maggot69 Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Av forskjellige grunner har jeg lysst til å prøve Mac, og siden jeg har spillt Wow siden lang tid tilbake lurer jeg på om det er andre som har erfaringer med dette mht anskaffelser av addons (hvor hen på nett f.eks), fps, stabilitet...ja generellt...går det an på en fullverdig måte å spille Wow på en Mac ?? Jeg har i mange år brukt pc i form av Microsoft sine produkter på godt og vondt. Dette er vel den største grunnen til å prøve og utforske en annen verden. Vil ikke ha noen tråd som sammenligner pc og mac, men som topic sier. Vet at man kan kjøre f.eks. Vista-Xp fra det såkallte bootcamp, og går da utifra at alt blir likt som i dag. Men blir dette stabilt f.eks ??? På forhånd takk M69
PcT Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Rimelig sikker på at Blizzard sin Mac support er veldig bra.
Kadaju Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Bare å kjøre WOW i OS X. Helt lik ytelse osv. Man bruker også nøyaktig samme add-ons som i Windows. Ang. stabilitet: klienten har aldri kræsja for meg (og jeg har spilt WOW i OS X siden launch). Du kan godt kjøre det i Windows også, gjennom Boot Camp, hvis du vil, men det er absolutt ingen vits i det. Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på om det, vil påstå jeg har relativt god erfaring med Mac etter som jeg har brukt det siden jeg var 3 år (1989)
Shruggie Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 WOW har faktisk flere funksjoner i MacOS enn i Windows. Du kan ta opp filmer fra spillet på Mac, og også kontrollere musikk fra iTunes fra spillet uten bruk av addons eller eksterne programmer.
decophly Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Litt dritt viss du har en gammel ikke-høyremuseknapp mus, men ellers funker WoW på Mac fint!
maggot69 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Skrevet 27. august 2008 Takker for alle svar. Dette var jo overveldende bra tilbakemelding. Da gjenstår det å se. Har ikke skaffet meg en ennå, men antar det blir rimelig snart. Gleder meg. Takk igjen. Bare fortsett å skriv erfaringer negative og positive hvis dere vil. M69
haqbar Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Har spilt på en MacBook Pro ganske lenge nå, eneste negative er at jeg må sette maxfps til 50 for at den ikke skal bli så sinnsykt varm, men det er mest fordi jeg liker å ha den på fanget når jeg spiller Om du har en mus med bare en knapp så er ikke det noe problem, eneste er at du må eple+museklikk for å få den til å hæyreklikke. En annen fin kommando er eple+m som gjør at du kan veksle mellom fullskjerm og vindu modus. Har kjørt wow på macen i XP gjennom BootCamp, vant et par fps på det, men det var mest pga maskinen var en av de første svarte macbookene uten spesielt bra hardware.
decophly Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Fikk ikke til å kjøre eple+museklikk, men det var på en MacBook.
haqbar Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Prøv med CTRL og ALT også, kanksje det er noen innstillinger du har satt. Jeg har hvertfall alltid brukt eple+museklikk i wow og ctrl+museklikk i Finder uten å stille på noe spesielt.
noxon Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 men en mus med flere knapper er jo ikke akkurat en stor investering, så jeg ser ikke helt problemet. på touchpadene høyreklikker du jo ved å holde to fingrer på paden når du klikker, så der er det jo heller ikke noen issue.
haqbar Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Anbefaler definitivt å investere i en flerknappsmus, det gjør alt mye enklere =) jeg bare nevnte måter å høyreklikke på for de gangen man bare sitter i sofaen og ser på tv mens man grinder/farmer og ikke trenger hæyreklikk veldig mye. Jeg nevnte over at jeg har satt maxfps til 50 for å unngå at den blir så utrolig varm, så kan like gjerne legge ved kommandoen for å gjøre det i wow: /console maxfps 50
maggot69 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Skrevet 13. september 2008 Da var bestillingen gjort fra Apple Store. iMac 24, 3.06, Geforce 8800. Mer ram bestillt fra Komplett og greier. Gleder meg som en unge. Eneste "bad" er at levering på døra er 30/9. Kan nesten ikke vente M69
missilecatcher Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 hvordan styrer man iTunes uten bruk av add-ons?
noxon Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Det er innebygd, det ligger knappe-snarveier som du kan definere i oppsettsmenyene.
nazrm Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Som andre allerede har sagt, WoW fungerer utmerket i OS X. :]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå