Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden


PilotBRS

Anbefalte innlegg

Du kan også kjøpe skjermkort gjennom Multicom. Da jeg bestilte sendte jeg en rekke mail, og ble blant annet fortalt at å skifte skjermkort kan gjøres ved å sende PCen inn til dem, eller ved å få det tilsendt og gjøre det selv (Da har man ikke garanti mot ting som skjer under byttingen).

 

Alt i alt var de veldig imøtekommende og fleksible, så jeg synes du skal sende dem en mail og høre om dere kan gjøre an avtale... F.eks at de sender nytt skjermkort til deg i posten (mot depositum) også sender du inn det gamle når du henter det nye i jula?

 

Eller kanskje sende alt til vanlig fiks til Multicom nå. Kan kanskje være verdt det hvis du ikke har fungerende PC i mellomtiden.

 

Hvis du kjøper skjermkort fra en annen butikk, dekker nok ikke Multicom det.

Er i samtale med multicom nå. Mest sannsynlig blir det et GTS 160M på meg. Ser ut som jeg får det dekke av garanti. Jeg kommer til å skifte det selv, og det var helt ok for dem, men som du sa, jeg har da ingen garanti dersom noe skjer under innstalasjonen. De ville ha inn det defekte skjermkorte (noe som er forståelig), så håper det ordner seg slik at de sender det nye kortet før jul, og at jeg sender det defekte til dem i jula. Får bare håpe de stoler på meg, eventuelt så kan jeg betale dem et depositum dersom de går med på det.

 

Takker for kjappe svar!

Endret av PilotBRS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan også kjøpe skjermkort gjennom Multicom. Da jeg bestilte sendte jeg en rekke mail, og ble blant annet fortalt at å skifte skjermkort kan gjøres ved å sende PCen inn til dem, eller ved å få det tilsendt og gjøre det selv (Da har man ikke garanti mot ting som skjer under byttingen).

 

Alt i alt var de veldig imøtekommende og fleksible, så jeg synes du skal sende dem en mail og høre om dere kan gjøre an avtale... F.eks at de sender nytt skjermkort til deg i posten (mot depositum) også sender du inn det gamle når du henter det nye i jula?

 

Eller kanskje sende alt til vanlig fiks til Multicom nå. Kan kanskje være verdt det hvis du ikke har fungerende PC i mellomtiden.

 

Hvis du kjøper skjermkort fra en annen butikk, dekker nok ikke Multicom det.

Er i samtale med multicom nå. Mest sannsynlig blir det et GTS 160M på meg. Ser ut som jeg får det dekke av garanti. Jeg kommer til å skifte det selv, og det var helt ok for dem, men som du sa, jeg har da ingen garanti dersom noe skjer under innstalasjonen. De ville ha inn det defekte skjermkorte (noe som er forståelig), så håper det ordner seg slik at de sender det nye kortet før jul, og at jeg sender det defekte til dem i jula. Får bare håpe de stoler på meg, eventuelt så kan jeg betale dem et depositum dersom de går med på det.

 

Takker for kjappe svar!

 

Jeg ville ikke tatt imot et dårligere skjermkort uten noen form for kompensasjon. Få de til å gi deg et GTX 260M som er etterfølgeren til 9800M GT.

Lenke til kommentar
Du kan også kjøpe skjermkort gjennom Multicom. Da jeg bestilte sendte jeg en rekke mail, og ble blant annet fortalt at å skifte skjermkort kan gjøres ved å sende PCen inn til dem, eller ved å få det tilsendt og gjøre det selv (Da har man ikke garanti mot ting som skjer under byttingen).

 

Alt i alt var de veldig imøtekommende og fleksible, så jeg synes du skal sende dem en mail og høre om dere kan gjøre an avtale... F.eks at de sender nytt skjermkort til deg i posten (mot depositum) også sender du inn det gamle når du henter det nye i jula?

 

Eller kanskje sende alt til vanlig fiks til Multicom nå. Kan kanskje være verdt det hvis du ikke har fungerende PC i mellomtiden.

 

Hvis du kjøper skjermkort fra en annen butikk, dekker nok ikke Multicom det.

Er i samtale med multicom nå. Mest sannsynlig blir det et GTS 160M på meg. Ser ut som jeg får det dekke av garanti. Jeg kommer til å skifte det selv, og det var helt ok for dem, men som du sa, jeg har da ingen garanti dersom noe skjer under innstalasjonen. De ville ha inn det defekte skjermkorte (noe som er forståelig), så håper det ordner seg slik at de sender det nye kortet før jul, og at jeg sender det defekte til dem i jula. Får bare håpe de stoler på meg, eventuelt så kan jeg betale dem et depositum dersom de går med på det.

