til spill og HD-filmer.

 

Skal du bruke den til programmer og spill som krever mye CPU (rendere filmer, GTA IV, World in conflict etc) er det lurt med god prosessor, muligens quad core om programmene og spillene er kodet for å bruke 4 kjerner.

 

Hvis ikke, gå for GTX 260M og whatever prosessor. L4D vil gå bra med P8800. Går iallefall bra med min.

 

 

Men. Trenger du laptopen nå? For oppfølgeren er på vei og som har mobil I7 prosessor og skjermkort som kan oppgraderes til neste generasjon osv (iallefall det som hevdes pga MXM 3.0b). Denne kommer på markedet om noen få måneder virker det som.

Lenke til kommentar
Ehh, hva tenker du når du ser min signatur? Jeg har forrige modell.

 

Prosessoren er det ingen fare med. GTX 260M er viktigere når det kommer til spill og HD-filmer.

 

Skal du bruke den til programmer og spill som krever mye CPU (rendere filmer, GTA IV, World in conflict etc) er det lurt med god prosessor, muligens quad core om programmene og spillene er kodet for å bruke 4 kjerner.

 

Hvis ikke, gå for GTX 260M og whatever prosessor. L4D vil gå bra med P8800. Går iallefall bra med min.

 

 

Men. Trenger du laptopen nå? For oppfølgeren er på vei og som har mobil I7 prosessor og skjermkort som kan oppgraderes til neste generasjon osv (iallefall det som hevdes pga MXM 3.0b). Denne kommer på markedet om noen få måneder virker det som.

 

Vell, Skjermkortet er det ingen fare med. Det ser jeg er veldig bra.

 

Og .. INTEL CORE 2 DUO P9700 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W er den mye raskere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...