Jump to content

spiraltrollet_1

Medlemmer
  • Content Count

    64
  • Joined

Community Reputation

26 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

416 profile views
  1. ✡️ leve USA og ISRAEL og med det gone fra diskusjon.no moderatorene skal få ønsket sitt oppfylt , å være her inne alene.
  2. som når lege skal finne ut om du er psykotisk..hvor er du , hva heter kongen osv
  3. har en anbefaling til deg..på youtube.. " real world photography "..han bruker mye nikon 3400 ..se videoene hans , meget god
  4. datatilsynet burde begynne å bøtelegge all snikfotografering på offentlige transportmidler som ungdommen har det morro med og som de deler videre på alleslags sider, ofg som er straffbart..det er ikke straffbart å ta bildene , men å dele dem uten godkjenning..dette er et så stort problem at enkelte folk nesten må gå med masker på bussen .. vi trenger ikke et datatilsyn som kverulerer med google, de styrer ikke etter norsk lov anyway..
  5. OAT utgjør forskjellen, jo kaldere jo lavere er mach1 , dvs ved standard atmosfære 15 gr celsius tørr luft så er kmt ca 1200 .. akkurat denne måtte jeg google..har ikke supersonisk kunnskap..videre skrives det at passasjerfly i denne kategorien har et kritisk mach tall , som nok er et variabelt tall etter forholdene, meningen med kritisk machtall er å unngå sjokkbølger rundt flyet som vil rive det i stykker i luften.
  6. i praksis så er bakkefarten mindre i motvind og høyere i medvind, samtidig som TAS er høyere i motvind .. ironisk nok så er den indikerte farten i fartsmåleren i cockpit den som viser farten minst riktig , men pilot operating handbook så gir den hastighetene som er utprøvd i forskjellige situasjoner med utgangspunkt i hva fartsmåleren da vil vise og satt det som std fart, f.eks stallspeeds , takeoff og ldg speeds , Vno , Vmc Vne osv
  7. viktig å huske at det er 3 hastigheter som måles i fly..den indikerte , kalibrert for bl.a instrumentfeil ettersom pitottubene er direkte inn i luftstrøm , som måles i airspeed indikator i cockpit , true airspeed TAS , som er den hastighet den relative vind passerer flyet med, og bakkefarten , groundspeed GS , flyets fart iforhold til bakken , måles i småfly etter fysikkformelen fart = vei del på tid ..
  8. savner tiden vi satt med en kassettspiller og digget en nydelig sang kun avbrutt av at spilleren begynte å spise båndet..selve lyden av begynnelsen på spisingen.. ?
  9. hørt at hvis en er depressiv så mister en tro og håp for fremtiden og gir opp forsøk på å endre veldig fort.. da vil jo heller ikke alkohol virke på humøret i oppstemt retning. du får blande inn psykologen igjen..tenkte det hadde vært en slik inne i bildet ja..det sies jo at det er gunstig å fylle kjøkkenet med kokker
  10. hva mener du med de to siste linjene i det tredje avsnittet ditt i åpningsinnlegget ? uansett , tror det er litt panikk for folkesnakket på bygda di og litt angst og sorg .. tror det er mangen som har smakt på det der
  11. den siste du kubber før du slutter
  12. forøvrig når det gjelder overskriften på tråden så skal vi jo da huske at det å bli holdt i sjakk av hva andre tenker om en er det som har dannet grunnlaget for de uskrevne normene i samfunnet og som gjør at vi mennesker kan være tett på hverandre hele tiden..så vi er i utgangspunktet svært opptatt av hva andre folk tenker om seg selv..og derav så blir skam så totalt utslettende.
  13. joda..prøv et helseforum..mitt beste råd , og lykke til..
×
×
  • Create New...