 

Takker for kjappe svar!

 

Jeg ville ikke tatt imot et dårligere skjermkort uten noen form for kompensasjon. Få de til å gi deg et GTX 260M som er etterfølgeren til 9800M GT.

Er det så mye forskjell på 9800M GT og GTS 160M da? Spørte faktisk om de hadde GTX 260M, så får vente og se hva de sier. Håper ting ordner seg.

 

Btw, har komt meg inn i "normal" windows nå ved å avinstallere alt som heter nVidia, og deaktivere windows update og windows installer i safe mode. Så nå er jeg in windows, men uten skjermkort driver, så går ikke ann å spille eller se film en gang :p Men men, har hvertfall lyd nå!

Lenke til kommentar
Har et problem med at dvale og hvilemodus ikke funker i Windows 7 Professional. Når jeg skal slå på pcn igjen rebooter den bare... Noen forslag til hva som kan være galt?

Jeg sliter med akkurat det samme i Windows7. Ingen som vet hva problemet er? Hender også at PC'n slår seg av hvis den blir stående en stund. Når jeg starter den opp igjen får jeg beskjed om at det har skjedd en feil, og jeg har valgene om å velge å starte maskinen i hvilemodus.

 

Hvilken Windows versjon har du? Ser at flere har samme problemet (står mye på div. engelske forum), og at Microsoft vistnok skal jobbe med en løsning. Er bare merkelig at det bare angår noen og ikke alle.

Lenke til kommentar
Du kan også kjøpe skjermkort gjennom Multicom. Da jeg bestilte sendte jeg en rekke mail, og ble blant annet fortalt at å skifte skjermkort kan gjøres ved å sende PCen inn til dem, eller ved å få det tilsendt og gjøre det selv (Da har man ikke garanti mot ting som skjer under byttingen).

 

Alt i alt var de veldig imøtekommende og fleksible, så jeg synes du skal sende dem en mail og høre om dere kan gjøre an avtale... F.eks at de sender nytt skjermkort til deg i posten (mot depositum) også sender du inn det gamle når du henter det nye i jula?

 

Eller kanskje sende alt til vanlig fiks til Multicom nå. Kan kanskje være verdt det hvis du ikke har fungerende PC i mellomtiden.

 

Hvis du kjøper skjermkort fra en annen butikk, dekker nok ikke Multicom det.

Er i samtale med multicom nå. Mest sannsynlig blir det et GTS 160M på meg. Ser ut som jeg får det dekke av garanti. Jeg kommer til å skifte det selv, og det var helt ok for dem, men som du sa, jeg har da ingen garanti dersom noe skjer under innstalasjonen. De ville ha inn det defekte skjermkorte (noe som er forståelig), så håper det ordner seg slik at de sender det nye kortet før jul, og at jeg sender det defekte til dem i jula. Får bare håpe de stoler på meg, eventuelt så kan jeg betale dem et depositum dersom de går med på det.

 

Takker for kjappe svar!

 

Jeg ville ikke tatt imot et dårligere skjermkort uten noen form for kompensasjon. Få de til å gi deg et GTX 260M som er etterfølgeren til 9800M GT.

Er det så mye forskjell på 9800M GT og GTS 160M da? Spørte faktisk om de hadde GTX 260M, så får vente og se hva de sier. Håper ting ordner seg.

 

Btw, har komt meg inn i "normal" windows nå ved å avinstallere alt som heter nVidia, og deaktivere windows update og windows installer i safe mode. Så nå er jeg in windows, men uten skjermkort driver, så går ikke ann å spille eller se film en gang :p Men men, har hvertfall lyd nå!

 

Det er litt forskjell, men du må ikke tenke forskjell fra GTS 160M og 9800M GT, men fra GTS 160M til GTX 260M som er den direkte arvtageren til 9800M GT. Der er forskjellen stor. Det er ikke noe problem for Multicom å bestille inn ett GTX 260M, men de vil såklart bli kvitt/selge kort de allerede har på lager (GTS 160M).

 

Salgsverdien av laptopen din vil synke en god del om du tar til takke med et GTS 160M kontra GTX 260M.

 

GTX 260M som de tilbyr i W860 vil ikke passe da disse er MXM 3.0 og GTX 260M til vår laptop er MXM 2.1

Lenke til kommentar

Vel, nå ble det et GTS 160M på meg. De hadde ikke flere GTX 260M igjen, så orka ikke mase mer om det. De var veldig imøtekommende, og gikk faktisk med på å sende kortet til meg før de har mottat det defekte kortet mitt. Kundeservice +1

 

Ytelsesmessig er GTS 160M lik eller litt bedre enn 9800M GTS, så det er litt svakere enn mitt nåværende 9800M GT, men tviler på jeg merker det i praksis. GTS 160M er bygget på 55nm (vs. 65nm på mitt nåværende), noe som gjør det bruker mindre strøm og utvikler mindre varme.

