Gå til innhold

Ry8icks

Medlemmer
  • Innlegg

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

372 profilvisninger

Ry8icks sine prestasjoner

8

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hva innboforsikring er det som ikke dekker det?
  2. Ok. Da har jeg betalt siste avdrag på kr 68000. Jeg liker det ikke og får ikke nye vinduer før om et par uker. Hva som skjer med radiator-kassene mine vet jeg ikke. Har snakket med både styre og entreprenør uten å få noe klart svar. Dersom de blir ødelagt, så får jeg vel ta det på innboforsikringen. Nye kasser har jeg ikke råd til. Jeg er blakk.
  3. 7 vinduer pluss balkongdør. Det ene vinduet på stuen har dobbel bredde, de andre har vil jeg si standard størrelse. Det er ikke satt opp stillas. Vinduene heises inn på balkong med lift og vinduene installeres fra innsiden. De bruker 1-1,5 dager pr. leilighet på jobben. Kostnaden ble på kr 205000.
  4. Det står «Utskifting og utvendig vedlikehold av vinduer og dører er sameiet ansvarlig for»
  5. Kostnaden er kategorisert som «ekstraordinær fellesutgift» og skal innbetales til forretningsfører for blokken, dvs. samme konto som fellesutgiftene. Jeg synes dette blir litt lek med ord, men greit nok. Det er vel noen juridiske begreper som slår inn. Jeg vet ikke hva som er avtalt, men vil anta siste andel av innbetaling til entreprenør skjer etter en slutt-befaring. Noe annet ville være helt tullete. Jeg finner det urimelig å måtte innbetale hele summen før godkjenning. Hvorfor har jeg ikke blitt informert om at det vil påløpe en ekstrakostnad? Entreprenør pluss representant fra styret var på befaring hjemme hos meg i november og de lot da til at alt var greit.
  6. Kostnaden for de nye vinduene blir belastet hver enkelt sameier og går ikke over felleskostnadene. Jeg har allerede snakket med styret og spurt om hva som kommer til å skje med radiator-kassene. De henviste meg til entreprenør som bare sa at de skulle «se på» hva de fikk til. Styret har inngått avtale med entreprenør og de har sendt informasjons-brev til hver enkelt sameier. Her står det ingenting om at vi kan bli pålagt ekstra kostnader annet enn «det vil bli synlige spiker hull på gerikter etter montering og må eventuelt sparkles og males av beboer selv». Jeg kan ikke se at styret kan ha noe grunnlag for inkasso dersom jeg ikke betaler innen fristen. Ikke har de bruk for pengene heller, før etter en slutt-befaring.
  7. Jeg liker disse kassene jeg har under vinduene, men jeg har ikke lyst til å påkoste noen tilbakeføring. Men dersom jeg betaler inn det siste avdraget, så er jeg likevel stygt redd for at det er nettopp det som kommer til å hende.
  8. Det er mulig styret ikke betaler før etter slutt-befaring, men i mitt tilfelle så er jeg litt redd for at det vil komme til å bli tatt noen snarveier. Under hvert vindu, så står det en radiator som jeg har fått kledd inn i en kasse og som flukter med karmen på vinduet. Dette var en jobb som ble utført under en opp-pussing for noen år siden. Jeg er litt redd for at disse kassene og de brede karmene jeg har ikke blir ført tilbake i samme stand. Jeg har snakket med entreprenør og de sa at vinduene vil bli satt inn med «standard» bredde på karmer etc. som betyr at disse kassene mine vil komme til å bli ødelagt. De sa likevel at de skulle «se på» hva de kunne få til. Så jeg lurer, dersom jeg betaler innen fristen, hvem er det som godkjenner arbeidet etter slutt-befaring? Vil det være meg? Eller vil det være styret som godkjenner jobben?
  9. Betyr det at jeg er juridisk bundet opp mot å betale for en vare jeg ikke har fått og risikerer å få et inkassovarsel?
  10. Takk for svar. Oppgangen min er den siste som blir tatt. De som bor på andre enden av blokken har allerede fått installert nye vinduer. Jeg for min del må vente. Siste avdrag må betales 1. mars, men jeg får nye vinduer i andre uken av mars. Tror jeg sender en melding til styret at jeg betaler etter slutt-befaring. Jeg vet ikke hvilken avtale styret har inngått med entreprenør, men jeg er litt redd for at styret kan komme til å vise til noen vedtekter eller andre ting som pålegger meg å betale før jobben er utført.
  11. Alle vinduene i blokken jeg bor skal byttes ut og arbeidet har startet. Kostnad for nye vinduer belastes hver sameier og for min del ble kostnaden i overkant av kr. 200000. Dette beløpet ble delt i 3 og jeg skal betale siste avdrag nå 1. mars. Problemet er at jeg ikke får byttet vinduene før et godt stykke ut i mars, kanskje den andre uken i mars. Jeg har ikke lyst til å betale inn hele beløpet før vinduene er byttet ut. Det er styret i sameiet som er ansvarlig for prosjektet og som krever inn pengene. Kan jeg melde fra til styret at jeg betaler det siste avdraget etter at vinduene er byttet ut og befaring gjennomført?
×
×
  • Opprett ny...