Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden

PilotBRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart. Spiller på high i 1680:1050 oppløsning takket være performance-/grafikkmod. FPS er på 20-30, men detter av og til ned på 15+.

Ganske flotte grafikk :)

Skrevet (endret)
Klart. Spiller på high i 1680:1050 oppløsning takket være performance-/grafikkmod. FPS er på 20-30, men detter av og til ned på 15+.

Ganske flotte grafikk :)

Nice :D

Men gidder du eller noen andre og finne ut hvordan denne takler gta iv ? min pc hakke kommet så kanke ta sånn canyourunit (ellerno) test.

vet at det kommer ann på specs men..

Endret av FreezedOil
Skrevet

GTA IV går veldig greit. Det er sinnsykt CPU-krevende. Nesten ikke forskjell i FPS på 1680:1050 og 1200:800 pga CPUen er flaskehalsen. Har vel rundt 20-30 FPS utendørs.

Skrevet

Ser noen mottar mail om utsettelse osv. Har ikke fått noe mail jeg. Har dere som mottar slik mail, sent mail til dem og spurt kansje ?

Venter enda, klarer snart ikke mer jeg :p

Skrevet

Hvor lenge har du venta ? jeg har ventet siden 11 April og fik mail om at de manglet en del, de forventet å få den in den 19 mai.. nei jeg spurte ikke om en sånn mail..

håper de får sendt den denne uka

Skrevet (endret)

Har ventet siden 27.03.2009 :(

Men har noen her formeninger om man bør har vista eller xp på denne maskinen. tenker mest på dx10 osv. Vil dette kansje øke ytelsen i 3dmark osv? Og om det burde være 64bit versjon etc :p kom nettopp på dette her :)

Takk for svaret :)

Endret av Stian2345
Skrevet
Har ventet siden 27.03.2009 :(

Men har noen her formeninger om man bør har vista eller xp på denne maskinen. tenker mest på dx10 osv. Vil dette kansje øke ytelsen i 3dmark osv? Og om det burde være 64bit versjon etc :p kom nettopp på dette her :)

Takk for svaret :)

64 bit er best / must for da går ikke så mye ram vekk til skjermkortet, jeg har ventet siden 11 i 4, men et spørsmål vis jeg da innstalerer oprativsystemet etter 1 juni, får jeg gratis windows 7 da? eller er det etter jeg bestilte vista?

Skrevet (endret)

har du Eivind_ drevet å byttet ut deler osv på disse laptoppene`? syns jeg husker du nevnte det er like lett som å bytte ut komponenter som på stasjonær...det jeg da lurer på er om det er like lett å finne ut hva hovedkortet inni datatn KAN ha...QVL lister for ram/cpu osv. [?]

*klarer ikke å rive fra meg tanken på å ha en "stasjonær laptop" * :p

Endret av Stig'n
Skrevet (endret)

Hehe.

De KAN ha alt av de nye mobile prosessorene (Montevina og quad core (angående QC, MÅ du ha det nye hovedkortet fra ETU-modellen)), men ingen av de beste er støttet av Clevo (typisk extreme-prosessorene), så det er ikke alle selgere som tilbyr disse. Om de å gjør det, må du finne ut om de tilbyr garanti da selger ikke har garanti fra Clevo.

Til M860ETU (den nye modellen som kommer/har kommet) har Clevo bare støttet Q9000, og ikke Q9100 og heller ikke QX9300 pga de to sistnevnte utvikler for mye varme.

X9100, som Multicom tilbyr til M860, er ikke støttet av Clevo pga den utvikler for mye varme.

Derfor man ikke vil få GTX 280M i M860, men det viser seg at den ikke brennende varm i en M860.

For ram støtter hovedkortet bare opp til 1066mhz, DDR3. Stapper du inn 1333mhz ram, vil den nedklokkes til 1066mhz.

Skal du sette inn en monsterCPU, må du nok undervolte den. Undervolting er lurt uansett. Husk at dette er en liten laptop som allerede er et beast.

Jeg har lyst til å teste GTX 280M i min :D Ellers har jeg ikke byttet noe, men det skal ikke være noe spesielt vanskelig.