 

Takke for alle svar!

Lenke til kommentar
Har et problem med at dvale og hvilemodus ikke funker i Windows 7 Professional. Når jeg skal slå på pcn igjen rebooter den bare... Noen forslag til hva som kan være galt?

Jeg sliter med akkurat det samme i Windows7. Ingen som vet hva problemet er? Hender også at PC'n slår seg av hvis den blir stående en stund. Når jeg starter den opp igjen får jeg beskjed om at det har skjedd en feil, og jeg har valgene om å velge å starte maskinen i hvilemodus.

 

Hvilken Windows versjon har du? Ser at flere har samme problemet (står mye på div. engelske forum), og at Microsoft vistnok skal jobbe med en løsning. Er bare merkelig at det bare angår noen og ikke alle.

Jeg har Win7 Ultimate.

Lenke til kommentar

Det er faktisk litt skuffende at Multicom ikke leverer drivere til W7 nå som det er offisielt lansert.

 

Ikke at det gjør noe... Vista-drivere fungerer greit. Du har to valg: For det første kan du sette exe-fila på CDen til å kjøre i kompabilitetsmodus med Vista (høyreklikk, properties, compability tab). En annen mulighet er å gå på device manager og høyreklikke på de gule spørsmålstegnene, for så å velge update driver. Da kan du enten prøve automatisk over internett, eller så kan du peke veiviseren til CDen, for å be den finne den som passer der. Det er dette jeg for det meste har gjort, og det funker bra. Driverne på CDen er over et år gamle, så i noen tilfeller kan det kanskje være gunstig å velge over internett...

 

Ellers finner du de programmene du kan ha lyst på, som feks. fingeravtrykkprogram på CDen under de åpenbare mappene.

 

PS. Fingeravtrykkdriverne på CDen gjør av en eller annen grunn at L4D kræsjer hos meg, så hvis du opplever noe rart, kan kanskje det være synderen. Jeg har ganske enkelt gitt opp å bruke avleseren i sin helhet.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle selge min m860 som jeg kjøpte for ca. et år siden til fordel for en stasjonær gaming pc. (savner overklokking:p)

pcen består av:

minne: 4gb

cpu: t9400 (2,53GHz)

trådløst kort: intel link 5300

gpu: 9800m gt

hdd: 320gb 5300rpm

skjerm: 1920x1200

bluetooth

 

noen som har et forslag på hvor mye jeg bør ta for denne pcen?

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar

Her er tester av W860 og M15x av alienware.

 

M15x

W860

 

Tenkte jeg skulle kjøre noen benchmarks av Crysis som de har gjort i testen, for å sammenligne å se hvordan 9800M GT ligger an i forhold. Mitt resultat:

 

NEXT BENCH RUN- 29.11.2009 21:36:06 - Vista 64

Beginning Run #1 on Map-island, Demo-benchmark_cpu

DX10 1280x720, AA=No AA, Vsync=Disabled, 64 bit test, FullScreen

Demo Loops=3, Time Of Day= 9

Global Game Quality: High

==============================================================

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 1500, Recorded Time: 44.62s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 57.34s, Average FPS: 26.16

Min FPS: 17.56 at frame 1096, Max FPS: 42.23 at frame 124

Average Tri/Sec: 29336150, Tri/Frame: 1121510

Recorded/Played Tris ratio: 0.64

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 49.71s, Average FPS: 30.18

Min FPS: 17.56 at frame 1096, Max FPS: 42.23 at frame 124

Average Tri/Sec: 33843192, Tri/Frame: 1121491

Recorded/Played Tris ratio: 0.64

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 49.91s, Average FPS: 30.05

Min FPS: 17.56 at frame 1096, Max FPS: 49.20 at frame 98

Average Tri/Sec: 33706340, Tri/Frame: 1121532

Recorded/Played Tris ratio: 0.64

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

==============================================================

 

Beginning Run #2 on Map-island, Demo-benchmark_cpu

DX10 1024x768, AA=No AA, Vsync=Disabled, 64 bit test, FullScreen

Demo Loops=3, Time Of Day= 9

Global Game Quality: High

==============================================================

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 1500, Recorded Time: 44.62s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 51.71s, Average FPS: 29.01