Er ganske dyrt å bytte ut komponenter da. Si at du kjøper en QX9300 fra Multicom til din M860, vil du stå uten garanti og om laptopene brenner opp har du kastet mye penger ut vinduet :D

Håper det hjalp litt :)

Endret av EivindS_
Skrevet
Hehe.

De KAN ha alt av de nye mobile prosessorene (Montevina og quad core (angående QC, MÅ du ha det nye hovedkortet fra ETU-modellen)), men ingen av de beste er støttet av Clevo (typisk extreme-prosessorene), så det er ikke alle selgere som tilbyr disse. Om de å gjør det, må du finne ut om de tilbyr garanti da selger ikke har garanti fra Clevo.

Til M860ETU (den nye modellen som kommer/har kommet) har Clevo bare støttet Q9000, og ikke Q9100 og heller ikke QX9300 pga de to sistnevnte utvikler for mye varme.

X9100, som Multicom tilbyr til M860, er ikke støttet av Clevo pga den utvikler for mye varme.

Derfor man ikke vil få GTX 280M i M860, men det viser seg at den ikke brennende varm i en M860.

For ram støtter hovedkortet bare opp til 1066mhz, DDR3. Stapper du inn 1333mhz ram, vil den nedklokkes til 1066mhz.

Skal du sette inn en monsterCPU, må du nok undervolte den. Undervolting er lurt uansett. Husk at dette er en liten laptop som allerede er et beast.

Jeg har lyst til å teste GTX 280M i min :D Ellers har jeg ikke byttet noe, men det skal ikke være noe spesielt vanskelig.

Er ganske dyrt å bytte ut komponenter da. Si at du kjøper en QX9300 fra Multicom til din M860, vil du stå uten garanti og om laptopene brenner opp har du kastet mye penger ut vinduet :D

Håper det hjalp litt :)

Hjalp nok til å vite at det ikke er tid for meg å kjøpe noe slikt enda :p

-Går heller for et lite pakke tilbud med de nye G100 skjermkorta da (eks: AcerAspire7738g)

De ligger på på 10k da, så Multicom har meget fristende tilbud. Men jeg vil heller vente ett lite år å se hvor langt de kommer, ikke minst mht. TDP !

Takker og bukker Eivind_ :)

Skrevet

Quad core er sikkert mer vanlig også om 1år, og ikke minst billigere :D

Det som er litt kjipt med M860, er at GTX 260/280M blir de siste skjermkortene laptopen kan ha fordi neste generasjons skjermkort vil være MXM 3. M860 har MXM 3 versjon 2.1 eller noe sånt.

Håper dette er feil og at Nvidia lager skjermkort som passer fysisk til M860 og senker varmeutviklingen :D

Acer`en så ganske bra ut. Lurer på hvordan LED-skjermen er.

Skrevet (endret)
Quad core er sikkert mer vanlig også om 1år, og ikke minst billigere :D

Det som er litt kjipt med M860, er at GTX 260/280M blir de siste skjermkortene laptopen kan ha fordi neste generasjons skjermkort vil være MXM 3. M860 har MXM 3 versjon 2.1 eller noe sånt.

Håper dette er feil og at Nvidia lager skjermkort som passer fysisk til M860 og senker varmeutviklingen :D

Acer`en så ganske bra ut. Lurer på hvordan LED-skjermen er.

Ja, litt skeptisk på oppløsningen og skjermen selv, siden det er 17.3" o liksom...

MXM3 ja,visst...Da kommer OpenGL 3.0 snart til markedet... samt DX11 (snakk om ett år, kansje mindre)

OMG tenk for laptoper då da, G300b chippen på laptops! :D haha, beast in the lap ?

Endret av Stig'n
Skrevet

Hmm, vi er vel enda på G92b når det gjelder laptoper? GTX 2x0 er ikke bygd på de stasjonære GTX 2x0 korta, men er bare 9000 serien med nytt navn. Akkurat som Nvidia gjorde med 9800M GT, som er identisk med 8800M GTX.

100serien er vel bare 9000 kort med nytt navn og sikkert 55nm? Virker iallefall sånn på specsa sammenlignet 9000serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...