Min FPS: 19.58 at frame 1104, Max FPS: 50.82 at frame 331

Average Tri/Sec: 28330134, Tri/Frame: 976719

Recorded/Played Tris ratio: 0.74

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 43.68s, Average FPS: 34.34

Min FPS: 19.58 at frame 1104, Max FPS: 54.04 at frame 101

Average Tri/Sec: 33485564, Tri/Frame: 975083

Recorded/Played Tris ratio: 0.74

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 44.58s, Average FPS: 33.65

Min FPS: 19.58 at frame 1104, Max FPS: 55.18 at frame 115

Average Tri/Sec: 32952272, Tri/Frame: 979234

Recorded/Played Tris ratio: 0.73

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

==============================================================

 

 

NEXT BENCH RUN- 29.11.2009 21:46:43 - Vista 64

Beginning Run #1 on Map-island, Demo-benchmark_gpu

DX10 1280x720, AA=No AA, Vsync=Disabled, 64 bit test, FullScreen

Demo Loops=3, Time Of Day= 9

Global Game Quality: High

==============================================================

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 66.22s, Average FPS: 30.20

Min FPS: 17.98 at frame 153, Max FPS: 44.63 at frame 969

Average Tri/Sec: -29368212, Tri/Frame: -972422

Recorded/Played Tris ratio: -0.94

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 56.37s, Average FPS: 35.48

Min FPS: 17.98 at frame 153, Max FPS: 46.19 at frame 981

Average Tri/Sec: -34049328, Tri/Frame: -959655

Recorded/Played Tris ratio: -0.96

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 56.42s, Average FPS: 35.45

Min FPS: 17.98 at frame 153, Max FPS: 46.19 at frame 981

Average Tri/Sec: -34045864, Tri/Frame: -960492

Recorded/Played Tris ratio: -0.95

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

==============================================================

 

Beginning Run #2 on Map-island, Demo-benchmark_gpu

DX10 1024x768, AA=No AA, Vsync=Disabled, 64 bit test, FullScreen

Demo Loops=3, Time Of Day= 9

Global Game Quality: High

==============================================================

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)

!TimeDemo Run 0 Finished.

Play Time: 58.12s, Average FPS: 34.41

Min FPS: 15.85 at frame 147, Max FPS: 51.93 at frame 984

Average Tri/Sec: 34014900, Tri/Frame: 988499

Recorded/Played Tris ratio: 0.93

!TimeDemo Run 1 Finished.

Play Time: 50.32s, Average FPS: 39.75

Min FPS: 15.85 at frame 147, Max FPS: 51.93 at frame 984

Average Tri/Sec: 39756948, Tri/Frame: 1000280

Recorded/Played Tris ratio: 0.92

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 50.17s, Average FPS: 39.86

Min FPS: 15.85 at frame 147, Max FPS: 53.55 at frame 973

Average Tri/Sec: 39849632, Tri/Frame: 999619

Recorded/Played Tris ratio: 0.92

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

==============================================================

 

Completed All Tests

 

m15x, 1024:768/1280:720, GPU:

41.9FPS/36.5FPS

 

m15x, 1024:768/1280:720, CPU:

39.2FPS/34.7FPS

 

W860, 1024:768, GPU, GTX 280M/GTX 260M:

48.6FPS/38FPS

 

W860, 1024:768, CPU, GTX 280M/GTX 260M:

43.8FPS/36FPS

 

 

Som vi kan se, er det liten forskjell mellom GTX 260M og 9800M GT. Skjermkortet mitt er overklokket, men fint å se at det presterer på samme nivå som stock GTX 260M sammen med en I7 :) GTX 280M prestere 8-9FPS bedre.

 

CPUen er også en smule bedre enn P9500, noe som er forventet.

 

 

Med andre ord er ikke spranget opp til W860 med GTX 280M så altfor høyt, selv om det er litt. Spranget opp til stock GTX 260M, er ikke mer enn et overklokket 9800M GT.

 

M860 is still going strong :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har nå fått satt i det nye skjermkortet (GTS 160M). PC-en funker endelig bra igjen.

 

Når jeg skiftet det måtte jeg av med hele kjøleribba for GPU og CPU, så da at kjølepastaen hadde tørka ut. I tillegg var det lagt på alt for mye, så det så ut som noe hadde rent ut over kretskortet på GPU-en. Skal ikke forundre meg om det er dette som har tatt livet av 9800M GT kortet mitt.

 

Når jeg da la på ny kjølepasta på GPU og CPU sank temperaturen også ganske bra. Idle temp på CPU sank ca 10 grader til ca 22. GTS 160M kortet ligger på ca 40 grader idle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...